گودر کمپانی تحریم‌های هواوی سنگین‌تر می‌شود؛ قطع ارتباط کامل با تأمین‌کنندگان آمریکایی؟ - گودر کمپانی

هواوی سال‌ها پیش به بهانه توطئه علیه امنیت ملی آمریکا و جاسوسی از دولت این کشور تحریم شد. تحریم هواوی هنوز پابرجاست و این کمپانی را با محدودیت‌های زیادی مواجه کرده است. حال به گفته منبع آگاه، این محدودیت‌ها بیش از پیش می‌شوند و هواوی را به دردسر خواهند انداخت. یکی از عواقب اعمال این تحریم‌های جدید، قطع ارتباط هواوی با تأمین‌کنندگان آمریکایی ازجمله اینتل و کوالکام خواهد بود.

احتمال بیشتر‌شدن تحریم‌های هواوی

یکی از سخنگویان وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا طی اظهارات خود پیرامون این موضوع می‌گوید سیاست‌ها و مقررات تنظیم‌شده این سازمان مورد بررسی و تغییر قرار می‌گیرد. شواهد حاکی از این هستند که برخی از مقامات دولت فعلی آمریکا به‌دنبال ممنوعیت تجارت تمام تأمین‌کنندگان آمریکایی با هواوی بوده و در پیگیری این موضوع جدیت زیادی دارند.

تحریم هواوی

این گزارش دقیقاً زمانی منتشر می‌شود که تنش‌های بین آمریکا و چین درحال شدت‌گیری است. به همین ترتیب، احتمال وقوع چنین اتفاقی چندان دور از ذهن نیست. این خبر به‌قدری برای مسئولین چین تنش‌زا بوده است که «مائو نینگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین، از این بابت اظهار نگرانی کرده. او در ادامه صحبت‌هایش نیز به شماتت و سرزنش آمریکا به‌دلیل استفاده از قدرت‌های دولتی برای سرکوب پیشرفت شرکت‌های چینی پرداخته است.

پیش از این، مدیران هواوی اظهار داشتند که اگر تحریم‌های آمریکا در کار نبود، آن‌ها می‌‌توانستند همچنان از پیشتازان بازار موبایل جهانی باشند. البته با وجود تحریم‌های مذکور، برخی از شرکت‌های مطرح سازنده چیپست ازجمله کوالکام و اینتل اجازه تجارت با هواوی را داشتند. بااین‌وجود، به‌نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها نه‌تنها قصد عقب‌نشینی ندارند، بلکه به‌دنبال افزایش بیشتر محدودیت‌ها علیه هواوی هستند. اگر آمریکا درنهایت این قانون را به تصویب برساند، اوضاع برای هواوی چندان خوب پیش نمی‌رود؛ زیرا این شرکت دیگر توانایی پیشروی در زمینه توسعه تجهیزات شبکه ۵G و توسعه سایر محصولاتش را نخواهد داشت.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 85 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 20 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.