گودر کمپانی روانشناسی گروه خونی | تاثیر گروه خونی بر شخصیت - گودر کمپانی

روانشناسی گروه خونی و شناخت شخصیت افراد از روی گروه خون

در رگ های همه ما خون جاری است. اما آیا تا به حال به تاثیر گروه خونی بر شخصیت فکر کرده اید؟ شاید برایتان چنین چیزی کمی عجیب به نظر برسد، اما بسیاری به آن اعتقاد دارند.

پس از کشف گروه های خونی توسط دانشمند اتریشی در سال ۱۹۰۰، یک استاد ژاپنی در سال ۱۹۲۷ اعلام کرد که بین شخصیت افراد و گروه خونی آن ها ارتباط برقرار است.

این نظریه به سرعت در ژاپن و سایر کشورهای آسیایی فراگیر شد و حتی از گروه خونی برای مصاحبه های کاری و ازدواج استفاده می کردند. روانشناسی گروه خونی شابد پشتوانه علمی خیلی قوی ای نداشته باشد ولی طرفداران و کاربرد زیادی دارد.

بر اساس این نظریه گروه خونی می تواند خلق و خو، صفات شخصیتی ، رفتار و سازگاری با دیگر گروه های خونی ، مناسب بودن برای حرفه ای خاص را پیش بینی کند.

روانشناسی گروه خونی در افراد مختلف چگونه هست ؟

شخصیت شناسی گروه خونی A

گروه خونی A افرادی باهوش، حساس و اهل همکاری هستند.

افرادی مهربان و دلسوز که منافع و نیازهای دیگران را قبل از خود قرار می دهند در حالی که ممکن است از بیرون، آرام به نظر برسند از درون دچار اضطراب و آشفتگی هستند.

آن ها افرادی وفادار، صبور و عاشق صلح هستند. گاهی اوقات ممکن است در مورد چیزهای مختلف حساسیت بیش از حدی نشان دهند. مثلا آن ها به اخلاق و استانداردهای اجتماعی اهمیت زیادی می دهند.

افرادی که گروه خونی A دارند دقیق تصمیم میگیرند و زمان لازم را برای آن در نظر می گیرند.

در انجام چند کار با هم خوب نیستند و ترجیح می دهند در یک زمان فقط روی یک کار تمرکز کنند.

آن ها ترجیح می دهند که همه چیز را مرتب و در جای مناسب قرار دهند و برای همه چیز برنامه ریزی می کنند و بسیار کارشان را جدی می گیرند.

این افراد بسیار کله شق بوده و به راحتی دچار استرس می شود.

سطح هورمونی کورتیزول در آن ها بالاست.

علاقه ای به دعوا ندارند و کنار آمدن با دیگران را ترجیح می دهند به کار تیمی علاقه دارند.

آن ها علاقه دارند همیشه بالاتر از دیگران باشند بنابراین افکار و عقایدشان را با دیگران در میان نمی گذارند.

افرادی که گروه خونی A دارند شنوندگانی عالی و دوستان خوبی هستند. اگرچه آن ها به خوبی خود را با دیگران هماهنگ می کنند ولی برای رسیدن به شادی و تعادل شخصی هزینه های گزافی می پردازند. این که دوست دارند مورد علاقه دیگران باشند فشار زیادی بر سیستم عصبیشان وارد می کند. تنهایی برای آن ها خوب است و به خوبی می توانند در این شرایط استراحت کنند.

بهترین شعل برای شخصیت این افراد مشاغلی است که نیاز زیادی به ارتباط با دیگران نداشته باشد از جمله برنامه نویسی، حسابداری، نویسندگی و کتابداری.

- روانشناسی گروه خونی ab روانشناسی گروه خونی b+ شخصیت گروه خونی a+ روانشناسی گروه خونی ab+

روانشناسی گروه خونی A از نظر رابطه عاشقانه

گروه خونی A با هم گروهی خود یا گروه خونی AB بیشترین هماهنگی را دارند.

آن ها مهربان، خجالتی، کله شق ، متوجه ، آرام، مودب ، حساس، کمال گرا، قابل اعتماد ، حساس، مسئولیت پذیر ، موقعیت شناس، محجوب ، میانه رو ، مضطرب، شنونده ، محفوظ و اخلاق مدار هستند.

بهترین مشخصه گروه خونی A وفاداری و سازگاری آن هاست و صفات بد شخصیتی شان وسواس، حساسیت بیش از حد ، غرور ، کله شقی و به راحتی مضطرب شدن است.

افرادی گروه خونی A در دوستی بسیار قابل اعتماد هستند و در دشواری ها می توانید به آن ها تکیه کنید. آن ها دوست ندارند احساسات خود را نشان دهند و معمولا افکار خود را پنهان می کنند مگر این که با شما احساس راحتی کنند.

برخی افراد مشهوری که گروه خونی A داشته اند :

آدولف هیتلرف جت لی ، بریتنی اسپیرز ، ریچارد نیکسون

روانشناسی گروه خونی : شخصیت شناسی گروه خونی B

این افراد معمولا رفتاری برون گرا و دوستانه دارند. بر خلاف گروه خونی A ، گروه خونی B علاقه ای به هزینه احساسات و حال خوب خودش برای دیگران ندارد، به طور طبیعی آن ها تلاشی برای بهتر کردن حال دیگران نمی کنند. آن ها رهبرانی عالی هستند و در مشاغلی که نیاز به ارتباط با دیگران دارد موفقند.

گروه خونی B انعطاف پذیری بالایی دارند و احساسات دیگران را به خوبی درک می کنند. آن ها با زبان بدن و سایر روش ها می توانند رفتار دیگران را رمز گشایی کنند. این افراد به شهود و اعتماد به نفس بالای خود متکی هستند.

آن ها با گروه خونی خود و AB سازگاری بیشتری دارند.

زنان کره ای مردانی که گروه خونی B دارند را برای ازدواج مناسب نمی دانند و آن ها را به عنوان افرادی خوشگذران و غیر متعهد می شناسند.

روانشناسی گروه خونی و شخصیت شناسی گروه خونی B از نظر خلاقیت

گروه خونی B به خلاقیت مشهورند. تصمیماتشان را بسیار سریع می گیرند و در دستور دادن خوب نیستند. وقتی روی چیزی تمرکز کنند تمام تلاششان را به آن چیز معطوف می کنند.

- بهترین گروه خونی گروه خونی a+ برای ازدواج گروه خونی و افسردگی گروه خونی افراد باهوش

می خواهند در هر چیزی بهترین باشند. نمی توانند چند کار را همزمان انجام دهند و ترجیح می دهند روی یک کار تمرکز کنند.

این افراد به خوبی نقطه نظرات دیگران را درک می کنند و به چالش کشیدن و مقابله با دیگران برایشان جالب نیست. این افراد دوستانی خوب و قابل اعتماد هستند.

به دلیل مشخصه های منفی شخصیتی مثل خودخواهی و عدم کار تیمی در محل کار با مشکل مواج می شوند. جامعه بیشتر متوجه ویژگی های منفی آن ها می شوند بنابراین تمایل به تنهایی دارند و خودشان را از دیگران دور می کنند.

مهم ترین ویژگی های مثبت شخصیتی گروه خونی B کنجکاوی، آرامش، قوی بودن، ماجراجویی ، خلاقیت، احساسی، فعال بودن ، برون گرایی و شادی است. از سوی دیگر خصوصیا منفی آن ها شامل وحشی گری، زود عصبی شدن، نبخشیدن، خودخواهی ، عدم همکاری تیمی ، بی مسئولیتی و غیر قابل پیش بینی بودن است.

برخی افراد مشهوری که گروه خونی B داشته اند :

وینس یانگ ، لئوناردو دی کاپریو وجک نیکلسون

روانشناسی گروه خونی : شخصیت شناسی گروه خونی AB

گروه خونی AB عاشق آزادی ، قوی و معقول هستند. در مورد چیزهای کوچک نگران نمی شوند و معمولا بدون درگیر کردن احساسات بر چالش های زندگی غلبه می کنند. علیرغم عشقشان به آزادی و تفکر مستقل ، هیچ مشکلی با ارتباط های بین فردی نداشته و افراد محبوبی هستند.

گروه خونی AB ترکیبی از تیپ شخصیتی A و B هستد. آن ها می توانند برون گرا باشند و در عین حال خجالتی و معمولا شخصیت واقعی خود را از غریبه ها پنهان نگه می دارند. و شناخت آن ها برای غریبه ها سخت است.

این افراد محبوب و جذاب هستند و به راحتی دوست پیدا می کنند. آن ها دوستانی شاد و هیجان انگیز اطراف خود جمع میکنند. چیزهای کوچک نگرانشان نمیکند ولی در کنترل استرس ضعیفند.

آن ها اغلب مضطرب بوده و مراقب ارتباطشان با دیگران هستند. همیشه می خواهند مطمئن شوند که همه متوجه منظورشان میشوند. این افراد مهارت های منطقی و تحلیلی دارند.

ویژگی های خوب شخصیتی آن ها عبارت است از : مراقبت، جذابیت، قابل کنترل بودن، قابل اعتماد بودن، خونسرد ، اجتماعی ، رویای ، قابل اتکا خلاق، انطباق پذیری و دیپلماتیک بودن است.

ویژگی های منفی شخصیت آن ها عبارت است از : پیچیدگی ، تمرکز روی خود، مسئولیت ناپذیر ، آسیب پذیر ، غیر قابل فهم، فراموشی ، نبخشیدن ، انتقادی و دورو بودن.

افراد مشهوری که گروه خونی AB داشتند :

باراک اوباما، مرلین مونرو، جکی چان ، جان اف کندی

ارتباط بین گروه خونی و شخصیت افراد

روانشناسی گروه خونی : شخصیت شناسی گروه خونی O

گروه خونی O افرادی مسئولیت پذیر، قاعده مند، آگاه و سازمان یافته هستند. آن ها رهبرانی فوق العاده بوده و عزمشان برای رسیدن به هدف جزم است. در حالی که معمولا توسط دیگران دوست داشته می شوند ولی تا حدودی تنها هستند و نیاز به تنهایی زیادی دارند.

به طور معمول گروه خونی O از نظر جسمی قوی بوده و در ورزش موفقند.

در عشق اغلب با هم گروه خود یا گروه خونی AB سازگاری دارند.

ظاهرا گروه خونی AB خوش شانس ترین گروه از نظر روابط عاشقانه هستند و تمام گروه های خونی با آن ها سازگاری دارند.

این افراد برون گرا و با جسارت هستند. معمولا استانداردهای بالایی برای خود قائلند و برای رسیدن به آن ها هر کاری انجام می دهند. توانایی رهبری دارند. چیزهای کوچک نگرانشان نمی کند بنابراین نسبت به افراد گروه A خودخواه محسوب می شوند.

این افراد بخشنده و مهربان هستند. اغلب افراد این گروه خونی را دوست دارند. شخصیت خود را به خوبی می توانند تغییر دهند و انعطاف پذیر هستند و در سختی ها می توانند خوب عمل کنند.

روانشناسی گروه خونی و صفات مثبت گروه خونی O

برخی از صفات مثبت این افراد عبارتند از : توانایی رهبری، مصمم ، سهل انگار ، خوش بین ، خونسرد، با اعتماد به نفس ، برون گرا، وفادار ، محتاط ، احساساتی ، آرام ، قابل انعطاف ، مستقل ، قابل اعتماد ، بی خیال و فداکار.

از سوی دیگر افرادی حسود ، بی ادب ، بی رحم ، غیر احساسی، وقت نشناس ، غیر قابل پیش بینی ، سرد ، خود شیفته و متکبر هستند.

این افراد از نظر ژاپنی ها افرادی بسیار قوی و جنگجو هستند . افرادی صادق و متنفر از دروغ و مخفیکاری و این افراد در مورد جزئیات کوچک محتاط نیستند و بیشتر روی تصویر بزرگتر تمرکز می کنند.

افرادی مشهوری که گروه خونی O داشته اند :

ملکه الیزابت دوم، پل نیومن ، الویس پرسلی، رونالد ریگان، جان گاتتی و جرالد فورد.

separator line

حتماً بخوانید:

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 233 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 6 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.