گودر کمپانی چطور یک مشاور خانواده خوب پیدا کنیم؟ - گودر کمپانی

گاهی اوقات در خانواده، مشکلاتی مانند کودکان دارای معلولیت، نگرانی های مالی، چالش های رفتاری و حتی سنین و مقاطع مختلف زندگی کودکان، پیش می آیند که برای حل شدن نیاز به کمک دارند. بسیاری از خانواده ها، در برابر این مشکلات، مقاومت می کنند. اما حتی در بهترین خانواده ها، ممکن است نیاز به کمک یک فرد متخصص برای حل این موارد، احساس شود.

اینکه آیا خانواده، نیازمند مشاوره خانواده و یا مشاوره زوجین است، یک تصمیم مهم می باشد. در حالی که ممکن است در ابتدا، این انتخاب مانند اعتراف به شکست یا اشتباه باشد، اما در واقعیت، تصمیم به شرکت در این مشاوره، تنها به معنای استفاده از یک ابزار برای بهبود روابط خانوادگی می باشد. شما می توانید روش های جدیدی را در راستای گذر از مشکلات، برقراری ارتباط، تربیت و درک متقابل یکدیگر، بیاموزید.

چه زمانی به مشاوره خانواده نیاز دارید؟

اگر خانواده ی شما، یک یا چند مورد از مشکلات زیر را دارد، می توانید برای خدمات مشاوره خانواده، به یک مرکز مشاوره مراجعه کنید:

– اعضای خانواده، در انجام کارهای عادی خود دچار مشکل هستند. آیا شما احساس کمبود انرژی در خانواده ی خود می کنید؟ چیزهایی که عادی و ساده بوده اند، حالا طاقت فرسا شده اند؟

– اعضای خانواده، عکس العمل های احساسی شدید از خود نشان می دهند. آیا اعضای خانواده ی شما دچار عکس العمل های احساسی شدید، مثل خشم، ترس، ناراحتی و افسردگی شده اند؟

– اعضای خانواده، در برقراری ارتباط، به مشکل برخورده اند. آیا ارتباط با یکدیگر، از همیشه سخت تر شده است؟ آیا بیشتر از همیشه، قهر را تجربه می کنید؟

– علائم خشونت، یا تهدید به خشونت، در فرد یا اعضای خانواده وجود دارد. ورای بحث های عادی، آیا احساس می کنید خشونت به یک مشکل تبدیل شده است؟ آیا شاهد رفتار هایی هستید که بیرون از کانون خانواده، جرم محسوب می شود؟

– اعضای خانواده، ابراز احساس ناتوانی یا ناامیدی می کنند. آیا حس می کنید به آخر خط رسیده اید؟ آیا کنار آمدن با اضطراب و استرس خانواده، بیش از توان شماست؟ آیا از خود می پرسید که خانواده ی من می تواند این مشکلات را پشت سر بگذارد یا خیر؟

– تغییراتی در رفتار فرزندان، در خانه یا مدرسه رخ داده است. آیا نمره ها، پایین آمده است؟ شرکت در مدرسه، یا رفتار های نامناسب در مدرسه چطور؟ آیا فرزند شما، در خانه غیر قابل کنترل شده است؟

– مشکل جدی در خانواده رخ داده است، و یکی از اعضای خانواده، توان کنار آمدن با آن را ندارد. آیا یکی از اقوام، فوت کرده است؟ طلاق؟ خیانت کسی برملا شده است؟ آیا خانواده ی شما، در مواجهه با حقیقت، دچار مشکل شده است؟

– اعتیاد در خانواده. آیا مشکلاتی در زمینه ی اعتیاد به مشروبات یا مواد مخدر وجود دارد؟ آیا یکی از اعضای خانواده، دچار مشکلات تغذیه شده است؟

چطور یک مشاور خانواده خوب پیدا کنیم؟

از چه راه هایی می توان مشاور خانواده مناسب پیدا کرد؟

انتخاب مشاور خانواده مناسب، فرایندی زمان بر و طاقت فرسا است. در ادامه ما به شما کمک می کنیم تا گزینه ی مناسب را برای خود پیدا کنید:

از پزشک خانوداگی خود بپرسید

پزشک خانواده، معمولاً بیماران خود را به تراپیست مناسب خانواده شما، معرفی می کنند. داشتن مراجعه کنندگانی با مشکلات مشابه خانوادگی، به پزشک خانواده، درک لازم برای انتخاب مشاور خانواده مناسب شما را می دهد. از پزشک خود، در این رابطه نظر بخواهید.

پرسش از یک فرد دینی

اگر شما فردی مذهبی هستید و ترجیح می دهید مشاورتان نیز نگرشی مذهبی داشته باشد، می توانید از روحانی معتمد خود، نظر بخواهید. خانواده هایی با پیشینه ی مذهبی قوی، معمولاً از خدمات مشاوره مذهبی استفاده می کنند.

پیشنهاد های اطرافیان

یکی از بهترین منابع برای یافتن خدمات مشاوره مناسب، دیگر مراجعه کنندگان هستند. اگر یک خانواده ی آشنا، به مشاور مراجعه می کند، می توانید درباره ی مشاور آنها تحقیق کنید. مثل طریقه ی ارتباط آن مشاور و توصیه های او به آن خانواده.

سؤالاتی که باید از مشاور بپرسید

زمانی که طی یک جلسه با مشاور خانواده، جهت آشنایی و انتخاب مشاور صحبت می کنید، این سؤالات را در نظر بگیرید:

  • مدرک تحصیلی خود را از کجا گرفته اید؟
  • آیا تخصص شما، مشاوره خانواده، یا دیگر زیر شاخه های مشاوره می باشد؟
  • سال های ابتدایی خود را تحت نظر چه کسی دوره دیده اید؟
  • چند سال سابقه ی کار دارید؟
  • چه میزان در درمان مشکلات شخصی من تجربه دارید؟
  • رویکرد شما در مشاوره خانواده چیست؟ رویکردهای متفاوتی برای مشاوره خانواده وجود دارد، و شما می خواهید بدانید که مشاور شما، از چه روش هایی در مشاوره استفاده می کند.

چطور یک مشاور خانواده خوب پیدا کنیم؟

بهترین مرکز مشاوره در تهران

مرکز مشاوره گروه همراه، به عنوان بهترین مرکز مشاوره در تهران، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در در ارائه خدمات مشاوره و روان درمانی، انواع خدمات مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره طلاق، مشاوره کودک و نوجوان، مشاوره تحصیلی، خدمات روان درمانی و روانپزشکی، نوروفیدبک، هیپنوتیزم درمانی و … را به شما عزیزان ارائه می دهد.

یکی از امکاناتی که این مجموعه برای مراجعان گرامی در سراسر کشور ایجاد کرده است، سیستم پرسش و پاسخ رایگان است که در آن می توانید هر سوالی دارید که نیاز به راهنمایی دارد، بپرسید و از مشاوران و متخصصان گروه همراه در کمترین زمان یک جواب کامل دریافت کنید. برای پرسیدن سوالات روانشناسی اینجا کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 222 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 6 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.