گودر کمپانی آیا ازدواج با مرد بی پول مانع رسیدن به آرزوهایمان می شود؟! - گودر کمپانی

از نگاه خانم ها، ازدواج با مرد بی پول بزرگترین ریسک است. نظر شما چیست؟

چقدر با این جمله ی ” پول خوشبختی نمی آورد” موافقید؟ از نگاه روانشناسان تعادل در زندگی نقش بسیار مهمی دارد. پول، اخلاق، مسئولیت پذیری، محبت و عشق فاکتورهایی هستند که اگر یکی از آن ها نباشد نمی توان ازدواج موفقی را شاهد بود. کفه ی ترازوی زندگی تان اگر خیلی سنگین شود ممکن است در آینده دچار درد سر شوید، اگر هم خیلی سبک باشد، زندگی غیر قابل تحمل می شود.

در عصر امروز و با توجه به تورم، ازدواج جوان ها خود به خود به مشکل برخورده است و هیچ جوانی جرات نمی کند سمت ازدواج برود. مگر اینکه از لحاظ مالی کاملا تامین باشد یا خانواده ثروت مندی داشته باشد. هزینه های بالا و سرسام آور عروسی و تجهیزیه و مسکن و …..، ازدواج با مرد بی پول را کاملا غیر ممکن کرده و هیچ دختر عاقلی هم دست به این کار نمی زند. البته اگر در این زمینه به مشاوره بیشتری نیاز دارید، مشاوره ازدواج انتخاب خوبی خواهد بود.

آیا ازدواج با خواستگار بی پول به صلاح است؟

خیلی ها سوال می کنند ازدواج با خواستگار بی پول به صلاح است؟ همه خانم ها معمولا خواستگارانی برایشان آمده که وضع مالی خوبی نداشته اند. دختران نیز به خاطر ترس از آینده، آن ها را رد می کردند بدون اینکه درمورد آن ها بیشتر تحقیق کنند. درست است. ما هم معتقدیم بدون داشتن هزینه های اولیه نمی توان یک زندگی موفق تشکیل داد. اما متاسفانه به دلیل انتظارات بالای خانواده دختر، هیچ پسری نمی تواند ازدواج کند. انصافا داشتن مسکن و ماشین و پول زیاد، آن هم در این شرایط برای یک جوان بیست و چند ساله غیر ممکن است. اگر دختر خانم های عزیز کمی از خواسته ها و انتظارات خود را کم کنند چه می شود؟

ازدواج با خواستگار بی پول ولی باعرضه خیلی بهتر از خواستگار پولدار و بی عرضه است. جوانی که جنم و شم اقتصادی دارد، می تواند خود را به لحاظ مالی بالا بکشد. فردی هم که بی عرضه باشد با وجود حمایت خانواده پولدارش، تمام سرمایه آن ها را به باد خواهد داد. البته ناگفته نماند که جوانانی که هزینه های اولیه زندگی را هم ندارند بهتر است ازدواج نکنند. کسی که برای ازدواج پا پیش میگذارد باید بتواند یک زندگی معمولی را اداره کند.

ازدواج با خواستگار بی پول

مشکلات بی پولی در ازدواج چیست؟

اهمیت مشکلات بی پولی در ازدواج، آن هم در این شرایط هر روز بیشتر به چشم می آید. ازدواجی که بدون پشتوانه و با دست خالی شروع شود قطعا بعد از آن هم باید منتظر مصائب مسیح باشید. اینکه می گویند بعد از ازدواج همه چیز را به دست می آورید را فراموش کنید و با عقلتان تصمیم بگیرید. درست است که نباید خواستگار خوب را از دست داد.
اما نقش پول در کنار فاکتورهای اخلاقی بسیار مهم است. همه میدانیم قانع ترین فرد هم دوست دارد با کسی ازدواج کند که حداقل بتواند هزینه اولیه ازدواج را داشته باشد و بعد از ازدواج هم از پس اداره یک زندگی معمولی بر بیاید. وگرنه ممکن است نتواند یکسال بیشتر دوام بیاورد و کارش به مشاوره طلاق بکشد.

  • مشکلات مسکن
  • تامین هزینه اجازه خانه
  • تامین هزینه های مربوط به خرج خانه
  • هزینه بیمه و دارو
  • هزینه فرزندان و تحصیلات آن ها
  • تامین آینده خود و فرزندان
  • از جمله مشکلاتی است که فرد بی پول هر روز با آن ها دست و پنجه نرم می کند.

ارتباط طلاق با بی پولی چیست؟

آیا طلاق به بی پولی ربط داره؟ اگر نظر ما را بخواهید می گوییم در جامعه کنونی بله. بی پولی ارتباط مستقیمی با از هم گسیختگی خانواده ها دارد. اگر به دادگاه ها سری بزنید متوجه می شوید که علت بیشتر اختلافات و متارکه ها، مسائل مادی و مشکلات اخلاقی زوجین است. خود شما اگر نتوانید نیازهای اساسی تان را در یک زندگی معمولی تامین کنید، آیا دل خوشی برای ادامه زندگی دارید؟ حتی اگر شاهزاده ای سوار بر اسب سفید به خواستگاری تان بیاید و بعد از ازدواج بی پول شود ، دیگر او را مانند سابق دوست نخواهید داشت. قطعا عشق در این زندگی کم رنگ می شود و امیدی برای آینده باقی نمی ماند.

  1. بی پولی و نداشتن حقوق کافی برای گذران زندگی
  2. عدم مدیریت مالی صحیح
  3. ولخرجی های یکی از زوجین یا خسیس بودن بیش از حد در زندگی
  4. دعواهای مالی بر سر تامین نیازهای مادی و اینکه چه کسی خرج خانه را بدهد
  5. اختلاف بر سر تامین مخارج فرزندان

موضوعات تکراری اما بسیار رایج در جدایی زوجین می باشد. خود شما با دوستان و اطرافیانتان در این مورد صحبت کرده اید؟ مشکلات مالی و بی پولی در زندگی شما چه تاثیری دارد؟ به نظر شما آیا طلاق به بی پولی مربوط است؟

آیا بی پولی خوشبختی می آورد؟

آیا عاشق بی پول حق زندگی ندارد؟

شاید عاشق بی پول مورد خوبی برای ازدواج نباشد اما به عاشق بی پول با عرضه و مستقل و مسئولیت پذیر می توان امیدوار بود. اگر از آن دسته افراد هستید که به یک زندگی ساده قانعید و توقع زیادی از همسرتان ندارید به شما می گوییم که ازدواج شما با عاشق بی پول و البته مسئولیت پذیر، سرانجام خواهد داشت اما اگر فردی هستید که به تجملات اهمیت می دهید و پول در زندگی آینده شما جایگاه بالایی دارد، پس بهتر است دور عاشق بی پول را یک خط قرمز بکشید . امیدی به خوشبختی با این فرد نیست. زیرا نمی توانید بی پولی و نداری را تحمل کنید. قبل از اینکه کارتان به مشاوره خانواده بکشد سعی کنید آگاهانه و عقلانی تصمیم گیری کنید.

حتماً بخوانید:

به نظر شما آیا ازدواج با بی پولی ممکنه؟

آیا ازدواج با بی پولی ممکنه؟ این سوالی است که خیلی از آقا پسرها از مشاوران می پرسند. چون از طرفی تحت فشار هستنند و می خواهند هر چه زودتر ازدواج کنند و از طرفی هم پول تشکیل زندگی را ندارند. پس تکلیف آن ها چه می شود؟ نکته اول در رابطه با این افراد این است که اگر شغلی ندارند سعی کنند ازدواجشون را به تعویق بیاندازند.

ولی اگر دارای شغل هستند ولی حقوق آنها کفاف اداره زندگی را نمی دهد باید با هم رده و هم کیش خودشون ازدواج کنند. یا با کسی وصلت کنند که هیچی از آن ها نخواهد و قانع باشد. در این شرایط اگر خانواده های دو طرف کمک مالی در حد وسعشان بکنند که جه بهتر. ولی اگر حمایت مالی نمی شوند تنها پیشنها این است که در این خانواده هم زن کار کند و هم مرد. اگر مخارج گردن هر دو نفر ابشد می توانند پس از مدتی سطح زندگیشان را ارتقا بدهند.
پس اینکه آیا ازدواج با بی پولی ممکنه یا نیست کاملا بستگی به شرایط خودتان دارد. شما باید شرط اول برای تشکیل زندگی را داشته باشید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 525 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 13 فوریه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.