گودر کمپانی  انواع مجازات‌های سنگین درتاریخ باستان  - گودر کمپانی

سرپی – آرمان رمضانی: تاریخ پر است از افراد و سلسله‌هایی که برای حفظ قدرتشان آماده بودند دست به هر کاری بزنند. در این مقاله تعدادی از مجازات‌های باستانی را برای شما گردآوری کرده‌ایم که در طول تاریخ نصیب کسانی می‌شد که متهم به شکستن قانون زمان خود بودند. توجه داشته باشید بیشتر این مجازات‌ها به دلیل تاثیری که بر روحیه بیشتر مردم داشتند استفاده می‌شدند و در شکلگیری این مجازات‌های سنگدلانه، گاه ترساندن مردم بیش از مجازات قانونشکن مورد توجه بوده است.

۱. به صلیب کشیدن

متصل کردن دست‌ها و پا‌ها با میخ به بدنه چوبی صلیب و سپس رها کردن فرد مصلوب، یکی از راه‌های پر طرفدار مجازات در طول تاریخ بخصوص قرون وسطی بوده است. در این روش فرد قانون شکن روی صلیب رها می‌شد تا هم مرگ آرام و دردناکی داشته باشد و هم شهروندان دیگر عاقبت قانونشکنی را بوضوح ببینند.

۲. چرخ شکننده

یکی دیگر از راه‌های مورد استفاده برای مجازات استفاده از این چرخ بود. طرز استفاده ساده، اما موثر بود. فرد محکوم به چرخ بسته می‌شد و با چرخاندن آن توسط جلاد، کم‌کم استخوان‌های محکوم خرد می‌شد و این موضوع منجر به مرگی بسیار دردناک برای محکوم و البته یادآوری عاقبت قانونشکنی برای بقیه می‌شد.

۳. گاو سیسیلی

این وسیله برنزی توسط یونانیان باستان استفاده می‌شد و بدلیل اختراع آن در سیسیل، به گاو سیسیلی معروف بود. گاو سیسیلی از برنز و به شکل و اندازه یک گاو واقعی بصورت توخالی ساخته می‌شد و فرد محکوم به اعدام درون این گاو برنزی قرار می‌گرفت. بعد از قفل کردن بدنه برنزی، گاو سیسیلی همراه فرد اعدامی روی آتش قرار می‌گرفت و این رویه آنقدر ادامه پیدا می‌کرد که مجرم بینوا کاملا بریان می‌شد. گاو سیسیلی به شکلی طراحی شده بود که ناله و فریاد فرد محکوم به اعدام را به شکل صدای گاو تغییر می‌داد و همانگونه که در مقدمه اشاره شد گاه تاثیر روانی این مجازات‌ها روی مردم تماشاچی، بیشتر از مجازات مجرم مدنظر قرار می‌گرفت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 291 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 9 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.