گودر کمپانی روش‌ های کاهش استرس در اسباب کشی - گودر کمپانی

نکات مهم برای یک اسباب کشی راحت و بدون استرس

جابجایی و تغییر همیشه هیجان‌انگیز است. رفتن به یک خانه جدید و ساختن خاطرات تازه می‌تواند پر از لذت و هیجان باشد؛ اما این هیجان معمولا همراه با استرس است. در کنار لذت تغییر و جابجایی، پروسه اسباب کشی می‌تواند سخت و نگران‌کننده باشد. با رعایت یک سری نکات هنگام اسباب کشی می‌توانیم یک جابجایی راحت و بدون استرس را تجربه کنیم و این روز خسته‌کننده را راحت‌تر پیش ببریم.

چگونه پروسه اسباب کشی را بدون استرس بگذرانیم؟

روز اسباب کشی که برسد تمام هیجان برای تغییر و جابجایی جای خودش را به استرس، خستگی و نگرانی می‌دهد. بعد از یک روز خسته‌کننده، زمانی که در خانه جدیدتان نشستید و به انبوهی از جعبه‌های باز نشده نگاه می‌کنید، تازه متوجه می‌شوید که هنوز چقدر کار برای انجام دارید. چه قبل و بعد و چه هنگام جابجایی، راهکارهایی وجود دارد که با انجامشان می‌توانید پروسه جابجایی را برای خود و خانواده‌تان راحت‌تر پیش ببرید.

روش‌های کاهش استرس در اسباب کشی

زودتر یک شرکت جابجایی را انتخاب کنید

انتخاب یک شرکت اسباب کشی معتبر و حرفه‌ای نقش مهمی در تسهیل فرآیند اسباب کشی دارد. علاوه بر انتخاب یک شرکت مناسب، زمان اسباب کشی و هماهنگی با شرکت هم اهمیت دارد. این زمان خصوصا از نظر امکان رزرو خدمات اسباب کشی و باربری برای تاریخ مورد نظرتان و برنامه‌ریزی برای روز جابجایی حائز اهمیت است.

انتخاب یک شرکت جابجایی مناسب و خوش نام احتمال صدمه دیدن وسایلتان و دردسر جابجایی را کمتر می‌کند. برای انتخاب مطمئن‌تر می‌توانید نام شرکت را جستجو کنید تا از نظراتی که مشتریان قبلی در رابطه با کیفیت کار داشتند مطلع شوید. پیشنهاد می‌کنیم هرگز بدون تحقیق شرکتی را انتخاب نکنید.

تهیه چک لیست اسباب کشی

در هر موقعیتی تهیه یک چک لیست می‌تواند نظم بیشتری به کارها بدهد. معمولا کارهای زیادی وجود دارد که باید هنگام اسباب کشی انجام شود و احتمال فراموش کردن آنها زیاد است. بهترین کار تهیه یک چک لیست کامل از تمام مواردی است که جهت اسباب کشی باید انجام شوند. این کار استرس و نگرانی شما را به میزان قابل توجهی کمتر می‌کند.

چگونه استرس روز اسباب کشی را کم کنیم؟

پاکسازی خانه و بازیافت اقلام قدیمی و غیر ضروری

یکی از بهترین کارهایی که جهت تسهیل اسباب کشی می‌توانید انجام بدهید، پاکسازی خانه و دور ریختن وسایل اضافی و غیر ضروری است. همه ما در طول سالیان اسباب و وسایل زیادی را جمع می‌کنیم که دیگر نیازی به آن‌ها نداریم. می‌توانید لوازم بهتر را بفروشید و خرت و پرت‌ها را دور بریزید تا یک جابجایی سبک و راحت داشته باشید. پولتان را برای جابجایی وسایلی که در نهایت دور می‌ریزید هدر ندهید!

برنامه بسته‌بندی اثاثیه و شروع سریع‌تر آن

بسته‌بندی معمولا بیشتر آن چیزی که فکر می‌کنید زمان شما را می‌گیرد؛ به همین جهت بهتر است که زودتر کار بسته‌بندی لوازم را شروع کرده و آن را به تعویق نیاندازید. بعد از پاکسازی خانه و دور ریختن وسایلی که استفاده نمی‌کنید، بهترین جا برای شروع، اتاق‌هایی است که معمولا زیاد از آن‌ها استفاده نمی‌کنید و لوازم کمتری دارند.

زمانی که بسته‌بندی‌ها را برچسب می‌زنید از واژه‌های کلی مثل “لوازم آشپزخانه” استفاده نکنید. بهترین کار این است که نام اقلام را به‌طور دقیق مشخص کنید؛ مثلا بنویسید “بشقاب‌، قاشق و چنگال‌ها”. این کار باعث می‌شود تا هنگام باز کردن بسته‌بندی‌ها جعبه‌هایی که اولویت بیشتری دارند را بشناسید و ابتدا سراغ همان‌ها بروید.

در مورد چیزهایی که نمی‌توانید جابجا کنید از قبل فکر کنید

ممکن است بعضی وسایل را نتوانید با خود به منزل جدید ببرید. مثلا وسایل خیلی جاگیر که در خانه جدید برایشان فضا ندارید یا وسایل خطرناک، گیاهان داخل خاک و … در صورت امکان می‌توانید بعضی از این وسایل را به خیریه ببخشید و یا آن‌ها را بفروشید. اگر گیاهان خیلی برایتان مهم هستند، بخشی از خاکشان را خالی کنید و دورشان نایلون بپیچید تا جابجایی راحت‌تر شود.

امنیت شما و کارگران هنگام جابجایی بسیار مهم است. جعبه‌ها را بیش از حد پر و سنگین نکنید، دور چاقوها کاغذ یا نایلون بپیچید و و لوازم باغبانی را قبل از بسته‌بندی و جابجایی تمیز کنید. شیشه‌ها و آینه‌ها را هم پتو پیچی کنید تا هنگام جابجایی نشکنند.

جابجایی بدون استرس

جمع‌آوری اسناد مهم

همه اسناد مهم مثل پاسپورت، سند خانه، مدارک بیمه و هر مدرک مهم دیگری را یکجا جمع کرده و در یک جعبه در دسترس بگذارید. بهتر است مدارکتان را اسکن کرده و در فضای ابری آپلود کنید تا همیشه یک نسخه الکترونیک از آن‌ها در دسترس داشته باشید. در صورت امکان این موارد را با ماشین شخصی جابجا کنید.

برای نظافت وقت بگذارید

اگر می‌توانید قبل از جابجایی یک روز را به نظافت خانه جدید اختصاص دهید. معمولا شلوغی خانه جدید و خستگی ناشی از اسباب کشی کار نظافت بعد از جابجایی را بسیار سخت‌تر می‌کند. با این حال اگر قصد دارید بعد از جابجایی نظافت انجام بدهید، بهتر است لوازم مورد نیاز را در دسترس بگذارید تا برای شروع کار مجبور به باز کردن بسته‌بندی‌ها نباشید.

بسته‌بندی لوازم ضروری شخصی برای استفاده موقت

قبل از جابجایی حتما یک بسته حاوی لوازم ضروری شخصی آماده کنید و آن را در دسترس بگذارید. این بسته باید شامل لوازمی باشد که شما و اعضای خانواده در طول روز دائما به آن‌ها نیاز دارید مثل شارژر، دستمال، بطری آب، خوراکی و … دسترسی به لوازم ضروری در روز شلوغ و خسته‌کننده اسباب کشی کار جابجایی شما را بسیار راحت‌تر می‌کند.

حتماً بخوانید:

از عجله پرهیز کنید

اسباب کشی اتفاق مهمی است. احتمالا ترجیح می‌دهید همه چیز به‌سریع‌ترین حالت ممکن پیش رفته و انجام شود، اما بهتر است انتظارات منطقی داشته باشید و سعی نکنید تمام کارها را در یک روز انجام دهید! در حین جابجایی هر زمان که لازم بود استراحت کنید، آب یا یک نوشیدنی گرم بنوشید، برای خوردن ناهار یا شام زمان گذاشته و خودتان را بیش از حد خسته نکنید. باز کردن جعبه‌ها و چیدمان درست خانه زمان‌بر است و بهتر است اجازه دهید این روند به آرامی پیش برود.

تجربه استرس و خستگی در زمان جابجایی اجتناب‌ناپذیر است. اسباب کشی اتفاق مهم و بزرگی است و بهتر است در طول این فرآیند به خودتان سخت نگیرید. با برنامه‌ریزی پیش بروید و کارها را آرام اما درست و کامل پیش ببرید. از همه مهم‌تر خودتان را خسته نکنید و بپذیرید که اسباب کشی فرآیندی زمان‌بر است و نمی‌توانید همه کارها را در یک روز انجام دهید.

منبع : خبر آنلاین

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 170 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 11 اکتبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.