گودر کمپانی آیا وقفه کوتاه در رابطه کارساز و مفید است؟ - گودر کمپانی

وقفه در رابطه عملی کاملا شایع است که می‌تواند به زوجین کمک نماید تا از این بحران خارج شوند و همچنین می تواند از جدایی زودرس پیشگیری کند. در این مطلب بیان می کنیم چه مواقعی لازم است تا وقفه در رابطه ایجاد شود.

زمان های وقفه در رابطه

امتناع موقت از همه مسئولیت ها در یک رابطه، گسست از همه مشاجره ها و اختلافات و ارتباطات می تواند به روشن و واضح شدن وضعیت شما نسبت به آن کمک کند. توقف در یک رابطه الزاما به معنی قطع رابطه نیست ولی امکان دارد به تصمیم برای جدایی منجر شود. روانشناس می‌گوید زمانی که استراحت می کنید رابطه خود را در معرض یک آزمایش جدی قرار دهید. در چه مواردی ارزش تلاش برای وقفه کوتاه را دارد.

وقفه در رابطه یا جدایی موقت

دعوا زیاد با یکدیگر

اگر شما به همسرتان می توانید در مورد یک موضوع خاص دعوا را قطع کنید و به نظر می‌رسد که مشاجره و دعوا های شما به اتمام نمی‌رسد که شاید ارزش یک وقفه کوتاه در رابطه را داشته باشید مدتی دور ماندن از یکدیگر به شما کمک می‌کند بدون احساسات غیرضروری دیدگاه شریک زندگی خود را درک نمایید و تصمیم می‌گیرد که آیا آماده امتیاز دادن هستید یا خیر.

با این وجود پیش از اتخاذ چنین تصمیمی به این فکر کنید که نیت شما تا چه اندازه درست است. مطمئن شوید که این مسئله به این علت است که شما واقعا نگران تعارض و اختلاف هستید و می خواهید پس از مدتی جدا شدن به یک نتیجه درست برسید اگر تنها می خواهید این کار را انجام دهید تا بتوانید امتیاز به دست آورید، پس شما شیوه‌های اشتباهی را انتخاب می‌کنید.

شک در تمایل خود به ادامه زندگی مشترک یا ازدواج

از بسیاری جهات، تعهدات جدی مثل زندگی مشترک یا ازدواج می تواند برای یک یا هر دو شریک زندگی ناخواسته یا ترسناک باشد و این به صورت کامل درست است. اگر از نظر شما، همسرتان یا هر دوی شما این کار دشوار و نادرست است، بهتر است وقفه در رابطه خود داشته باشید و بفهمید آیا واقعاً به این رابطه نیاز دارید یا خیر.

وقفه در رابطه خوب است یا بد؟

توقف کوتاه در رابطه می‌تواند به هر دوی شما کمک کند تا درک کنید شریک زندگی شما تا چه اندازه برای شما اهمیت دارد و آیا باید تعهدی را قبول کنید یا خیر. اگر نمی خواهید به مرحله بعدی رابطه بروید و توقف کوتاه در رابطه نیز به شما کمک می کند ذهن خود را پاک کنید و به شما قدرت جدایی از شریک زندگی خود را می‌دهد.

فریب دادن یا خیانت به شما

خیانت عاطفی یا جسمی برای افراد زیادی مانع جدی در رابطه ها است، ولی ترک حتی یک عزیز پس از کشف واقعیت خیانت غالباً دشوار می‌باشد. این امر می تواند دردناک باشد اگر بسیار به هم دلبسته باشید و احساس کنید رابطه شما با همسرتان رابطه ویژه ای می باشد در چه مواردی امکان دارد بخواهید مدتی را جدا از هم بگذرانید تا ببینید آیا برای حفظ رابطه سعی و تلاش می کنید. به او بگویید که برای فکر کردن به مدتی زمان احتیاج دارید و نمی‌خواهید در این مدت با شما تماس بگیرد.

بیان وقفه در رابطه

در حالی که از شریک زندگی خود دور هستید تلاش کنید از نقطه نظر خنثی به آنچه اتفاق افتاده است نگاه کنید و ببینید آیا قادر هستید پس از این خیانت اعتماد را دوباره به دست آورید. برای درک این موضوع، سوالات زیر را از خود بپرسید:

 رابطه عاطفی

آیا واقعاً ارزش زنده نگه داشتن رابطه شما وجود دارد یا شاید وقت آن رسیده است که از هم جدا شوید و به حرکت خود ادامه دهید.
آیا شریک زندگی شما توبه می کند یا از کار خود پشیمان است یا او می‌فهمد که برای شما چقدر دردناک و مشکل است.
آیا شریک زندگی شما حاضر است برای جلب اعتماد شما تلاش کند یا می فهمید که برای برگرداندن اعتماد چه کارهایی لازم و ضروری است.

چگونه از آنچه اتفاق افتاده است مطلع شدید یا شریک زندگی شما با شما صادق بوده است یا فقط قسمتی از حقیقت را به شما میگوید
امکان دارد مدتی طول بکشد افکار خود را مرتب کنید. مهم این است که وقت خود را برای تصمیم گیری در این مورد اختصاص دهید. اگر شریک زندگی شما در زمان جدایی همچنان با شما تماس می گیرد فقط به او یادآوری کنید که زمان بیشتری نیاز دارید هنوز تصمیمی نگرفته اید نکته اصلی این است که به یاد داشته باشید که توقف کوتاه در رابطه برای این است که بیش از همه فکر کنید و به نظر قاطع برسید نه برای انتقام، عصبانیت یا ایجاد احساسات منفی دیگر. چنین استراتژی در آغاز یک شکست است پس وقفه کوتاه مشکلات شما را حل نخواهد کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 322 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 1 ژانویه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.