گودر کمپانی درمان سریع استرس و افسردگی شدید به علت مشکلات مالی - گودر کمپانی

یکی از معضلاتی که امروزه بسیاری از افراد با آن درگیر می باشند مشکلات مالی و افسردگی می باشد. در واقع مشکلات مالی می تواند برای شما بسیار سخت و آزار دهنده باشد از این رو شاید دچار افسردگی شوید. در ادامه شما را با رابطه این موضوع با یک دیگر آشنا خواهیم کرد.

رابطه مشکلات مالی و افسردگی

مشکل مالی و پول نداشتن می تواند برای هر فردی استرس زا و اضطراب آور باشد زیرا برای بقای حیات خود به آن نیاز دارد. رابطه این موضوع با یک دیگر کمی پیچیده می باشد از این رو نیاز است تا با آن آشنایی کامل داشته باشید و این موضوع را باید بدانید که این افسردگی می تواند در موارد بسیار حاد خود منجر به خودکشی افراد نیز شود. بنابراین بهتر ست افرادی که دارای مشکلات مالی و افسردگی می باشند را به هیچ عنوان به حال خود رها نکنید.

کنار آمدن با استرس مالی

یکی از دلایل مشکلات مالی می تواند در آمد کم و یا حتی بیکاری باشد از این رو بهتر است برای این که حال بهتری داشته باشید و بتوانید با این مدل از افسردگی ها کنار بیایید نیاز است تا کاری مناسب با علاقه خود پیدا کرده و در آن مشغول گردید. به صورت کلی بیکاری در جوانان و مشکلات کمالی که پیدا می کنند می تواند منجر به ایجاد احساس افسردگی شدید در آن ها شده و حتی بر سلامت جسمانی آن ها نیز تاثیرات منفی خواهد گذاشت.

دکتر فرزانه که یکی از متخصصان اعصاب و روان می باشند در این زمینه بیان کرده اند که : اثرات بلند مدت احتمالی بیکاری جوانان بر روی ذهن که اغلب به عنوان “اثرات جای زخم” نامیده می‌شود، بسیار مهم هستند. در بسیاری از متون روانپزشکی ذکر شده است که مدت زمان بیکاری در دوران جوانی با افزایش احتمال علائم افسردگی، علایم اضطرابی و مشکلات خواب در افراد زیر ۴۰ سال همراه است. به طور مشابه، با استفاده از داده‌های حاصل از مطالعه ملی جوانان توسط سازمان بهداشت جهانی نشان داده شده که مدت زمان بیکاری در میان جوانان، پیش بینی کننده سطوح بالاتر علایم افسردگی در آینده در زندگی فرد است. ​

بر اساس مطالب گفته شده توسط این متخصص می توان گفت که اثر زخم در روان فرد تا مدت ها باقی می ماند و می تواند مشکلاتی شدید در سلامت افراد ایجاد نماید و همین مورد می تواند منجر به از دست دادن شغل شود.

اثر بی پولی در استرس جوانان

بر اساس مطالعاتی که در این زمینه انجام شده است مشخص شده است که بین بیکاری و افسردگی ماژور، اضطراب های تعمیم یافته، هراس اجتماعی ارتباط وجود دارد. البته این که این مدل استرس ها چگونه فرد را بیمار می کند در هر فرد متفاوت می باشد از این رو بهتر است سعی کنید جوانان را وارد بازار کار نمایید تا از این گونه اتفاق ها پیشگیری نمایید.

استرس مالی | دلایل، عوارض و راهکار های درمانی

روش های رهایی از مشکلات مالی

همانطور که گفته شد مشکلات مالی می توان منجر به افزایش استرس و افسردگی های متفاوت در هر فردی شود از این رو بهتر است اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید در غیر این صورت نمی توانید مشکلات مالی خود و افسردگی را از خودتان دور کنید.

جدا کردن

سعی کنید نیاز های خود را از خواسته هایتان جدا نمایید. این راهکار بسیار ساده می تواند از بروز مشکلات شدید مالی پیشگیری نماید در غیر این صورت ممکن است نتوانید از بروز مشکلات مالی پیشگیری کرده و تمام هزینه های خود را به جای این که صرف نیازهایتان کنید باید صرف خواسته هایتان کرده و در نتیجه مشکلات مالی فراوانی برایتان ایجاد خواهد شد.

حتماً بخوانید:

تغییر در طرز فکر

سعی کنید دیدگاه خود را در رابطه با پول و در آوردن آتن تغییر دهید. در این زمینه به شما پیشنهاد می کنیم در روز حتما مدیتیشن داشته باشید تا بتوانید از داشته های خود آگاهی یافته و همچنین قدردان داشته هایتان باشید.این مدیتیشن می تواند به شما کمک کند تا اضطراب و استرسی که در این زمینه دارید به شدت کاهش یابد و تا حدودی می تواند از بروز مشکلات روحی بکاهد.

مشاوره گرفتن

کمک گرفتن از دانش و آگاهی دیگران اصلا چیز بدی نمی باشد از این رو اگر نتوانستید پول خود را مدیریت کنید و به مشکل خوردید به شما توصیه می شود که حتما از یک فرد نزدیک در زندگی خود مشاوره بگیرید. یک برنامه ریزی عالی می تواند شما را از بحران بی پولی نجات داده و حتی برایتان مقداری پس انداز را نیز به همراه خواهد داشت.

مشکلات مالی

رهایی از بدهی

از ساده ترین ترفندها برای این کار این است که از شر بدهی های خود رها شوید. اگر امروز تصمیم به تغییر گرفته اید بهتر است از خریدهای قسطی دور شوید و سعی کنید تا زمانی که اوضاع مالی شما بهبود پیدا نکرده است به هیچ عنوان به صورت اقساط خرید نکنید.

برنامه ریزی برای بودجه

برای این که بتوانید از شر مشکلات مالی رهایی یابید بهتر است برای پولی که دارید برنامه ریزی نمایید و سعی کنید طبق همان برنامه ها پیش بروید. بدین صورت شما می توانید با استفاده از روش های گفته شده سریع تر از شر این مشکلات رها شده و اوضاع بهتری را تجربه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 316 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 30 دسامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.