گودر کمپانی راهکارهای طلایی برای مقابله با شوهری که دست بزن دارد - گودر کمپانی

با شوهری که دست بزن دارد چگونه برخورد کنیم ؟

همسر آزاری در واقع کتک زدن همسر، ضرب و شتم همسر که در بیشتر مواقع کتک خوردن زنان به وسیله مردان است، نامیده می شود. دلایل اصلی که برای همسر آزاری مشهود است، به غیر از دلایل اخلاقی و فرهنگی یک دلیل واضح به نام دلیل اقتصادی دارد.

در واقع به هر میزان که شرایط اجتماعی و اقتصادی سخت تر و بغرنج تر باشد، مردم و مخصوصاً مسئول یک زندگی در این شرایط سخت تحمل رنج و مسئولیت بیشتری داشته باشد، قطعاً فشار روانی نیز به همان میزان بیشتر خواهد شد.

دلایل روانی کتک زدن همسر

۱٫ دلیل کتک کاری آقایان: قدرت نمایی بیمارگون

قدرت نمایی بیمارگون ریشه در فرهنگ و اجتماعی دارد که به اشتباه این تصور غلط و بی اساس را بر روی ذهن فرد جا میاندازد که برای اثبات خود و یا همچنین بیان برتری خود و یا از بین بردن هر تنشی لازم است به صورت بیمارگون این رفتار را انجام بدهد و قدرت جسمانی خود را ثابت کند.

۲٫ سادیسم و یا دیگر آزاری

سادیسم نوعی اختلال روانی است که به واسطه این اختلال و بیماری روانی فرد احساس میکند اگر به فرد دیگری که در این مورد همسر میتواند باشد، آزار و آسیب برساند احساس آرامش می کند و میل به انجام رفتارهای مخرب و آسیب رسان دارد که میتواند در مواردی حتی به زد و خوردهای طولانی و یا مرگ نیز منجر شود.

۳٫ نداشتن مهارت های ارتباطی و کلامی

مهارت های ارتباطی به معنای ایجاد برقراری ارتباط بین دو نفر به ساده ترین و ممکن ترین شکل آن که آسیب کلامی و یا دلخوری آن در کمترین حد باشد و همچنین افراد بتوانند منظور و مفهوم حرف خود را نیز به بهترین شکل بیان کنند.

از این رو ارتباط های کلامی و رفتاری نیازمند نوعی آموزش و مهارت است که به واسطه آن افراد شبیه انسان های اولیه با یکدیگر رابطه برقرار نکنند و در صورت بروز خشم خود به یکدیگر حمله نکنند و به یکدیگر آسیب نرسانند.

۴٫ دستاوردهای رشد و پیشرفت یکی از علل کتک کاری آقایان

در واقع یکی از دستاوردهای رشد و پیشرفت، رساندن بهترین مفهوم در ارتباط های کلامی است که بتواند بار احساساسی بالایی را نیز در بر بگیرد. در واقع وقتی ناراحت، خشمگین، عصبانی، شاد و هیجان زده هستیم، بتوانیم در غالب کلمات تمام احساس خود را به نحوی بیان کنیم که دیگران بتوانند از احوالات ما درک پیدا کنند.

۵٫ زندگی پر از رنج گذشته

اگر به گذشته افرادی که مدام در حال پرخاشگری، توهین و تحقیر دیگران هستند نگاهی بیندازیم، بی شک آنها را در رنج عمیقی خواهیم دید که دستاورد، کتک خوردن ها، تحقیر شدن ها و نادیده گرفته شدن ها است.

کتک کاری زن و شوهر

چرا مردان همسران خود را کتک می زنند ؟

نحوه برخورد صحیح با مردی که زنش را کتک می زند

این موضوع را با ذکر مثالی آغاز و بررسی می نماییم:

خانمی ۳۱ ساله هستم. ۴ سال است ازدواج کرده‌ام و یک فرزند دارم. شوهرم در مورد خانواده‌اش خیلی تعصب دارد. او دست بزن هم دارد. در مشاجره‌ها نمی‌تواند خودش را کنترل کند. لطفا راهنمایی‌ام کنید.

با توجه به اینکه گفته‌اید همسرتان دست بزن دارد، ممکن است اختلالات روانی و عصبی داشته باشد. بیشتر افرادی که به چنین اختلالاتی دچار هستند، درباره این مشکل خود آگاهی ندارند

و افرادی هم که آگاه هستند قبول نمی‌کنند و آن را کتمان می‌کنند. بنابراین در بیشتر موارد باید زوجین با تدبیر و حوصله به منظور کمک به همسرشان و تغییر رفتارهای او تلاش کنند.

۱٫ شناسایی رفتارهای حساسیت برانگیز برای رفتار با کتک کاری شوهر

با توجه به اینکه ۴ سال از شروع زندگی مشترکتان گذشته است و گفته‌اید همسرتان خیلی تعصب دارد، ممکن است خودتان با رفتارهای اشتباه، حساسیت‌های همسرتان را بیشتر کرده‌اید.

شما می‌توانید با شناسایی رفتارهایی که حساسیت همسرتان را بیشتر می‌کند و باعث عصبانیت او می‌شود، تا حد امکان از انجام آن‌ها خودداری کنید. با این حال، اگر احساس می‌کنید همسرتان دچار بدبینی بیش از حد معمول است، کارهایی انجام ندهید که موجب تشدید بدبینی او شود.

۲٫ خودداری از پنهان کاری‌های مصلحت آمیز برای مقابله با شوهری که دست بزن دارد

توصیه می‌شود در همه حال با شوهرتان صادق باشید و از پنهان کاری‌های مصلحت آمیز خودداری کنید. هرچند ممکن است راستگوییتان در کوتاه مدت موجب افزایش ناآرامی بین شما شود اما سرانجام مناسبتری خواهید داشت. این نکته به شدت به همسران افراد متعصب توصیه می‌شود.

در خور ذکر است پنهان کاری و برملا شدن واقعیت پس از مدتی باعث افزایش بدبینی یا‌‌ همان تعصب‌های بی‌جای مرد خواهد شد و مشکلات بیش تری در پی خواهد داشت.

کتک خوردن یک زن از شوهرش

نحوه مقابله با شوهری که دست بزن دارد

۳٫ در رفتار با شوهری که دست بزن دارد به خواسته‌های غیر منطقی عمل نکنید

به بعضی خواسته‌های غیر منطقی شوهرتان عمل نکنید. توجه داشته باشید اگر شما به خاطر حفظ زندگی مشترک، حاضر باشید هر خواسته غیر منطقی شوهرتان را انجام دهید، این روال به تدریج طبیعی می‌شود و ممکن است روزی از این وضعیت خسته شوید که امکان تغییر تا حد زیادی کاهش یافته باشد.

البته لازم به ذکر است نباید با لجبازی و رفتارهایی به دور از ادب از انجام خواسته شوهرتان سرباز بزنید بلکه با گفت‌و‌گو در یک موقعیت مناسب، می‌توانید او را قانع کنید که خواسته‌اش منطقی نیست.

۴٫ نیاز به کمک و مشاور برای مقابله با شوهری که دست بزن دارد

اگر هیچیک از راه ها موفقیت آمیز نبود، بهتر است به جای پیدا کردن دلیل و توجیه، به بررسی خود و نوع زندگی و ماندن در آسیب خود بپردازیم تا بتوانیم راه و روش صحیح تری را برای زندگی خود و کسانی که به ما وابسته هستند، پیدا کنیم.

در واقع باید بدانیم کودکانی که در خانواده هایی از این دست رشد پیدا می کنند آسیب هایی چندین برابر کودکانی می بینند که والدینی قربانی و درخود مانده نداشته اند و مسئولیت رفتار خود را پذیرفته اند و به دنبال بهبود شرایط قدم برداشته اند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 390 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 6 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.