گودر کمپانی آیا ازدواج مجدد با همسر سابق درست است؟ - گودر کمپانی

ازدواج مجدد با همسر سابق

ازدواج مجدد با همسر سابق شاید اصلی‌ترین گزینه بیشتر زوج‌ها نباشد، اما بعضی از زن‌ و شوهرها را به هم برمی‌گرداند. زن و مردهایی که بعد از ازدواج به خود فرصت می‌دهند، روی نقاط ضعف خود کار می‌کنند و به دنبال راه‌ حل‌های امتحان‌ نشده می‌گردند، بیش از دیگران شانس برگشت به ازدواج قبلی خود را دارند. این موضوع به ویژه برای زوج‌هایی که فرزند دارد بسیار مهم است.

هدف مقاله پیش رو این است که شما را با دلایل بازگشت به ازدواج بعد از جدایی و روش‌های آن آشنا کند. ازدواج بعد از طلاق برای همه زوج‌ها کارساز نیست. به همین دلیل متخصصان توصیه می‌کنند که اگر قصد برگشت به ازدواج قبلی خود را دارید، از مشاور خانواده کمک بگیرید.

ازدواج مجدد

علت بازگشت به ازدواج بعد از جدایی

شاید فکر ازدواج مجدد با همسر سابق ایده‌ای دور از ذهن به نظر برسد؛ اما بخشی از زوج‌ها بعد از طلاق آن را به عنوان بهترین گزینه در نظر می‌گیرند. فروکش‌کردن عصبانیت و ناامیدی، التیام زخم‌ها و ناراحتی‌ها و فرصت بیش‌تر برای فکرکردن به گذشته و اتفاقات آن مسئله‌ای است که برخی از زوج‌ها را به ازدواج بعد از طلاق سوق می‌دهد. به طور کلی، چند دلیل بازگشت به ازدواج بعد از جدایی عبارتند از:

حل مسائل و مشکلات قبلی

اکثر زوج‌هایی که بعد از طلاق مجددا به هم برمی‌گردند، روی مسائلی که منجر به طلاق آن‌ها شده بود کار می‌کنند. گاهی آن‌ها بعد از حل مشکلات متوجه می‌شوند که هنوز به هم علاقه دارند و مسائلی که منجر به طلاق آن‌ها شده آن‌قدر بزرگ و بااهمیت نیستند.

تجربه رشد شخصی

در طول جدایی و طلاق، هر یک از طرفین فرصتی برای فکرکردن به خود و ویژگی‌های شخصیتی خود خواهند داشت. آن‌ها کشف می‌کنند چه کسانی هستند و به شناخت بهتری از خود دست می‌یابند. این تفکر و شناخت اغلب منجر به رشد شخصیتی افراد می‌شود. آن‌ها نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی می‌کنند و از این طریق ممکن است راه‌های عشق‌ورزی مجدد به همسرشان را بیابند.

بهبود مهارت‌های ارتباطی

یکی از دلایل اصلی افراد برای طلاق، فقدان ارتباط باز و صادقانه و عدم توانایی در برقراری یک ارتباط سالم است. نوع ارتباط یا فقدان آن می‌تواند منجر به مشکلات قابل توجهی در زندگی زوج‌ها شود؛ مثلا وقتی مشکلات مالی در یک رابطه وجود داشته باشد، بحث‌نکردن در مورد آن به بدترشدن شرایط منجر می‌شود.
گاهی زن و شوهرها بعد از طلاق بر تقویت مهارت‌های ارتباطی خود کار می‌کنند و آن را ارتقا می‌دهند. افرادی که این مهارت را در خود تقویت می‌کنند، تمایل بیش‌تری به برگشت به ازدواج قبلی دارند.

دلتنگی برای رابطه قبلی

وقتی با گذشت زمان، تب و تاب اختلاف و درگیری با همسر که منجر به طلاق شده است فروکش می‌کند، افراد فرصت بیش‌تری دارند تا در مورد خود و همسرشان فکر کنند. گاهی آن‌ها متوجه می‌شوند چیزی که در مورد آن دعوا می‌کردند، بسیار بی‌ارزش‌تر از پیوند بین آن‌ها است. به همین دلیل ممکن است با گذشت زمان و التیام دردها، به هم فرصت دیگری بدهند و به سراغ ازدواج مجدد با همسر سابق خود بروند.

بخشیدن یکدیگر

هیچ زوجی بی‌دلیل از هم جدا نمی‌شوند و گاهی درد و رنج منجر به جدایی و دلایل آن تا مدت‌ها در افراد باقی می‌ماند. بعضی از زوج‌ها بعد از بخشیدن هم به ازدواج مجدد با همسر سابق خود فکر می‌کنند و در مواردی این کار را عملی می‌کنند. البته این بخشش باید از صمیم قلب باشد وگرنه کاری بیهوده است که به طلاق مجدد منجر خواهد شد.

ازدواج با همسر قبلی

نحوه ازدواج مجدد بعد از طلاق

دلایل و نحوه ازدواج بعد از طلاق در زوج‌های مختلف متفاوت است. بسیاری از آن‌ها بعد از فروکش‌ کردن دلخوری و عصبانیت و دلتنگ‌شدن برای همسر، به او برمی‌گردند. اگر آمارها را بررسی کنید متوجه می‌شوید که ۶۰ درصد ازدواج‌های مجدد با شکست مواجه می‌شوند و این حتی سریع‌تر از طلاق اول روی می‌دهد.

پس لازم است کارها را به آرامی انجام دهید و برای جلوگیری از شکست مجدد، وقت بیش‌تری را برای استفاده از خدمات مشاوره‌ای و گذراندن دوره‌های آموزشی اختصاص دهید. به نظر می‌رسد که دلایل زنان برای ازدواج مجدد با دلایلی که مردان برای این کار دارند متفاوت است و این دلایل بر نحوه بازگشت آن‌ها به رابطه اثر می‌گذارد:

ازدواج مجدد زن بعد از طلاق

زنانی که استقلال مالی ندارند ممکن است مجبور به ازدواج مجدد یا برگشت به رابطه قبلی خود شوند. این وضعیت برای زنانی که از ازدواج قبلی خود فرزند دارند هم رخ می‌دهد. بعضی از مردان از فرزندان به عنوان اهرم فشار برای برگرداندن همسر سابق به رابطه قبلی استفاده می‌کنند.

ازدواج مجدد مرد بعد از طلاق

دلایل مردان برای ازدواج مجدد بعد از طلاق ممکن است به مسائلی مثل ناتوانی در نظم‌ بخشیدن به زندگی و مشکلاتی از این دست برگردد. اگر فرزندان به پدر سپرده شوند، نگهداری از آن‌ها کار دشواری است و بسیاری از مردان به تنهایی قادر به نگهداری از فرزندان نیستند. این موارد می‌تواند انگیزه‌ای برای ازدواج مجدد با همسر سابق باشد.

چگونه بعد از طلاق دوباره ازدواج کنیم؟

بازگشت به رابطه قبلی یا ازدواج مجدد می‌تواند یک ریسک باشد؛ چون گاهی در صورت شکست مجدد، افراد را دچار مشکلات بیش‌ تری می‌کند. پس لازم است به خوبی جوانب کار را بسنجید، برای خودشناسی وقت بیش‌تری بگذارید و از مشاوره کمک بگیرید.

شما باید دلیل یا دلایل طلاق خود را به خوبی بررسی و ریشه‌یابی کنید. خیانت همسر، سوء مصرف مواد مخدر، مشکلات مالی، اختلالات روانی و هر دلیلی باید به خوبی حل و فصل شود. در واقع کلید ازدواج مجدد با همسر سابق، حل کامل این مسائل است. اگر این اتفاق نیفتد، شما به همان جایگاه قبلی و چه بسا دورتر از آن پرتاب می‌شوید.

آیا ازدواج مجدد با همسر سابق عاقلانه و درست است؟

همه چیز بستگی به شرایط زن و شوهر، دلایل طلاق، داشتن فرزند و… دارد. در این زمینه نمی‌توان برای همه زوج‌ها یک نسخه واحد پیچید. مطابق آمارها تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد زوج‌ها بعد از طلاق با هم آشتی می‌کنند. اما از این میان فقط ۶ درصد آن‌ها دوباره به ازدواج و رابطه قبلی خود برمی‌گردند! تحقیقات نشان می‌دهد ۳۰ درصد این زوج‌ها برای بار دوم از هم جدا می‌شوند و این موضوع نشان‌دهنده اهمیت مشکلات حل‌نشده در رابطه مجدد است.

ازدواج مجدد با همسر سابق

اگر قصد بازگشت به ازدواج قبلی خود را دارید، باید از حل مشکلات قبلی مطمئن شوید. بسیاری از زوج‌ها برای حل این مشکلات از مشاور کمک می‌گیرند. پس بهتر است در مورد تصمیم خود برای ازدواج مجدد با همسر سابق با مشاور خود صحبت کنید.

ازدواج مجدد بعد از طلاق با داشتن فرزند

از نظر آماری، زوج‌های دارای فرزند شانس بیش‌تری برای ازدواج مجدد با همسر سابق خود دارند. اما توجه کنید که وجود فرزند نباید دلیل اصلی این کار باشد. اگر مشکلات موجود بین زن و مرد به صورت حل‌نشده باقی بماند، بازگشت به رابطه قبلی فقط شرایط را بدتر می‌کند. در چنین وضعیتی و با شکست مجدد رابطه، فرزندان بیش از قبل ضربه می‌خورند و خانواده متحمل آسیب‌های شدیدتری می‌شود.

حتماً بخوانید:

اگر از رابطه قبلی خود فرزند دارید و می‌خواهید ازدواج مجدد با همسر سابق خود را تجربه کنید، عجله را کنار بگذارید. دلایل طلاق و مشکلات ریز و درشت رابطه خود را به خوبی بررسی کنید، راه‌حل‌های مناسب را پیدا کنید و با تمرکز بر خودشناسی و حل مشکلات فردی، برای ساخت یک رابطه سالم‌تر تلاش بیش‌تری داشته باشید.

ازدواج مجدد بعد از طلاق

قبل از ازدواج مجدد با همسر سابق خود مشاوره بگیرید

قبل از این که تصمیم بگیرید به ازدواج سابق خود برگردید، مطمئن شوید که هر دو طرف رابطه آماده این کار هستند. فراموش نکنید که ازدواج دوم بیش از ازدواج اول به طلاق منجر می‌شود. هرچقدر که شما بعد از طلاق برای رشد شخصیتی خود تلاش کرده‌ باشید، باز هم چیزهایی در شما وجود دارد که ممکن است برای همسر سابق‌ تان آزاردهنده باشد.

مشاوران خانواده و ازدواج می‌گویند که باید از گذشته رابطه خود درس بگیرید؛ وگرنه شما و همسرتان محکوم به تکرار همان اشتباهات خواهید بود. در چنین شرایطی مشکلات حل‌نشده و ناتمام مجددا برمی‌گردند. توصیه می‌کنیم که با حضور یک مشاور متخصص، علل طلاق خود را بررسی کنید، مشکلات رابطه قبلی را بررسی کنید و به دنبال راه‌ حل‌ های موجود باشید. اگر وقت کافی برای حضور به مراکز مشاوره و دریافت خدمات حضوری را ندارید، از مشاوره آنلاین کمک بگیرید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 147 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 21 نوامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.