گودر کمپانی درمان اعتیاد به کار با چند راه حل ساده و کاربردی - گودر کمپانی

مفهوم اعتیاد به کار

فرد معتاد به کار کسی است که به کار کردن زیاد اعتیاد داشته و نمی توان او را کنترل کرد ؛ متاسفانه ممکن است بسیاری از افراد به کار کردن اعتیاد داشته اما از آن بی خبر بمانند ، اعتیاد شغلی یک مشکل بوده اما می توان آن را حل کرد .

برخی از افراد ممکن است برای کار کردن بیش از حد خود دلایلی همچون فرار از افسردگی ، استرس ، غلبه بر احساس گناه و غیره داشته باشند ؛ اما همیشه اینطور نیست .

در مقابل افرادی هستند که تنها بی دلیل و بدون مشکل تنها عادت به زیادی کار کردن داشته و لذت می برند .

در صورت ایجاد تعادل بین کار و زندگی می توانید نه تنها به موفقیت رسیده بلکه از کاری که انجام دهید نیز رضایت داشته باشید . یکی از موثرترین راه ها برای ایجاد تعادل در زندگی یافتن سطح مناسب در زندگی و محل کار می باشد .

اعتیاد به کار

چطور می توان اعتیاد به کار را درمان کرد ؟

لازم است بدانید که برخی از افراد هستند که به دلیل زیاد کار کردنشان به خود افتخار کرده و باور دارند بهترین انتخاب دنیا تنها کار کردن می باشد ؛ اما اینگونه نیست . افرادی که به کار اعتیاد داشته پس از مدتی پشیمان شده و متوجه انتخاب اشتباه زندگی شان خواهند شد .

آیا راهی برای درمان اعتیاد به کار این افراد وجود دارد ؟ شاید عجیب به نظر برسد اما لازم است بدانید که برخی از افراد به دلیل انتظار زیاد مدیران دچار اعتیاد به کار شده ؛ اما با روش های مختلف که در ادامه بیان خواهیم کرد ، می توان آن را درمان کرد .

۱٫ باید و نباید ها را حذف کنید

افراد معتاد به کار باور دارند که اگر طبق برنامه شان کارهایی که می خواستند را باید انجام داده و اگر غافل شوند ؛ یک فرد بی مسئولیت و یا شکست خورده هستند . آن ها حتی جلسات ، قرار های کاری و غیره را که در آخر هفته برگزار می شوند را به جمع های خانوادگی و تفریح ترجیح می دهند .

در واقع لازم است بدانید که موظف هستید با خودتان مهربان بوده و در صورت انجام ندادن برخی از کارها شما شکست نخورده و یا بی عیب و نقص نیستید . در نتیجه باید کلمات ” باید ” و ” نباید ” را از دایره واژگان خود حذف کنید .

۲٫ اعتیاد به کار را شناسایی کنید

نه تنها افراد معتاد به کار بلکه دیگر افراد باید عواقب و پیامدهای اعتیاد به کار را شناسایی کرده و آینده نگری کنند . گاه ممکن است برخی از افراد به دلیل فرار از تنهایی ، دوری از مشکلات زناشویی و یا کسب درآمد بیشتر به کاری که انجام می دهند ؛ اعتیاد پیدا خواهند کرد .

۳٫ مهارت ” نه گفتن ” در افراد معتاد به کار

یکی از راه های درمانی اعتیاد به کار مهارت نه گفتن ، حد و مرز ایجاد کردن و ایجاد محدودیت می باشد ؛ در واقع با قانون گذاری ها شخصی برای خود می توانید از احتمال ابتلا به اعتیاد کار جلوگیری کنید . به طور مثال می توان گفت پس از تمام شدن ساعت کاری تا جایی که ممکن است هیچ کار اضافی را انجام ندهید .

۴٫ افراد معتاد به کار نظرات دیگران را جویا شوید

شاید تا به حال دیده باشید که خانواده و یا حتی دوستان فرد معتاد به کار تا چه اندازه به او اعتراض کرده و به دلیل کار کردن بیش از حد او ناراضی باشند ؛ اما آیا فرد معتاد به کار اهمیت خواهد داد ؟ آیا

به نظر می رسد فرد معتاد به کار در هنگام دید و بازدید از دلتگی اقوام بشنود ، اما اینطور نیست ؛ اقوام و دوستان آن ها تنها در مورد تغییرات در زندگی شان و یا حجم زیاد کار کردن آن ها گله خواهند کرد .

۵٫ کنترل استرس و اضطراب در افراد معتاد به کار

برخی از افراد کار کردن را برای خود روشی برای مقابله با ناراحتی و استرس ها می دانند ؛ در واقع کار کردن یک مکانیزم دفاعی بوده که به شما کمک خواهد کرد تا از احساسات منفی خود جلوگیری کرده اما می توانید از روش های دیگر به جای کار کردن زیاد استفاده کنید .

یک فردی که به کار کردن اعتیاد پیدا کرده به جای کار کردن برای درک نکردن احساسات خود باید روش های مدیریت استرس و احساسات منفی را یاد گرفته تا بتواند به مرور زمان با این احساسات کنار بیاید .

اعتیاد به کار

نتیجه :

اگر شما هم از آن دسته افرادی می باشید که به کار کردن اعتیاد پیدا کرده اید در نظر بگیرید که از زندگی لذت نبرده و نخواهید برد . افراد معتاد به کار آرامش خاطر ندارند و روابط سالمی با اعضای خانواده ، دوستان و دیگران نیز نخواهد داشت .

افراد معتاد به کار باید بدانند که نباید خود را فدای کار کردن کنند ؛ آن ها باید بدانند در صورت ایجاد تعادل در زندگی می توانند زندگی شادتری داشته و همچنین موقعیت کاری معقول تری نیز داشته باشند .

در صورت رعایت راهکارهای مختلف درمان اعتیاد به کار می توانید به آرامی متوجه تغییرات شده و به راحتی اعتیاد به کار را درمان کرد .

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 395 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 6 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.