گودر کمپانی چگونه بد دهنی و فحش دادن را ترک کنیم ؟ - گودر کمپانی

همه می‌دانند که بد دهانی یک عادت بسیار ناپسند است، اما تعداد کسانی که برای ترک بد دهنی اقدام می‌کنند بسیار محدود هستند. شاید به این دلیل که آن را بخشی از شخصیت خود دانسته و نیازی برای تغییر نمی‌بینند. بد دهنی می‌تواند موجبات دلخوری، درگیری و حتی پرخاش‌های نامناسب شود.

افرادی که از این گونه صحبت‌ها برای انتقال پیام استفاده می‌کنند معمولا ریشه‌های تخریب شده درونی دارند و باید درمان شوند. تاثیرات مخرب بد دهنی در زندگی زناشویی نیز ممکن است به افسردگی، مشکلات روحی و روانی، ناامیدی و افکار خودکشی منجر شود.

درمان فحش دادن و بد دهانی

علل بد دهانی

ناسزاگویی یک راه سریع و شاید آسان برای انتقال خشم و یا منظور خود در یک محیط است. معمولا بد دهنی، به دلیل هویت‌های جمعی و گروهی شایع شده و در طول زمان باقی می‌ماند. به طور کلی شایع‌ترین علل بد دهنی می‌تواند یک یا چند مورد از عوامل زیر باشد.

  1. درد و خوردن ضربه‌ای به بدن، مثلا خوردن انگشت پا به لبه میز
  2. احساس خطر، مثلا نسبت به یک راننده ناشی
  3. برای ابراز خشم و کاهش استرس
  4. نشانه اتحاد یا صمیمیت در جمع‌هایی که این عادت در آن‌ها شایع شده است.
  5. بد دهنی از روی عادت
  6. برای شوخ طبعی و خندیدن
  7. تحقیر و توهین به دیگران برای اعمال نظر یا امر خود
  8. جلب توجه و خودنمایی
  9. پنهان کردن ترس و ناامنی که در همه این موارد ترک بد دهنی باید انجام گیرد.

تشخیص افراد بد دهان

معمولا کسانی که از اعتماد به نفس ضعیف، احساس حقارت، تربیت نادرست و محیط اجتماعی ناسالم برخوردار بوده‌اند، برای تمام علل بالا، معمولا از بد دهنی و فحاشی استفاده می‌کنند. علت بد دهنی را نمی‌توان بلد نبودن مودبانه حرف زدن دانست، بلکه نگرش منفی افراد نسبت به مودبانه حرف زدن و روشی سریع برای رسیدن به خواسته‌ها در موقعیت‌های مختلف از علل آن است. یکی از راه‌های مقابله با بد دهنی، افزایش اعتماد به نفس با روش‌های موثر است.

پیامدهای بد دهانی چیست ؟

بد دهانی، پیامدهای نامناسبی خواهد داشت و برخی از این پیامدها ممکن است در بلند مدت در زندگی فرد باقی می‌گذارد.

  • افتادن از چشم دیگران و به خطر افتادن جایگاه اجتماعی
  • عدم پذیرش حرف شما، حتی اگر درست باشد.
  • موجب بروز خشونت و درگیری می‌شود.
  • نشان دهنده ضعف شخصیتی و عدم خویشتنداری است.

علت بد دهانی

ترک بد دهنی امکان

بد دهنی یک عادت است، مثل تمام عادت‌هایی که به مرور زمان فراگرفته شده و با تمرین نیز از بین خواهد رفت. برای ترک بد دهانی ، در وهله اول نیاز است که ریشه‌های این مشکل بررسی شود. شاید در ظاهر فقط یک عادت باشد، اما این عادت ممکن است از علل پیچیده شخصیتی و روانی ناشی شود که به وسیله دشنام دادن، خود را نشان می‌دهد. این نشانه‌ها می‌تواند به حل مشکلات روحی دیگر فرد نیز منجر شود.

بد دهنی با همسر و اهمیت ترک آن

بد دهنی می‌توانند تاثیرات مخربی بر سلامت یک رابطه داشته باشد. وقتی یکی از طرفین با گفتار نامناسب خود با همسرش صحبت می‌کند، جراحت‌‌هایی ایجاد می‌شود که فیزیکی و قابل مشاهده نیستند بلکه روحی و عاطفی بوده و تاثیرات عمیقی بر اعتماد به نفس فرد مقابل می‌گذارند و حتی ممکن است به افسردگی، مشکلات روحی و روانی، ناامیدی و افکار خودکشی منجر شود.

بد دهنی دائمی با همسر آسیب‌های جبران ناپذیری به زندگی مشترک‌تان می‌زند و روز به روز باعث اختلاف‌ها و درگیری‌های بیشتری می‌شود تا جایی که حتی ادامه زندگی مشترک غیرممکن می‌شود زیرا زمانی که در یک رابطه چنین اتفاقاتی می‌افتد دو نفر احساس بیگانگی و جدایی می‌کنند و دیگر از آن حس اتحاد و همدلی خبری نیست. در پی این اتفاق اصلاح و تغییر رفتار اهمیت پیدا می‌کند تا فرد بتواند به زندگی مشترک خود بازگردد. لازم به ذکر است که حتی در دعوا با همسرتان نیز باید اصول برخورد صحیح با همسرتان را بدانید.

راه های ترک بد دهنی

برخی از راه‌ها که می‌تواند به شما برای ترک بد دهنی کمک کند را در ادامه شرح داده‌ایم.

اول از همه باید تصمیم محکم و قاطعی برای اصلاح و تغییر رفتار خود داشته باشید.

موقعیت‌هایی که بیشتر شما را تحریک می‌کنند شناسایی کرده و از آن‌ها دوری کنید. به عنوان مثال اگر هنگام تماشای فوتبال یا رانندگی فحاشی می‌کنید، باید در این مواقع در مکان‌ و کنار کسانی باشید که نتوانید بد دهنی کنید و هربار خواستید اینکار را انجام دهید مچ خود را بگیرید.

با افرادی که شما را ترغیب به بد دهنی می‌کنند ارتباط خود را کم کنید. شاید صمیمی‌ترین دوستان شما باشند اما صمیمی‌ترین دوستان هم ممکن است برای شما مضراتی به همراه داشته باشند.

استفاده از سیستم تقویت و پاداش و تنبیه همیشه به نتایج مطلوب منجر می‌شود. برای هر بار اشتباه جریمه و هر بار موفقیت در خود کنترلی، پاداش تدارک ببینید. به خودتان قول بدهید و به قولتان عمل کنید. حتی یک بار سستی نیز اثر درمان را از بین می‌برد.

خشم خود را کنترل کرده و قبل از حرف زدن کمی فکر کنید. حتی با یک بار امتحان کردن می‌بینید که بعد از مدتی، اصلا عصبانیتی در شما وجود ندارد.

ایده آل گرایی شما باعث شکست‌های بیشتر، خشم بیشتر و بددهانی بیشتر می‌شود. سعی کنید انتظارات خود را متعادل کرده و نسبت به شرایط، سازگاری بیشتری نشان دهید.

می‌توانید با یک نشانه مثل یک کش دور مچ دست، هنگامی که می‌خواهید حرف بزنید یا از کوره در بروید به خودتان با تحریک بدنی هشدار دهید.

لازم است که به شناخت از خود برسید تا بتوانید کنترل بیشتری بر رفتارهای خود داشته باشید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 271 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 6 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.