گودر کمپانی رابطه مثلثی چیست و چگونه بوجود می آید ؟ - گودر کمپانی

رابطه مثلثی چیست ؟

رابطه مثلثی چه رابطه ای است ؟ همانگونه که همه ی ما می دانیم، یک مثلث از راس تشکیل شده است و اطلاق این واژه به رابطه ی افراد نشانگر حضور سه نفر می باشد. زمانی که اختلافات زناشویی و مشکلاتی بین زوجین صورت می گیرد، یکی از زوجین برای رفع مشکل شخص ثالثی را وارد رابطه ی خود می کند که متخصصان امور خانواده رابطه به وجود آمده را رابطه مثلثی می نامند.

امروزه با پیدایش شبکه های مجازی و ارتباطات راحت این افراد در بستر آنلاین؛ زیاد پیش می آید که مرد یا زنی سفره دل خود را برای شخص دیگری باز کند! در ابتدای راه زن یا مرد احساس می کنند که با شخصی درد دل کرده اند و سبک شده اند، اما کمی که رابطه به جلو می رود، خیلی از چیزها عوض می شود و آن نقطه دقیقا جاییست که شعله ی عواقب رابطه برافروخته می شود.

رابطه ای که برای حل کردن مشکلات میان دو نفر شکل گرفته بود، اکنون نه تنها مشکلات بین آن دو نفر حل نشده است، بلکه اکنون یک نفر هم اضافه شده و رابطه مثلثی یا در مواقع حاد تر خیانت به همسر به وجود می آید.

تا پیش از رواج فضای مجازی، روابط مثلثی بین شخص سومی همچون مادر زن، مادر شوهر، همکار و… برقرار می شد، اما اکنون شرایط حادتر شده و جامعه ی گسترده تری شانس حضور در رابطه مثلثی را دارند. دلیل رابطه مثلثی هم همانگونه که گفتیم، در اغلب موارد مرتفع کردن مشکلات میان زوجین است که گاه با رضایت هر دو طرف شخص سوم وارد رابطه می شود و گاهی هم بدون اطلاع و فقط به تمایل یکی از زوجین صورت می گیرد.

رابطه مثلثی چیست ؟

چه زمانی روابط مثلثی به وجود می آید

اینکه در چه مواقعی رابطه مثلثی شکل می گیرد، مختلف و متفاوت است اما دو حالت، عمده ترین مواقع است. اولین حالت عمده زمانی است که اختلافات زوجین متعدد و پر شمار رود. در اینجور مواقع یکی از طرفین به این نتیجه می رسد که حل کردن مشکلات بینشان دیگر از عهده ی خودشان خارج است و نیاز است تا فرد ثالثی این موانع را برطرف کند.

حالت دوم ایجاد رابطه مثلثی زمانی است که شخصی از جایگاه واقعی خود فراتر رفته و طرف مقابل طوری دیگر روی او حساب کند. در اینجور مواقع چنانچه مشکلی در زندگی زناشویی آن فرد بروز دهد، سریعا شخص سوم را به علت نزدیک بودن و دلبستگی وارد زندگی خود خواهد کرد. البته در این حالت شخص سوم هم در هنگام بروز عواقب مقصر است.

در مجموع اینگونه می توان گفت که مواقعی که زن و شوهر نتوانند به تنهایی مشکلاتشان را حل کنند و یا شناخت کافی از یکدیگر نداشته باشند، دست به دامن نفری ثالثی می شوند. حال اینکه آن نفر ثالث چه شخصی باشد، بر می گردد به روحیات و شخصیت هر کدام از زوجین که چه شخصی را به روابط دو سویه خود وارد کنند تا رابطه مثلثی شود.

عواقب و معایب رابطه مثلثی

تجربه نشان داده است که رابطه مثلثی رابطه مطلوبی نبوده و معمولا عواقب و معایبی جبران ناپذیری دارد. این رابطه از دو جناح تشکیل شده است. جناح اول یکی از زوجین هستند که برای حل مشکلات خود اقدام به وارد کرد نفر سوم می کنند و جناح دوم هم شخص ثالثی است که برای حل مشکلات و کمک رساندن به زندگی زوجین وارد رابطه می شود.

وابستگی در رابطه مثلثی

طبیعتا زمانی که یک از زوجین با شخص ثالث اقدام به درد دل کردن می کند، خود را از بند خجالت رها کرده و صراحتا مشکلات را عنوان می کند. همچنین آن نفر سوم برای اینکه بتواند جزئی از ماجرا باشد، نیاز است که عمیقا با شخص همدلی کرده و او را درک کند.

در بیشتر اوقات افراد نمی توانند جایگاه های خود را حفظ کنند و به موجب احساسی که به وجود می آید، به یکدیگر وابستگی پیدا می کنند. زمانی که یکی از زوجین با شخص سوم وابستگی پیدا کرد، کم کم بایستی زوجین خودشون را برای طلاق عاطفی مهیا کنند، زیرا وابستگی شخص موجب دلبستگی خواهد شد.

کنترول وابستگی شدید به همسر

مشاوره های جهت دار در روابط مثلثی

از آنجایی که زوجین برای حل مشکلات نفر سوم را به رابطه وارد می کنند و آن شخص قطعا تخصصی در زمینه ی خانواده ندارد، ممکن است تا تعصبات جنسیتی که دارد، به صورت جهت دار داوری کرده و شعله اختلافات را شدیدتر کند. در چنین مواقع معمولا زن یا شوهر به علت راهنمایی های سویه دار، از شخص سوم بیزار شده و عملا هیچ پیشرفتی در رابطه مثلثی حاصل نخواهد شد.

۱۰ نشانه خیانت آقایان : به راحتی خیانت شوهر خود را تشخیص دهید

خیانت در رابطه مثلثی

از بدترین عواقب روابط مثلثی، خیانت است که نقطه ی پایانی این رابطه به حساب می آید. در پایان رابطه مثلثی شخص سوم از معایب همسر طرف مقابل آگاه شده و اگر جنس مخالف باشد با تامین چنین معایبی طرف مقابل را دلبسته ی خود کرده و او را هر روزی که می گذرد از همسرش دورتر می کند.

عواقب رابطه مثلثی چیست ؟

راه های پیشگیری از شکل گیری رابطه مثلثی

اولین و مهمترین کار در پیشگیری از ایجاد رابطه مثلثی این است که تا حد ممکن از بیرون بردن سوءتفاهمات به خارج از خانه جلوگیری کنیم. در اغلب اوقاتی که اختلاف میان زوجین پیش می آید، پس از گذشت چند ساعت که آتش خشم زوجین فروکش کند، می توانند مشکلشان را به راحتی حل و فصل کنند.

نهایتا اگر زوجین از عهده حل مشکلات خود برنیامدند، بایستی به افراد متخصص یا کارشناسان مجرب خانواده مراجعه کنند. این افراد با توجه به ترفندهایی که دارند با نهایت زبردستی و بدون ایجاد حالت تدافعی از جانب طرفین، اقدام به رفع مشکلات می کنند و روابط مثلثی نیز در این شرایط ایجاد نمی شود.

مورد دیگر برای پیشگیری از رابطه مثلثی این است که راحت به اطرافیان خود اعتماد نکنید. همه ی ما گمان می کنیم که اعضای خانواده ی ما خیرخواه ما هستند، اما در اغلب اوقات تجربه ثابت کرده است که چنین چیزی نبوده و اطرافیان بیشتری حسادت می ورزند تا خیرخواهی!

نهایتا اگر به اجبار تصمیم گرفتید تا شخص ثالثی را وارد رابطه خود کنید، سعی کنید که هم جنس خودتان باشد تا وابستگی جنسیتی بینتان رخ ندهد.

همواره رابطه های مثلثی توسط روانشناسان و متخصصان این حوزه نهی شده و عواقب و عوارضی که دارند، بسیار بیشتر از فوایدی است که دارند. خیلی از افراد این سوال برایشان پیش می آید که تاثیر روابط مثلثی چیست؟ در یک جواب بایستی بگوییم به غیر از تاثیرات منفی و مضرات چیزی دیگری ندارند!

همیشه برای حل مشکلات زناشویی خودتان از متخصصان این حوزه کمک بگیرید. زندگی مشترک شما چیز بسیار با اهمیت و پر ارزشی است که بایستی تمامی ضرایب امنیتی در جهت حفاظت از آن را در نظر گرفت. بسیار دیده شده است که روابط مثلثی نه تنها کمکی نکرده اند، بلکه آتش اختلافات میان افراد را شعله ورتر کرده اند !

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 236 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 6 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.