گودر کمپانی اصلی ترین وظایف یک زن در زندگی مشترک - گودر کمپانی

وظایف زن در زندگی مشترک چیست؟

دیدگاه روانشناسی در رابطه با وظایف زن در زندگی مشترک با سایر دیدگاه های جامعه شناسی، حقوق و تا حدودی ادیان مختلف متفاوت می باشد. اما اشتراکاتی نیز با آن ها نیز خواهد داشت. آنچه در ادامه در رابطه با ۱۰ وظیفه مهم زن برای زندگی موفق ارائه خواهد شد، اقتباس شده از زندگی مشترک موفق در جوامع مختلف می باشد.
دقت داشته باشید که تعریف وظایف زن در زندگی مشترک برای جوامع و فرهنگ های مختلف می تواند متفاوت باشد.

وظایف زن در زندگی مشترک را می توان از طرق مختلف مورد بررسی و ارزیابی قرار داد. یکی از دیدگاه ها، بررسی و ارزیابی این مسائل از دیدگاه اسلام می‌باشد. دیدگاه دیگر نیز مربوط به وظایف فقهی و حقوقی زن در برابر شوهر است که هر یک از این دیدگاه ها قوانین همچنین وظایف خاصی را تعریف می‌کنند.
آنچه ما در این مقاله از گودر کمپانی در رابطه با وظایف زن در زندگی مشترک ارائه خواهیم نمود، در واقع از بعد روانشناسی به این موضوع می پردازیم. دیدگاه‌های متفاوتی بر اساس نظریه های مختلف روانشناسی نسبت به وظایف زن و شوهر ممکن است وجود داشته باشد. حقیقت این است که نظریه های غربی در برخی موارد منطبق با فرهنگ همان کشور باشد بنابراین ما آنچه را که می‌تواند کمک کننده باشد، ارائه خواهیم نمود.

چه وظایفی برای زن در زندگی مشترک در روانشناسی تعیین شده است؟

در فرهنگ ما همیشه زنان را برای داشتن یک زندگی مشترک خوب تشویق به صبر و بردباری می شوند و دیدگاه این دسته از افراد این است که اگر زن در زندگی مشترک صبوری بیشتری داشته باشد، زندگی دوام بیشتری نیز خواهد داشت. تا حد زیادی این موضوع می‌تواند درست باشد. اما آیا این بدین معناست که زن از تمامی تمایلات و وظایف خود بگذرد؟

تامین نیازهای جسمی و روانی همسر از وظایفی است که در زندگی مشترک از نظر اسلام و همچنین روانشناسی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است. در صورتی که نیازهای عاطفی و یا جسمانی مرد تامین نشود و زن در این زمینه کوتاهی نموده باشد حتی در روانشناسی، ما درصد زیادی از خانم ها را مقصر این قضیه می دانیم. برخی مواردی که در قوانین ما وجود دارد را می توان به همه جوامع و فرهنگ ها تعمیم داد. به عنوان مثال : در یک زندگی روستایی زن وظایفی بیش از تربیت فرزندان و خانه داری را بر عهده دارد. حتی ملزم به کار کردن بیرون از خانه نیز می باشد اما در جوامع شهری و امروزی مردان نیز کمک کننده زندگی زنان می باشند.

وظایف زن در منزل

۱۰ وظیفه مهم زن برای زندگی موفق

آنچه در ادامه در رابطه با ۱۰ وظیفه مهم زن برای زندگی موفق ارائه خواهد شد، مربوط به تمامی فرهنگ ها در سراسر دنیا و ایران عزیزمان می باشد. دانستن این نکات زمانی می‌تواند مفید باشد که بتوانیم به هر یک از آنها عمل نمایید در غیر اینصورت هیچ‌گونه فایده ای برای ما نخواهد داشت.

۱٫ شناخت کاملی از همسر خود دارد

خانم هایی که زندگی مشترک خوبی را تجربه می کنند، اغلب بحث و مشاجره کمتری با همسر خود دارند زیرا شناخت کامل از همسرشان دارند. این شناخت در طی زندگی مشترک، کامل تر شده و در موقعیت های مختلف می‌تواند رفتار همسر خود را پیش بینی نمایند. این پیش بینی را به نفع زندگی مشترک خود انجام می دهند.
دوران نامزدی زمان خوبی برای شناخت همسر می باشد. سوال هایی که دختر و پسر از یکدیگر در زمان خواستگاری می پرسند، در صورتی که این سوالات اصولی و حساب شده باشد، می تواند موجب شناخت بهتر و بیشتر از یکدیگر شود. اما در صورتی که صرف هیجان و احساسات با یکدیگر صحبت کنند، امکان ادامه یک رابطه خوب را نخواهند داشت.
برخی از آن ها شناخت کاملی از همسر خود دارند و می‌توانند رفتار او و حساسیت هایش را به خوبی بشناسند. اما متاسفانه این حساسیت ها را در زندگی مشترک به صورت دیگری ابراز می کند. به عنوان مثال : تلاش می‌کنند تا آنچه که همسرشان علاقه مند به آن می باشند در جهت عکس عمل کنند و همین مسئله موجب بر هم خوردن رابطه عاطفی آنها می‌شود.

۲٫ پیامهای رد و بدل شده را به طور کامل متوجه می‌شود

بسیار مهم است که در زندگی مشترک زوجین شناخت کاملی نسبت به یکدیگر داشته باشند تا بتوانند صحبت‌های همدیگر را متوجه شوند. گاهی پیام هایی که ما ارسال می کنیم از کانال های ارتباطی خوبی عبور نمی کند و در نتیجه به فرستند که همان همسر می باشد، به درستی ارسال نمی شود و گاهی نیز مشکل از گیرنده و یا از خود فرستنده می باشد و این موضوع وظایف زن در زندگی مشترک را دجار خدشه می کند.
یکی از تمرین هایی که ما در مشاوره خانواده و ازدواج درمانی برای مراجعین خود ارائه می نماییم؛ در واقع انجام تمرین‌های پانتومیم و یا تمرین هایی است که زوجین بتوانند به خوبی یکدیگر را بشناسند. این نوع تمرین ها، به عنوان مثال ما می خواهیم که عکس العمل های متفاوتی از خودشان نشان دهند و همسرشان این رفتارهای غیر کلامی را ترجمه نماید.
در برخی موارد، رد و بدل کردن های صحبت ها به درستی صورت نمی پذیرد و همین مسئله موجب تعارض بین زوجین می شود به همین دلیل، آموزش های لازم برای فرستادن یک پیام و دریافت آن به مراجعین ارائه خواهد شد. یکی از ایراداتی که خانم ها در این زمینه دارند این است که تصور می‌کنند آقایان باید ذهن آنها را بخوانند و به همین دلیل نیاز به توضیح در رابطه با صحبت‌های خود نمی‌بیند.

۳٫ ساعات بیشتری را در کنار همسر خود می گذرانند

متاسفانه بسیاری از خانم ها امروزه به جای پر کردن وقت خود با همسرشان، ساعات زیادی را صرف خرید کردن، بیرون رفتن، چت کردن با دوستان و یا گشت و گذار در فضای مجازی و حتی درس خواندن صرف می کند. به همین دلیل موجب می شوند رابطه بین آنها به سردی تبدیل شود و فاصله زیادی را از یکدیگر داشته باشند.
ایجاد همین فاصله، موضوعی است که آنها را بیش از هر کس دیگری آزار خواهد داد و عمده شکایت خانم ها از آقایان همین مسئله می باشد. زوجین موفق که وظایف زن در زندگی مشترک مطابق را به درستی انجام می دهند، مطابق با تحقیقات روانشناسی انجام شده در سراسر دنیا، ساعات زیادی را صرف صحبت کردن با یکدیگر بدون قضاوت در رابطه با مسائل کاری و یا اقتصادی میکنند.طبیعی است که همه ما نیازمند بودن در کنار دوستان و افرادی بیرون از منزل می باشیم. اما این موضوع نباید منجر به فاصله گرفتن ما از همسر و زندگی مشترک
می شود. گاهی حتی برخی از خانم ها متاسفانه بیشتر زندگی مشترک خود را در کنار خانواده خود و در صرف بودن در خانواده پدری می کنند که این مسئله نیز به نوبه خود کاملاً اشتباه است.

وظایف زنان

۴٫ توجه به نیاز های جنسی

منظور از توجه، رسیدگی و یا توجه به نیازهای جنسی در واقع وظیفه بودن نیست. یکی از خطاهای شناختی خانم ها در برقراری رابطه جنسی این است که تصور می‌کنند به همسرشان لطف می کنند که اجازه برقراری این رابطه را می دهند این در حالی است که خودشان بیشتر از همسرشان از این رابطه لذت می برند و یا می توانند لذت ببرند.
گرچه به طور معمول خانم ها بیش از آقایان نیاز جنسی خواهند داشت اما این موضوع را نباید یک طرفه نگاه کرد. به عنوان مثال : خانم ها تصور می کنند که آنها هیچ نیازی ندارند و ملزم به برقراری این رابطه شده اند و یا این که نباید هرگز شروع کننده رابطه باشند و یا درخواست از طرف آنها وجود داشته باشد. تمامی این موارد از نظر روانشناسی کاملاً غیر منطقی می باشد.
زوجینی که روابط عاطفی مناسب با یکدیگر دارند، افرادی هستند که از نظر فیزیولوژیک و نیازهای جسمانی کاملاً یکدیگر را تامین می کند. تامین کردن موجب لذت بردن هردوی آنها می‌شود و همچنین از بودن در کنار یکدیگر بسیار لذت می برند و این مسئله موجب شادی و همچنین افزایش قوای جسمانی آنها نیز می‌شود.

۵٫ ایجاد تنوع در زندگی از وظایف زن در زندگی مشترک

ریتم تکراری زندگی موجب می شود زندگی شکل یکنواخت به خود بگیرد و همین مسئله باعث می شود تا روابط عاطفی بین زوجین به سردی منجر شود. حتی انرژی خانم ها نیز برای ادامه زندگی ممکن است کاهش پیدا کند. برای داشتن این تنوع لازم نیست هزینه‌های زیادی را بپردازید. همین که یک غذای جدید درست کنید، یک لباس متفاوت بپوشید، دکور خانه را جابجا کنید و یا حتی آرایش متفاوتی داشته باشید می تواند همه این مسائل را منجر شود.
در برخی موارد، حتی تنوع دادن به زندگی بسیار کم هزینه تر از اینها هم می تواند باشد. به عنوان مثال : اگر غذایی برای شام و نهار خود آماده کرده اید، می توانید به نزدیکترین مکانی که در محل شما برای تبریک و یا استراحت وجود دارد، به بیرون از منزل بروید و اعضای خود را در همان جا میل کنید و تلاش کنید که ساعات خوبی را در لحظه بگذرانید.
بازی کردن نیز یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند در زندگی بسیار به ما انگیزه دهد. بازی های مختلفی وجود دارد که شما می توانید در منزل و یا بیرون از منزل در کنار همسرتان با یکدیگر انجام دهید. بسته به علایق هر یک از شما می تواند این نوع بازی‌ها متفاوت باشد.

وظایف زن در زندگی زناشویی

۶٫ گودر کمپانیی دادن به همسر

اصول زندگی و نیازهای ما انسان ها نسبت به گذشته تغییرات زیادی نداشته است.در واقع همه ما نیازمند آرامش در زندگی می باشیم. برخی دیدگاه های مختلف و یا افرادی که در کشور ما زندگی می کنند موجب شده است که بسیاری از ارزش ها دچار تغییر شود. حقیقت این است که چه بخواهید و چه نخواهید، هنوز هم زن، مایه آرامش یک مرد محسوب می شود و اگر این مایه آرامش نقش خود را به خوبی ایفا نکند، آرامش از زندگی رخت برخواهد بست.
طبق تحقیقات و مطالعات انجام شده روانشناسی، خانم هایی که قبل از بیرون رفتن همسرشان از منزل، آنها را با گرمی تمام بدرقه می کنند و یا اینکه قبل از رفتن شان از منزل آن ها را می بوسند، زندگی بسیار آرام تری را خواهند داشت.
جالب است بدانید که مردان برخلاف تصور که بسیار آهنین و غیر قابل پیش بینی به نظر می رسند؛ اما بسیار شکننده و ظریف می باشد. در واقع بسیار نیازمندند که همسرشان در شرایطی که مشکلاتی برای آنها به وجود آمده است، به آنها گودر کمپانیی دهند و موجب ایجاد یک زندگی و آرامش درونی آنها باشد.

۷٫ تربیت فرزندان از ۱۰ وظیفه مهم زن برای زندگی موفق

قطعاً تربیت فرزندان وظیفه زن و شوهر می باشد. اما خانم ها نقش بیشتری در تربیت فرزندان به دلیل حس مادرانه خواهند داشت. از نظر روانشناسی دختر یا پسر به پدر و مادر هر دو آنها نیازمند است. اما بهتر است که دختران را مادران تربیت کنند و پسران را پدران. چرا که اصول و نقش جنسیتی را از همجنس خود را به خوبی می توانند دریافت کنند.
فداکاری در مادران بسیار بیشتر از پدران است و همچنین با توجه به اینکه فرزند به وجود آمده از گوشت و خون آنها می باشد، احساس نزدیکی و شناخت بیشتری نسبت به او خواهند داشت. جالب است بدانید که کودک نوزادانی که تازگی متولد شده‌اند، بر اساس غریزه مادر، احساسات او را متوجه می شوند. بدون اینکه او عکس العملی نشان دهد.
حمایت مادر برای تربیت فرزند نقش بسیار مهمی خواهد داشت و موجب ایجاد یک زندگی آرام برای او می شود. سهم مادر از تربیت فرزند و همچنین رشد او بیش از همه پدر می باشد و فرزندانی که مادر آنها نقش حمایت کننده دارند شادتر از سایر فرزندان دیگر می باشند.

۸٫ به خود رسیدن از وظایف زن در زندگی مشترک

تعادل در زندگی مشترک و حتی کارهای دیگر، هنرهای هر فردی می‌تواند محسوب شود که در صورت دعایتان زندگی بهتر و شاتری را تجربه خواهد نمود. به عنوان مثال برخی از خانم ها آنقدر غرق وظایف مادری و یا همسری می شوند که خود را به کل فراموش می‌کنند و همین فراموشی خود موجب مشکلات کوچک و بزرگ که از جمله آنها خیانت می باشد.
تمامی مردان از خانم هایی که به خودشان می رسند و خود را آراسته می کنند خوششان می آید و مورد قبول شان می باشد. این رسیدگی به خود موجب می شود تا جلوی بسیاری از انحرافات اخلاقی مرد را بگیرد چرا که از دیدن صحنه های اینجانب به اصطلاح ضرب المثل های ما چشم و دل سیر می شود.

وظایف زن در زندگی مشترک

۹٫ زنانگی را بلد باشد

طنازی زنانه، یکی از رمزهای موفقیت در زندگی مشترک می باشد. زن باید سیاست جذب همسر خود را بلد باشد و در عین حال خود را همیشه یک موجود با ارزش که نیازمند توجه و محبت است برای همسر خود نشان دهد. به عنوان مثال : خوب است که گاهی در برابر نیازهای همسرتان کمی تاخیر داشته باشید با شما را دست نیافتنی تصور کند اما نباید در این زمینه افراط نمایید و این از نکات ریز در رابطه با وظایف زن در زندگی مشترک می باشد.
ناز کردن و عشوه گری برای برخی از مردان بسیار جذاب می باشد. این مورد بستگی بسیار زیادی به روحیات و فرهنگی که همسر شما در آن بزرگ شده اید نیز خواهد داشت. برای برخی مردان، این عشوه گری و ناز کردن چندش آور می باشد و از دیدن این صحنه ها احساس تنفر و انزجار خواهند داشت. بنابراین این موضوع بسته به شناخت شما از همسرتان می تواند مفید و یا غیر مفید باشد.
متانت و خانومانه رفتار کردن از جمله مسائلی است که تمامی مردان را به خود جذب خواهد نمود و موجب علاقه بیشتر شما و همسرتان می شود. گاهی می توانید از مسائل بسیار کوچک و کم اهمیت زندگی رد شوید این رد شدن یکی از جنبه های خانمانه یک زن ایرانی می باشد که برای همسرش جذاب و دلنشین خواهد بود.

۱۰٫ از تفاوت زن و مرد اطلاع دقیق داشته باشید

یکی از مواردی که در بین همسران ایرانی موجب ایجاد تفاوت و تعارض می‌شود، عدم اطلاع دقیق از تفاوت های بین زن و مرد و روحیات آنها می‌باشد. به عنوان مثال : برخی از خانم ها همانطور که ذکر شد، تصور می کنند مردان باید بدانند و آنچه که در ذهن آنها می گذرد چیست؟
این دیدگاه کاملاً اشتباه است زیرا مردان نمی توانند ذهن خوانی کنند.یکی دیگر از تفاوت ها مربوط به علایق بین زن و مرد می باشد. به عنوان مثال: اکثر خانم ها تمایل دارند که ساعات زیادی را صرف خرید کردن و گشت و گذار در بازارهای مختلف داشته باشند. اما برای بسیاری از آقایان این مسئله اصلاً لذت‌بخش نمی باشد و حتی ناراحت کننده نیز خواهد بود به همین دلیل می‌توانید تعادلی بین این موضوعات برقرار کند.

یکی دیگر از تفاوت ها که در رابطه با اکثریت خانم‌ها و آقایان وجود دارد این است که آقایان به هنگام ناراحتی و دلخوری تمایل به سکوت کردن دارند. اما برعکس آن، خانم ها تمایل دارند با فرد دیگری صحبت کنند و همسرشان در کنار آنها باشد اما آقایان تمایل به تنهایی به هنگام ناراحتی دارد و در صورت عدم رعایت این تفاوت ها ناراحتی های زیادی به وجود خواهد آمد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 492 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 3 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.