گودر کمپانی آیا ازدواج با بچه های طلاق، محکوم به شکست است؟ - گودر کمپانی

ازدواج با فرزندان طلاق

بسیاری از افراد هنگام ازدواج با فرزندان طلاق، دچار شک و تردید می‌شوند و احتمالا نمیتوانند درست تصمیم بگیرند. سوالی که برای اینگونه اشخاص پیش می‌آید، این است که آیا ازدواج و تشکیل خانواده با بچه های طلاق (اعم از دختر و پسر) تبعاتی دارد یا خیر؟ تجربه جدایی والدین چه رد پایی در فرزندان آنها می‌گذارد؟
آیا ازدواج با دختر یا پسری که فرزند طلاق است مشکلاتی را در پی خواهد داشت؟!
آیا هر کسی که والدین خود را به عنوان الگو می‌داند، می‌تواند به عنوان فرزند طلاق، چشم‌انداز ضعیفی برای ماندگاری ازدواج خود داشته باشد یا نه؟
تجارب بد، همچنین این مزیت را دارند که جنبه های سازنده و مفید از آنها حاصل شود. بنابراین، هرگز نباید رابطه خود را بر اساس وضعیت روابط والدین در گذشته رقم زد.

برخی از فرزندان طلاق، برای اینکه راه مادر یا پدر خود را در دادگاه دنبال نکنند، ده‌ها کتاب روابط و خانواده را میخوانند. همچنین، آنها قبل از ازدواج، از مشاوره خانواده بهره می‌گیرند. برخی دیگر نیز از روابط طولانی مدت و ازدواج، اجتناب می‌کنند. در حالی که بعضی از دختران و پسران طلاق، متقاعد شده اند که تعهد خود را پایدار نگه دارند و اشتباهات پدر و مادر خود را در زندگی مشترک، تکرار نکنند. بنابراین با توجه به همه اینها، واکنش بچه های مطلقه در زمان ازدواج، متفاوت است.
جدایی والدین در یک خانواده؛ می‌تواند به فرزندان کمک کند روابط خود را با شریک زندگی خود تقویت کنند.

ازدواج با فرزند طلاق

طبق نظریه روانشناسی؛ طلاق میتواند یک عامل خطر باشد، اما چیزی به نام یک عامل جامعه شناختی برای شکست در روابط زناشویی آینده، وجود ندارد. اساسا، صحبت کردن زوجین یا دختر و پسر (فرزندان طلاق) در مورد نگرانی‌های خود در مورد ازدواج ضرورت دارد.

همچنین، جدایی والدین در یک خانواده؛ می‌تواند به فرزندان کمک کند روابط خود را با شریک زندگی خود تقویت کنند. به همین علت، ازدواج با فرزندان طلاق، همواره محکوم به شکست نیست و در برخی از شرایط پیچیده نیز مشاوره خانواده کمک بزرگی برای این افراد می‌باشد. بسیار مهم است که شما با مشاوره ازدواج، زندگی زناشویی خود را بیمه کنید. چه فرزند طلاق باشید و یا خیر، رواندرمانگر ها میتوانند به مشکلات زناشویی شما، کمک کرده و آنها را حل کنند.

تاثیرات منفی و معایب ازدواج با دختر و پسر طلاق

قطعا طلاق و جدایی والدین؛ در آینده طبعاتی را برای فرزندان آنها خواهد داشت که در زیر به آنها اشاره می‎کنیم:
نیاز به تایید همیشگی، یکی از آثار ازدواج با فرزندان طلاق است

دختر و پسر طلاق، در روابط والدین خود تجربه کرده اند که ناگهان عشق، دیگر وجود ندارد!. به همین دلیل، آنها مدام از شریک زندگی خود، به دنبال تایید دوست داشتن خود هستند. در واقع، آنها با اینکار می‌خواهند از شگفتی‌های ناخوشایند زندگی در آینده جلوگیری کنند. پس یکی از تاثیرات منفی ازدواج با فرزندان طلاق، حس نیاز به تایید است.

معایب ازدواج با فرزند طلاق

  • برای فرزندان طلاق، اعتماد کردن مشکل است

فرزندان طلاق؛ از نظر عشق و روابط عاطفی (البته غیرمستقیم) صدمه دیده اند. بنابراین، آنها در ارتباط با افراد دیگر، خصوصا در مورد احساسات عمیق با همسر خود، به سختی اعتماد کرده و خطر نا امید شدن دوباره، در این افراد بسیار زیاد است. این حس طبیعی است که در این افراد وجود دارد و باید حتما به آن توجه کنید.

  • در ازدواج با فرزندان طلاق، صداقت را حفظ کنید

اگر الگوهای منفی قبل، حین یا بعد از طلاق والدین خود را تکرار می‌کنید، خودتان را سرزنش نکنید. زیرا اینکار فقط مشکلات و تردیدهای بزرگتری را برای شما به همراه خواهد داشت. در عوض، آن الگوها را تعریف کرده و صادقانه با شریک زندگی خود صحبت نمایید تا با کمک هم راه حلی ارائه دهید.
باید به صراحت بدانید که مانند والدین‌تان، محکوم به طلاق نیستید، اما می‌توانید از آنها یاد بگیرید که از این رفتارها دور شوید.

  • صحبت کردن با یکدیگر

والدین فرزندان طلاق، به جای اینکه مستقیماً در مورد مشکلات صحبت کنند، به سادگی آنها را خاموش کرده ند! با در نظر گرفتن این تصویر، برای فرزندان طلاق بسیار مهم است که به طور آشکار به هر موضوعی بپردازند و در مورد آن صحبت کنند. به عنوان مثال، پسری که پدرش بحث را در میانه آن ترک می‌کند، ممکن است احساس نا امنی و اضطراب (اگر نیاز به بحث در مورد مسائل حساس با شریک زندگی اش باشد) کند. توصیه میکنیم حتما با مشاوره اختلالات خلقی، در تماس باشید.

۵- کنترلگر و مراقب

وقتی پدر و مادر از یکدیگر جدا می‌شوند، زندگی روزمره ناگهان تغییر می‌کند. برای مثال فرزند طلاق خصوصا پسر، از پدر یا مادر خود حمایت می‌کند و در نتیجه باید مسئولیت بیشتری را بر عهده بگیرد. این امر، می‎تواند در روابط عاشقانه بعدی او نیز منعکس شود که در آن فرزندان طلاق اغلب نقش مراقب و کنترلگر را بر عهده می‌گیرند.

نتیجه ازدواج کردن با فرزند طلاق

۶- ترس از دست دادن در کودکان طلاق وجود دارد

ترس از تنها ماندن در کودکی؛ در بین بچه های طلاق، عمیق است. بنابراین، آنها اغلب چیزهای مختلفی (از جمله کفش‌های قدیمی و یا خاطرات با افراد) را حفظ می‌کنند. حتی اگر همه چیز در رابطه آنها عالی پیش می‌رود، اما نمی‌توان ترس اولیه را خاموش کرد. پس در زمان ازدواج با فرزندان طلاق، این مسئله را درنظر بگیرید و با آن به صورت منطقی برخورد کنید.

مزایای ازدواج با بچه های طلاق

یکی از مزایای ازدواج با بچه های طلاق، مسئولیت پذیری آنها است.

تأثیر طلاق بر فرزندان قبلاً به عنوان یک آسیب شناخته شده است. با این حال، یک مزیت برای فرزندان طلاق مخصوصا پسر، بعد از جدایی والدین وجود دارد. کودکی که طلاق را تجربه می‌کند؛ معمولا سریعتر به بلوغ رسیده و در سنین پایین‌تر مسئولیت پذیر می‎شود.

چنانچه پدر کودک از آنجا نقل مکان کند و خواهر و برادر کوچک‌تری داشته باشد، احتمالا مجبور میشود از آنها محافظت کند. این وضعیت به فرزندان طلاق، احساس مسئولیتی می‌دهد که سایر بخش های زندگی این افراد می‌تواند از آن بهرهمند شود.

همچنین جدایی والدین؛ می‌تواند به بچه های آنها کمک کند تا روابط خود را تقویت کنند و از اشتباهات گذشته درس بگیرند. آنها به احتمال زیاد از یک رابطه مشکل ساز یا سمی، اجتناب خواهند کرد. علاوه بر این، فرزندان والدین مطلقه قوی‌تر هستند و سریع‌تر بر موانع غلبه می‌کنند. آنها همچنین زمان بیشتری را برای تعیین اینکه آیا ازدواج بهترین گزینه برای آنهاست یا خیر، صرف خواهند کرد.

مزایا ازدواج با فرزندان طلاق

شاید بیش از هر کس دیگری، فرزندان طلاق (اعم از دختران و پسران) سعی در ترمیم یک رابطه شکست خورده دارند. از این گذشته، آنها نمی‌خواهند اشتباه مشابهی (مانند کاری که پدر یا مادرشان انجام داده) را مرتکب شوند و شریک زندگی خود را ترک کنند.

حتماً بخوانید:

نکاتی که در هنگام ازدواج با فرزندان طلاق باید در نظر بگیریم؟

شانس موفقیت یا شکست ازدواج شما، بستگی زیادی به اتفاقات گذشته دارد. فرزندان والدین مطلقه در برخی موارد، فکر می‌کنند که طلاق راه آسانی برای مقابله با یک موقعیت می‎باشد. بنابراین قبل از ازدواج با آنها، باید دلایلی را که می‌تواند منجر به طلاق شود از آنها بپرسید.

اگر شما واقعاً برای رویارویی با شرایط نامطلوب و ناخوشایند با شریک زندگی خود احساس آمادگی می‌کنید، پس آماده ازدواج هستید. توصیه می‌شود این تمرین را به صورت زوجی (با هم) انجام دهید. به این ترتیب آنها احساس امنیت و اطمینان بیشتری از اینکه در یک سطح تعهد و تفاهم هستند، خواهند داشت، به خصوص اگر هر دو فرزندان والدین مطلقه باشند.

گفتگو و صحبت فرزندان طلاق در زمان ازدواج، باید باز و صادقانه در مورد معنای تعهد برای آنها باشد. همچنین، آنها باید مشکلات موجود در رابطه را دانسته (آنچه می‌تواند ایجاد شود و بر آن تأثیر بگذارد) و همینطور درک کنند.

منبع : دکتر قیومی

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 83 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 21 فوریه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.