گودر کمپانی راهکارهای کمک کننده برای برخورد با رئیس زورگو - گودر کمپانی

هر چند یک رئیس مهربان و دلسوز سبب افزایش راندمان کاری کارمندانش می شود ولی در شرایطی که رئیس یک مجموعه بیش از حد سخت گیر و زورگو باشد چطور می توان در این محیط دوام آورد. در این مطلب با راهکارهای خوبی برای برخورد با رئیس زورگو آشنا می شوید.
با تصور یک دنیای ایده آل کاری، تمام مدیران فوق العاده یاری رسان کارمندان خود بوده و موجب موفقیت آن ها می شوند. مدیرانی که مهربان و دلسوز بوده و در کارمند خود حس ارزشمندی را ایجاد نموده و با فداکاری راه موفقیت مجموعه شان را هموار می نمایند. ولی از آنجا که در دنیای ایده آل قرار نداریم. برخی روسا بسیار غیر منطقی و زورگو هستند و با بداخلاقی و عصبانیت راندمان کاری کارمندان را پایین می آورند.

با رئیس زورگو چطور برخورد کنیم

رئیس بد فردی است که از خشم خود جهت تحرک کارمندانش برای کار بهتر استفاده می کند. همه وظایف را کنترل کرده و به کار گروهی معتقد نیست. به صورت کلی کار با یک رئیس زورگو و بداخلاق حقیقتا خسته کننده و تنش زا است و سازگار شدن با آن زمان بر است.
تردیدی نیست که یک کارمند با کار و تلاش بهتر می تواند شرایط مطلوب تری برای خود ایجاد کند. نخستین گام در برخورد با رئیس زورگو این است که درک کنید آیا واقعا رئیس شما زورگو و بداخلاق است؟ برخی مواقع ممکن است علت این اتفاق خود ما باشیم و منجر به بد شدن رئیس خود شده باشیم.

باید گفت تقریبا هر کارمندی، در کار خود حداقل یک بار شاکی می شود؛ یک مدیر خوب سبب می شود کارمندان از انجام فعالیت خود احساس رضایت نموده و یا حتی سبب پیشرفت شغلی آن ها می شود و با علاقه بیشتری به کار می پردازند. اما یک رئیس زورگو جز این که استرس شغلی زیر دست خود را افزایش دهد، و رضایت شغلی آن ها را کاهش دهد، سودمندی ندارد.

کارمندان در برخورد با رئیس زورگو

نحوه برخورد با رئیس زورگو چگونه باید باشد؟

اگر رفتار درست با رئیس خود را بشناسید، اعتماد به نفس کاری شما بیشتر شده و به راحتی می توانید با مشکلات رفتاری مدیر خود کنار بیایید. به این ترتیب اگر رئیس شما سبب دلسردی از کار شده و از رفتار او به ستوه آمده اید، نگران نباشید ما در این مطلب به شما راهکارهایی کمک کننده برای برخورد با رئیس زورگو را خواهیم گفت تا از بدترین کابوس زندگی خود رهایی یابید و خواب راحتی در پایان شب داشته باشید.

به عبارتی کار در یک محیط شغلی با یک رئیس زورگو و غیر منطقی حقیقتا ساده نیست. بودن در این محیط که پر از جو منفی و استرس است، ممکن است سلامت روان کارمند را تهدید کند. از این رو یافتن شغلی مناسب تر بهترین راهکار خواهد بود. در صورتی که به اندازه کافی تجربه کسب کرده و شانس یافتن شغل بهتری را دارید، ضروری است به طور جدی به تغییر شغل اقدام کنید.

با این حال بسیاری از افراد، این امکان را ندارند که به راحتی تغییر شغل دهد و مجبور هستند تا پایان قرارداد کاری در یک مجموعه فعالیت نمایند. در این وضعیت، برای حفظ حریم شخصی در محیط کار و برخورد با رئیس زورگو راهکارهای زیر را به کار بندید.

10 روش اصلی برخورد با رئیس زورگو

۱. پشت سر رئیس خود بدگویی نکنید.

در صورتی که درباره رئیس خود با سایر همکاران اداره به بدگویی پرداخته و منفی حرف بزنید، همچون ریختن بنزین روی آتش خواهد بود و بدانید که آن ها روزی حرف شما را به رئیس ارائه می کنند. از این رو هر چقدر هم به ستوه آمده اید و از رئیس هرچیزی می دانید را مانند یک راز پیش خود نگاه داشته و از بدگویی خودداری کنید.

۲. احترام بگذارید.

حقیقت این است که با احترام نهادن به دیگران، این عمل به سوی شما باز خواهد گشت. محترم شمردن دیگران سبب می شود آن ها هم به شما احترام بگذارند. هر اندازه هم که رئیس شما زورگو باشد هنگامی که با او به احترام برخورد نمایید، و سعی در اشاره به خوبی های وی داشته باشید، شدت بدرفتاری او نسبت به شما تقلیل خواهد یافت.

۳. در کارتان پیشرو باشید.

باید اشاره کرد پیشرو بودن در کار می تواند یک شروع خوب برای کنترل خشم رئیس شما باشد. به این معنی که در کارهای امروز، کارهای آینده را هم انجام بدهید. این راهکار بهترین گزینه بوده به این ترتیب اگر پیش بروید ممکن است حتی از سوی رئیس خود مورد قدردانی هم قرار بگیرید. قطعا رئیس متوجه زحمت کشیدن شما خواهد شد.

نحوه درست برخورد با رئیس زورگو

۴. همه موارد را ثبت کنید.

همواره سعی کنید در کار خود هر موردی که از سوی رئیس گفته می شود را ثبت نمایید. به طور مثال اگر رئیس از شما کاری را خواستار است، بجای این که آن را به حافظه بسپارید، روی کاغذ نوشته و ثبت کنید. چرا که ممکن است از یاد برده و سبب عصبانیت رئیس خود شوید. ضمنا کارهایی را هم که انجام داده اید، ثبت کنید و موقع پرسش رئیس درباره آن به راحتی به برگه یادداشت خود نگاه کرده و پاسخ دهید.

۵. بر روی وظایف خود متمرکز شوید.

برخورد با مدیر زورگو تغییری در عادات یا شخصیت او به وجود نمی آورد. همانطور که می دانید افراد زورگو دنبال کوچکترین بهانه هستند تا خشم خود را بروز دهند. از این رو به جای تلاش برای تغییر رفتار مدیر زورگو ، رفتار خود را عوض کنید. تمرکز بر رفتار رییس شما را از انجام وظایف کاری باز داشته و بهانه های زورگویی بیشتر به رئیس را فراهم می کند.
به این ترتیب برای حفظ حریم شخصی در محیط کاری، بر روی وظایف و مسئولیت های خود متمرکز شوید.

۶. پاسخگو بوده و با رئیس ارتباط بیشتری برقرار نمایید.

یک راهکار خوب دیگر برای برخورد با رئیس زورگو این است که همواره پاسخگو بوده و در دسترس باشید. جواب به ایمیل ها، پیام ها و تلفن های رئیس در سریع ترین زمان، کمک می کند از رفتارهای غیر منطقی مدیر خود نجات یابید. همچنین سعی کنید ارتباط خود با رئیس را حفظ نمایید.
البته نه به این مفهوم که اکثر وقت خود را به صحبت با وی بگذرانید، بلکه همواره گزارشی از اموری که انجام داده و آنچه که در حال انجام آن هستید را در اختیار مدیر بگذارید. گزارش هفتگی از وضعیت کاری خود را به همراه مستندات روند کاری برای وی ارسال نمایید. با این کار، در محیط کار اعتماد بنفس کاری ایجاد شده و رفتار با رئیس زورگو تنش زا نخواهد بود.

چگونه با مدیران زورگو رفتار کنیم؟

۷. نگرش مثبت داشته باشید.

اگر چه حفظ حریم شخصی در محیط کاری و نگرش مثبت داشتن در فضایی که پر از انرژی منفی رئیس زورگو است، کار ساده ای نیست. با این وجود، به علت شرایط کنونی به اجبار باید در این محیط کار نمایید. یک راهکار کمک کننده در این وضعیت، حفظ نگرش مثبت خواهد بود. برنامه ریزی و هدف گذاری معین در آینده، تحمل وضعیت استرس زا و سخت را آسان تر می نماید. دقت کنید ضرورتی ندارد که تا همیشه در این محیط بمانید. بنابراین به اهدف آینده خود متمرکز شده و امیدوار باشید که همه چیز تغییر خواهد کرد.

۸. بهانه دست رئیس ندهید.

در صورتی که می دانید چه اموری سبب برانگیختن و عصبانیت رئیس شما می شود، سعی کنید کمتر بهانه دست او بدهید. به طور مثال اگر فکر می کنید مقاله شما دارای اشتباه است، سعی کنید فورا آن را اصلاح کنید تا سبب خشم مدیر خود نشوید. یا اگر دیر به محل کار می رسید، قطعا وی حق دارد که با شما برخورد نماید. به این ترتیب سعی کنید همیشه یک ربع زودتر از شروع تایم کاری در محل کار باشید تا رئیس شما را فردی حاضر و آماده در مجموعه ببیند.

رفتار صحیح در محل کار

۹. مطمئن شوید که وظایف خود را درست انجام می دهید.

یک راهکار سریع در برخورد با مدیر زورگو این است که رفتار و اخلاق خود را تحلیل نمایید. به طور کلی شما باید بدانید چطور خود را در محل کار مدیریت نمایید. به عنوان یک انسان ممکن است بیشتر تحت تاثیر سیاست های اداری و ریاست قرار بگیرید. یک رئیس غیر منطقی می تواند این تنش را تشدید نماید. به این صورت بدون اهمیت به این استرس ها به کار خود متمرکز شده و وظایف تان را انجام دهید.

حتماً بخوانید:

۱۰. از زبان بدن درست استفاده کنید.

در اینجا باید اشاره داشت که زبان بدن یک راهکار موثر و خاموش برای رفتار با رئیس زورگو خواهد بود. در اکثر مواقع نارضایی تان را با زبان بدن بروز دهید. هنگامی که به طور مستقیم با رئیس در حال گفتگو هستید، نفس عمیقی کشیده و با حالتی محکم و ارتباط چشم در چشم نشان دهید که از مدیر هراسی ندارید. رفتار زورگو در برابر افراد ترسو شدت می یابد.

از این رو بهتر است به زبان بدن تمرکز بیشتری نموده و از آن برای برخورد با مدیر زورگو استفاده نمایید. در برخورد با این افراد لازم است کمال خونسردی را حفظ کرده و آرامش داشته باشید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 432 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 11 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.