گودر کمپانی از تاثیر شگفت انگیز اشک زن روی مردها خبر دارید ؟ - گودر کمپانی

تاثیر اشک زن برای مرد

نتایج یک تحقیق جدید که در “PLOS Biology” منتشر شده است، نشان می‌دهد که اشک‌های زنانه هنگام ناراحتی حاوی مواد شیمیایی هستند که مانع پرخاشگری در مردان می‌شوند.

اولین شواهد مربوط به این که اشک می‌تواند رفتار شیمیایی انسان را تحت تاثیر قرار دهد، مربوط به سال ۲۰۱۱ است، زمانی که محققان مطالعه‌ای را در نشریه علمی “Science” منتشر کردند که نشان داد اشک زنان باعث کاهش سطح تستوسترون و برانگیختگی جنسی در مردان می‌شود.

در مطالعه جدید، تیم تحقیقاتی برای بررسی تاثیر اشک‌های طبیعی زنان در کنترل رفتارهای پرخاشگرانه مردان، نوعی بازی طراحی کردند که منجر به رفتار پرخاشگرانه علیه بازیکن دیگری که ظاهرا در حال تقلب بود، می‌شد. به طوری که مردان قادر بودند از بازیکن مقابل خود انتقام بگیرند اما محققان متوجه شدند که رفتار پرخاشگرانه انتقام‌جویانه آنها در طول بازی پس از استشمام گریه‌های احساسی زنان، تقریبا ۴۴ درصد کاهش یافت.

تاثیر اشک زن برای مرد

اشک زن چه تاثیری روی مرد دارد ؟

وقتی زن‌ها اشک می‌ریزند، بوی اشک، مردان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگر حتی اشک را نبینند و صدای گریه را نشنوند، خشمشان کم‌تر می‌شود. انسان‌ها در موقعیت‌های متفاوتی اشک می‌ریزند. آیا اشک ریختن فقط تاثیر فردی دارد و مثلا شما را آرام‌تر می‌کند، یا این که روی دیگران هم می‌تواند اثری داشته باشد؟ ‌شاید سوال جالب‌تر این باشد که اشک چه‌طور روی دیگران تاثیر می‌گذارد؟

اولین حدس دانشمندان این بود که اشک ریختن روی احساس شادی یا غم دیگران تاثیر دارد؛ اما با کمال تعجب مشخص شد که اشک افراد تاثیری روی شادی و یا ناراحتی دیگران ندارد و تغییری نه در جهت مثبت و نه منفی در خلق دیگران ایجاد نمی‌کند. بلکه مهم‌ترین تاثیر اشک، کاهش میل جنسی در مردان است!

به گزارش ‌ محققین دانشگاهی در خاورمیانه اشک‌های دو زن را که در حال تماشای یک فیلم غمگین بودند جمع‌آوری کرده و دستمال کتانی را به آن آغشته کردند. همچنین محلول نمکی درست کردند و پس از قطره قطره ریختن آن روی صورت همان زن‌ها، دستمال دیگری را با این محلول نمکی آغشته کردند. بررسی این محققان روی تاثیر بوی اشک متمرکز شده بود!

از ۲۴ داوطلب مردی که در این مطالعه شرکت کردند، هیچ‌کدام با بوییدن اشک و محلول نمکی، نتوانستند تفاوت آن‌ها را تشخیص بدهند. سپس از آن‌ها خواسته شد که در سه حالت به یک سری عکس از چهره زنان نگاه کنند و به جذابیت آن‌ها امتیاز بدهند. در حالت اول با دستمال آغشته به محلول نمکی در حالت دوم با دستمال آغشته به اشک زیر بینی و در حالت سوم بدون هیچ دستمالی.

محققین به این نتیجه رسیدند که فقط بوی اشک واقعی، ‌امتیازی را که مردان به جذابیت می‌دهند، کاهش می‌دهد. به علاوه بوی اشک هیچ تاثیری بر ارزیابی آن‌ها از شدت غم تصویر زنان نداشت. اشک زنان بویی متصاعد می شود که هورمون تستوسترون مردان را کاهش می دهد و میل آنها به زنان را کم می‌کند. این بو حتی زمانی که مردان اشک را نبینند نیز موثر است. این برای نخستین بار است که ساختاری شیمیایی اشک و بوی ناشی از آن بررسی می شود و نتایج علمی آن در اختیار دیگران قرار گرفته است.

‘نوام سوبل’ محقق موسسه عصب شناسی در این باره گفت: “ما مشخص کردیم که از اشک زنان سیگنال هایی به مردان در قالب بو منتقل می شود که این سیگنال تمایل مردان به زنان را کاهش می دهد زیرا به طور مستقیم روی هورمون تستوسترون مردان اثر می گذارد.”

در حالی که ارتباط انسان ها از طریق کلام و نگاه ثابت شده بود اما این تحقیق ثابت کرد که سیگنال های شیمیایی نیز حاوی اطلاعات بسیاری هستند که انسان ها از خود ساطع کرده و به طرف مقابل منتقل می کنند. دانشمندان متوجه شده اند که اشک احساسی، حاوی پروتئین بیشتری نسبت به اشک معمولی است که از چشم خارج می شود در نتیجه بو و تاثیر بیشتری در کاهش میل جنسی مردان دارد.

بیشتر بخوانید

تست روانشناسی زندگی زناشویی،چقدر در زندگی مشترک موفق هستید؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 126 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 24 دسامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.