گودر کمپانی بهترین شیوه برخورد با شوهر بیکار و ترغیب آن به کار - گودر کمپانی

نحوه برخورد با شوهر بیکار

بیکاری معضلی است که در صورت رفع نشدن، نه تنها پیامدهای شدیدی مثل افسردگی، طلاق و خودکشی خواهد داشت، بلکه بر فرزندان و دیگر افراد جامعه نیز تاثیر منفی می‌گذارد.

بیکاری و اعتیاد نیز رابطه بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند. زنان نقش بسیار مهمی در مدیریت شرایط و ترغیب مرد در یافتن شغل دارند اما متاسفانه بسیاری از خانم‌ها نحوه مدیریت و برخورد با بیکاری شوهرشان را نمی‌دانند و در نتیجه با مشکلاتی در زندگی مواجه می‌شوند.

دلایل بیکار بودن مرد / شوهر

اولین کاری که برای برخورد با شوهر بیکار باید بکنید این است که علت کار نکردن او را کشف کنید. برخی از دلایل بیکار بودن مرد به شرح زیر است:

  1. پایین بودن احساس مسئولیت
  2. تربیت نادرست خانواده و تنبل کردن فرزندشان
  3. ناتوانی در تحمل سختی‌ها
  4. مشکلات اقتصادی و نبودن شرایط کار در حوزه تخصصی
  5. غرور بیش از حد برای انجام کارهای ساده و کمال گرایی بیش از حد
  6. شرایط خوب کاری زن و عدم رغبت مرد به کار کردن
  7. اعتیاد

تمام این شرایط و ده‌ها دلیل دیگر، همه باعث می‌شود که یک مرد بیکار مانده و حتی تلاشی برای کارکردن نکند. بنابراین اگر قصد کمک به شوهرتان را دارید، ابتدا باید دلیل بیکاری او را پیدا کرده و سعی کنید آن را برطرف کنید.

چه حرف هایی را نباید به شوهر بیکار زد ؟

نکته بسیار مهم این است که تا می‌توانید از تحقیر کردن شوهرتان دست بردارید. شاید شما متوجه نشوید، اما مردی که کار نمی‌کند، خودش به اندازه کافی احساس گناه دارد.

شرایط بحرانی شوهرتان را درک کنید؛ مورد کلاهبرداری واقع شدن و یا ورشکستی، اتفاقاتی است که می‌تواند برای هر کار فردی بیافتد. بنابراین اگر همسرتان تلاش می‌کند و بازهم بیکار است، حتما باید از او حمایت کرده تا با آرامش و بدون احساس گناه به جستجوی کار بپردازد.

توجه داشته باشید مقایسه همسرتان با مردان دیگر (مستقیم یا غیر مستقیم)، به او آسیب زده و رابطه شما را سردتر می‌کند.

شوهر بیکار

چگونه شوهر بیکار را به کار ترغیب کنیم ؟

بسیار مهم است که شما، همراه و همقدم همسرتان باشید. اگر همسرتان واقعا در تلاش است اما کاری پیدا نمی‌کند، باید با حمایت‌های خود، احساس سرشکستگی و کمبود‌های او را کاهش دهید و اجازه ندهید غرور و شخصیتش جلوی خانواده‌اش تخریب شود. ساختار عزت نفس با کار کردن شکل گرفته و تکمیل می‌شود.

چون طبق عرف جامعه، اصطلاحا مردان نان آور اصلی خانواده هستند، بیکار بودن فشار روانی زیادی به آن‌ها وارد می‌کند. بنابراین همسران نباید فشاری اضافه بر فشار بیکاری باشند.

برخی از راهکارهای کمک به همسر بیکار به شرح زیر است:

۱٫ به او در تامین هزینه ها کمک کنید

اگر می‌بینید که شوهرتان علی رغم تلاش کافی کار مناسبی پیدا نمی‌کند، بدون انتقال حس منفی، بخشی از هزینه‌های زندگی را تامین کنید. اما باید دقت داشته باشید که وظایف او را به عهده نگیرید. به شوهرتان بفهمانید که حضورش چقدر مهم است و شما فقط کمی در تامین هزینه‌ها به او کمک می‌کنید. به او بگویید که این شرایط گذراست و خانواده را امیدوار نگه دارید.

۲٫ بیکاری او را همه جا جار نزنید

سعی کنید برای حفظ شأن و شخصیت همسرتان، تا می‌توانید بیکاری او را پنهان نگه دارید. در صورتی که گذران زندگی اتفاق می‌افتد، از کسی درخواست کمک مالی نکنید. مراقب غرور همسرتان باشید تا شرایط به مرور زمان برای شما بهتر شود.

۳٫ همسر باشید

همسر یعنی شریک زندگی، یعنی حامی و همقدم. کسی که باید در تمام شرایط سخت و آسان زندگی کنار همسرش باشد و از او حمایت کند. بسیار زیباست که در زندگی، روزهای سخت را تجربه کرده و در کنار هم با موفقیت از آن‌ها عبور کنید.

۴٫ به او در یافتن شغل کمک کنید

این کار را در نهایت احترام، با احساس خوب و با عشق برای او انجام دهید. رفتارتان به گونه ای نباشد که شوهرتان احساس کند از او خسته شده‌اید و می‌خواهید از شرش خلاص شوید. حمایت‌های عاطفی و جنسی خود را از او دریغ نکنید. شما او را بخاطر پول یا کارش نخواسته اید، بنابراین نباید همه چیز تحت تاثیر بیکاری قرار بگیرد.

۵٫ اگر فرزند دارید، آنها را با شرایط آشنا کنید

اگر فرزندان‌تان به سنی رسیده اند که کلام شما را بفهمند، حتما درباره شرایط مالی و روحی پدرشان به آن‌ها توضیح دهید و بخواهید که توقعات‌شان را کمی محدود کنند. آن‌ها را طوری تربیت کنید که در آینده نیز بتوانند این شرایط را برای خودشان تحمل نمایند.

۶٫ کمک های تخصصی بگیرید

سعی کنید از کسانی که متولی کمک به افراد در این شرایط هستند کمک بخواهید. بیکاری فشارهای روحی و روانی شدیدی به خانواده و مخصوصا شوهرتان وارد می‌کند، بنابراین کمک‌های متخصصین روانشناسی برای تحمل و غلبه بر این شرایط ضروری است.

فراموش نکنید هزینه‌ای که برای این موضوع می‌دهید، جلوی بسیاری از هزینه‌های غیر قابل جبران بعدی را می‌گیرد. احتمال افسردگی همسرتان در این شرایط بسیار زیاد است، او را درک کرده و سعی کنید با هم از این بحران عبور نمایید.

برخورد با شوهر بیکار

با شوهری که نمی خواهد کار کند چگونه برخورد کنیم ؟

برخی مواقع مردان، بی هیچ دلیلی و صرفا بخاطر بی مسئولیتی یا مشکلاتی مثل اعتیاد کار نمی‌کنند و یا مدام از کاری به کار دیگر پریده و کارهایی می‌کنند که اصلا شغل محسوب نمی‌شودو لازم است در برابر این مردان سکوت نکرده و ناراحتی خود را محترمانه به او ابراز کنید.

اگر صحبت و استدلالی دارد به او گوش داده و تا حد امکان درکش کنید. بی انصاف و پرتوقع نباشید و سعی کنید با کمک مشاوره خانواده، مسئولیت پذیری او را افزایش دهید.

نتیجه :

مسائل مالی نقش بسیار مهمی در زندگی دارند و به همین دلیل بیکاری شوهر می‌تواند مشکلات اقتصادی و روحی فراوانی برای خانواده به همراه داشته باشد. مسلما وقتی که مرد به دلایل آزاردهنده‌ای همچون اعتیاد یا تنبلی کار نمی‌کند، شرایط سخت تر هم می‌شود .

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 433 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 6 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.