گودر کمپانی بررسی مشکلات و پیامدهای مثبت و منفی دوری از همسر - گودر کمپانی

مشکلات دوری از همسر

شرایط زندگی برای همه افراد یکسان نیست و ممکن است برخی زوجین به دلیل شرایط کاری چند روز در ماه را به تنهایی زندگی کنند که این دوری مشکلات خاص خود را دارد اما روانشناسان همیشه راه حل های خوبی برای تحمل این دوره و بوجود آمدن امید و انگیزه بیشتری برای زندگی ارائه می دهند.
این دوری به دلیل عوامل مختلفی چون سفر کاری و یا بستری بودن فرد در یک مرکز درمانی اتفاق بیافتد. شما وظیفه دارید تا در چنین شرایطی بهترین عکس العمل را در مقابل این بحران از خود نشان دهید. اگر بحث کاری باشد بیشتر زوجین قبل از ازدواج آن را مطرح می کنند تا همسر از شرایط کاری آنها اطلاعات کافی داشته باشد.

دور بودن از همسر باعث می شود تا شما در این مدت تمام مسئولیت های زندگی و فرزندان را به عهده بگیرید. در برخی شرایط این تنهایی و دوری ناراحت کننده است و باعث می شود تا شما با گریه کردن خود را آرام کنید. برای قوی تر شدن بهتر است آرامش خود را حفظ کنید و از شرایط موجود گله و شکایت نداشته باشید.
صحبت کردن با همسر آن هم به صورت صوتی و تصویری می تواند ناراحتی شما را کمتر کند. این دوری یک چالش بزرگ برای زوجین است که امروزه به دلیل ماموریت های تحصیلی و شغلی و … بیشتر خانواده ها با آن روبرو هستند. اگر چه دوری در ابتدا تلخ و غیر قابل تحمل است اما کم کم برای فرد تبدیل به عادت می شود.

مشکلات دور بودن از همسر

گاهی مشکلات دور بودن از همسر به قدری زیاد است که فرد نمی تواند آن را تحمل کند و از همسر درخواست می کند تا هر چه سریع تر این دوری را به پایان برساند. این دوری در کنار پیامدهای منفی فوایدی هم دارد و باعث می شود تا زوجین از نظر احساسی به هم نزدیک تر شوند.
مدیریت کردن شرایط در این زمان اهمیت زیادی دارد و باعث می شود تا شما بتوانید بهتر موقعیت را تحمل کنید.

پیامدهایی مثبت و منفی دور بودن از همسر

دور بودن از همسر آن هم به دلایل شرایط کاری و شغلی و ..‌. پیامدهای مثبت و منفی زیادی برای فرد و خانواده به همراه دارد‌.

پیامدهای مثبت دوری از همسر عبارتند از:

پی بردن زوجین به عمق و کیفیت رابطه خود:

وقتی زوجین از هم دور می شوند احساس آنها به هم نزدیک شده و در این شرایط به عمق و کیفیت رابطه خود پی می برند و می دانند که اگر چه از هم دور هستند اما دلتنگ هم می شوند و همدیگر را حتی بیشتر از قبل دوست دارند. با این دوری مسائل زیادی در زندگی شما مشخص می شود.

 پیامدهای مثبت دوری از همسر

احساس دلتنگی و افزایش صمیمیت:

زوجینی که از هم دور می شوند حس دلتنگی زیادی دارند و این باعث می شود تا حس صمیمیت ور آنها افزایش پیدا کند به طوری که مدام لحظه شماری می کنند تا هر چه زودتر همدیگر را ملاقات کنند. وقتی همسر دور می شود ما قدر او را بیشتر می دانیم و این موضوع میزان علاقه را بین زوجین بیشتر می کند.

اما در کنار فوایدی که در بالا به آنها اشاره کردیم هم شاهد پیامدهای منفی دوری از همسر نیز هستیم که در اینجا به آنها اشاره می کنیم:

کم‌رنگ‌شدن رابطه عاطفی:

وقتی مشکلات در زندگی مشترک زیاد باشد و زن مجبور باشد تمام مسئولیت و مشکلات را به تنهایی به دوش بکشد حس ناخوشایندی در او ایجاد می شود و همین موضوع باعث می شود تا رابطه عاطفی بین زوجین روز به روز کمرنگ تر شود. دوری و ندیدن آن هم برای مدت طولانی حس سردی و فاصله را ایجاد می کند. این می تواند به روابط عاطفی زوجین صدمه وارد کند و حتی باعث طلاق عاطفی آنها شود.

 پیامدهای منفی دوری از همسر

افزایش احتمال خیانت:

فشارهای جنسی و کمرنگ شدن روابط عاطفی باعث می شود تا زوجین دور از هم به خیانت فکر کنند. فاصله مانع از آن می شود که زوجین بتوانند ارتباط موثری با هم داشته باشند به همین دلیل به خیانت روی می آورند تا کمبود عاطفی را جبران کنند. پس زوحین باید در زمان دوری هم به روش های مختلف نیاز یکدیگر را پاسخ دهند و به هم ابراز محبت و صمیمیت داشته باشد.

عادت به تنهایی:

تنها بودن مهمترین پیامد منفی دور بودن از همسر است. زوجینی که فرزند ندارند قطعا در شرایط سخت تری خواهند بود و مجبور هستند تا با چیزهای دیگر خود را سرگرم کنند. وقتی زندگی مشترک به تنهایی برای آنها جذابیتی نداشته باشد کم کم از همسر خود فاصله می گیرند و محبت را در جای دیگری جست و جو می کنند که این زندکی مشترک آنها را تهدید می کند. مشاور می تواند در چنین شرایطی راهکار خوب ارائه دهد.

رفتار های قبل از رفتن و دوری از همسر

زوجین قبل از اینکه از یکدیگر دور شوند باید با هم با محبت و صمیمیت رفتار کنند. اگر آنها با یک حس خوب از هم جدا شوند قطعا تمایل بیشتری نسبت به هم خواهند داشت و علاوه بر این نسبت به هم متعهد تر خواهند بود. خاطره هایی که قبل رفتن برای هم رقم می زنید باعث می شود تا حس دلتنگی شما در زمان دوری بیشتر شود و برای دیدن دوباره لحظه شماری کنید.

در زمان دوری از همسر سعی کنید خاطرات خود را مرور کنید و با این کار حس امنیت و آرامش را برای یکدیگر ایجاد کنید. قبل از دور شدن همسر به سینما رفته و فیلم مورد علاقه را تماشا کنید. تا وقتی کنار هم هستید از زمان نهایت استفاده را ببرید چون در زمان دلتنگی دیگر نمی توانید چنین چیزهایی را تجربه کنید.

با ابراز احساسات و حس خوب از یکدیگر جدا شوید در چنین شرایطی حس دلتنگی بیشتری نسبت به هم خواهید داشت و این باعث دوام رابطه عاطفی شما خواهد شد.
ناراحتی خود را در زمان رفتن همسر بروز ندهید چون این حس می تواند شرایط روحی او را خراب کند که در چنین شرایطی دیگر نمی تواند کار خود را به خوبی انجام دهد چون مدام نگران حال روحی شما است.
با این راهکارهای ساده می توانید شرایط بهتری را در زمان دوری برای خود و همسرتان ایجاد کنید. بهتر است خود را سرگرم کارهای منزل و رفت و آمد و … کنید تا دلتنگی شما به همسرتان انتقال پیدا نکند.

دوری از همسر در زندگی

تماس گرفتن روزانه با همسر به او و شما حس گودر کمپانیی خواهد داد. پس بهتر است از یکدیگر یاد کنید حتی شده با یک پیام ساده جویای احوال هم شوید.
اگر رابطه خود را قطع کنید و هیچ تماسی نداشته باشید کم کم از نظر عاطفی هم از یکدیگر دور خواهید شد پس بهتر است با تماس او را خوشحال کند و به او بفهمانید که مدام به فکر او هستید. هنگام خواب با او تماس بگیرید و به او شب بخیر بگویید تا هر دو خوابی راحت داشته باشید. این ارتباطات باید دو طرفه باشد و زوجین هر دو باید این دلتنگی را نشان دهند. مکالمه های کوتاه اما شیرین می تواند رابطه شما را محکم تر می کند.

انجام امور عقب مانده می تواند به سرگرم شدن شما کمک زیادی کند و علاوه بر این پس از بازگشت همسرتان می توانید بیشتر وقت خود را با او بگذرانید چون دیگر کار عقب افتاده ای ندارید و این می تواند حس خوشبختی را در شما بیشتر کند. با اندیشه های مثبت و افکار شاد به استقبال هم بروید.
در مدت زمانی که پیش هم هستید از اتفاقات خوب و امیدوار کننده زندگی صحبت کنید چون با این کار انگیزه بیشتری برای ادامه زندگی پیدا خواهید کرد. از چیزهای منفی دور شوید و با اقوام و خانواده رفت و آمد داشته باشید. هنگام بازگشت همسرتان، او را با یک فرد خودساخته روبرو کنید و این بهترین هدیه است.

چند توصیه به همسرانی که مجبورند برای مدتی دور از هم زندگی کنند

اگر چه دور بودن از همسر مشکلاتی را برای زوجین به همراه دارد اما آنها همیشه سعی کرده اند تا با توصیه روانشناسان بهترین شرایط را برای خود و همسر ایجاد کنند. این توصیه ها عبارتند از:

  • هر روز با هم در ارتباط باشید:

برای اینکه رابطه عاطفی شما به سردی گرایش پیدا نکند باید هر روز به صورت پیامکی و تلفنی و صوتی و تصویری با هم در ارتباط باشید.

  • به برنامه های روزانه خود اهمیت دهید:

در زندگی خود برنامه ریزی داشته باشید تا در زمام های آزاد با همسرتان بگذرانید. اگر برنامه ریزی نباشید شما دچار آشفتگی های روحی خواهید شد.

  • به درد دل های یکدیگر گوش کنید:

زمانی که زوجین از هم دور هستند همدلی و همدردی دوای درد آنها است. پس اگر همسرتان مشکلی دارد بهتر است راه حلی برای او پیدا کنید و با هم فکری هن مشکلات را حل کنید اگر چه از هم دور هستید.

تحمل دوری از همسر

  • دلتنگی هایتان را نادیده نگیرید:

از دلتنگی های هم صحبت کنید تا محبت و صمیمیت بین شما بیشتر شود. گفت و گو با همسر می تواند دلتنگی شما را تا حد زیادی کاهش دهد.

  • اعتماد طرف مقابل را به خود جلب کنید:

اعتماد یکی از ضروریات رابطه زن و شوهری در زندگی مشترک است. بنابراین سعی کنید اعتماد همسرتان را به طور کامل جلب کنید و خودتان را در شرایطی که ممکن است همسرتان دچار سوء برداشت شود، قرار ندهید.

  • هرچند وقت یک بار همدیگر را ملاقات کنید:

ملاقات های حضوری زمانی که شما از هم دور هستید اهمیت زیادی دارد و باعث می شود تا روابط عاطفی شما عمیق تر شود.

حتماً بخوانید:

بعد از مرگ همسر چگونه آرام شویم؟

بعد از مرگ همسر چگونه آرام شویم؟

فوت همسر : وقتی همسرتان از دنیا می‌رود، شما نه تنها باید با انسانی بسیار خاص در زندگی‌تان برای همیشه خداحافظی کنید بلکه مجبورید به گذشته، حال و…

  • کارهایتان را با هم انجام دهید:

سعی کنید اگر از هم دور هم هستید اما در یک زمان مشترک کارها را انجام دهید. مثلا هر دو یک غذا را درست کنید. ایده ها و نظرات را با هم به اشتراک بگذارید.

  • از اینترنت بهره بگیرید:

به کمک شبکه های مجازی ارتباط تصویری با هم داشته باشند و حس خوب را به هم انتقال دهید.

  • برای هم هدیه بفرستید:

بدون دلیل برای هم نامه و هدیه بفرستید و با این کار نشان دهید که به یاد هم هستید.

  • کارهای عقب مانده خود را انجام دهید:

در زمان دوری از همسر کارهای عقب مانده را انجام دهید تا وقتی او در کنار شما است دیگر کاری نداشته باشید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 78 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 10 ژانویه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.