گودر کمپانی عدم درمان افسردگی و اضطراب چه عوارضی به همراه دارد ؟ - گودر کمپانی

اگر افسردگی درمان نشود چه اتفاقی می افتد؟

اگر فکر می کنید عدم درمان افسردگی مشکلی در زندگی شما ایجاد نمی کند، معلوم است هنوز از عمق فاجعه بی اطلاع هستید! افسردگی اگر درمان درستی نداشته باشد به قیمت کل زندگی شما تمام می شود.
حقیقت این است که افسردگی مثل یک تومور بدخیم به بخش بخش وجود شما رخنه می کند، اول جسم شما را هدف قرار می دهد و بعد از آن روح شما را احاطه می کند. کم کم به بخش بی قراری می رسید بخشی که برایتان مشکلات زیادی به همراه دارد، از روزگار و شرایط روزگار گله می کنید، از خدا ناراحت هستید و سعی می کنید دیگران را مقصر همه کم و کسری ها بدانید.

اولین و مهمترین مشکلی که به واسطه عدم درمان افسردگی در شخص ایجاد می شود، مشکلات روحی است. او درگیر تپش قلب در خواب می شود، یا اصلاً نمی خوابد یا علاقه ای به بیدار شدن ندارد.

اگر افسردگی درمان نشود چه اتفاقی می افتد؟

او مدام گریه می کند، در ذهن خود کاراکترهای خیالی می سازد و با آنها در جنگ است. او از دیدن چهره خود در آینه واهمه دارد. کسانی که درگیر مشکلات افسردگی هستند اگر به موقع پروسه درمان را طی نکنند از خودشان یک آدم دیگر می سازند که هیچ شباهتی به خود واقعیشان ندارد. آنها از تاریکی واهمه دارند، از سکوت می ترسند از سر و صدا می ترسند، از همه کس فراری هستند.

مشکلات جسمی ناشی از عدم درمان افسردگی

افسردگی مثل باتلاق ما را در خود فرو می برد، اگر در زمان درستی تصمیم به نجات خود نگیریم قطعاً غرق می شویم! یکی از مشکلات جسمی شایع در مورد افسردگی، سردرد می باشد که در افسردگی شدید بیشتر به چشم می خورد، کسانی که درگیر مشکلات روحی هستند از سردردهای وقت و بی وقت گله دارند. احساس می کنند سرشان هر لحظه دچار انفجار می شود.

خستگی شدید در زنان

مشکلات تیروئیدی در کسانی که درگیر مشکلات روحی هستند ایجاد می شود به طوری که دچار ریزش مو و اضافه وزن زیادی می شوند.
سرطان و غده های سرطانی از دیگر مواردی است که به واسطه افسردگی ایجاد می شود و بر روح و روان او تاثیرات بدی می گذارد.
تنش های عضلانی و احساس درد در دست و پا از دیگر مشکلاتی است که افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند.

کسانی که پروسه درمان افسردگی را دیر آغاز می کنند اغلب از نظر جسمی با دردهای زیادی همراه خواهند بود.

حقیقت این است که افسردگی مثل یک تومور بدخیم به بخش بخش وجود شما رخنه می کند، اول جسم شما را هدف قرار می دهد و بعد از آن روح شما را احاطه می کند کم کم به بخش بی قراری می رسید بخشی که برایتان مشکلات زیادی به همراه دارد، از روزگار و شرایط روزگار گله می کنید، از خدا ناراحت هستید و سعی می کنید دیگران را مقصر همه کم و کسری ها بدانید.

افسردگی و خودکشی

افسردگی و خودکشی

این حالت در شخص به قدری گسترده می شود که احتمالاً وجود خود را در جهان اضافی می بیند او نگران است که برای اطرافیان خود خطر ایجاد نماید و در نهایت به خودکشی خواهد رسید!
آخر افسردگی مرگ است. کسانی که درمان افسردگی را به وقفه می اندازند قطعاً دچار مشکلات زیادی می شوند و این موضوع روی جسم و روحشان تاثیرات نادرستی خواهد گذاشت. این روزها که افسردگی رویکرد دیگری به خود گرفته است، شاید بهتر باشد که زودتر از اینکه دیر شود اقدام به درمان کنیم.

آیا می دانید مردم با شما چه رفتاری خواهند کرد؟

افسردگی انواع مختلفی دارد، کسانی که درگیر این مشکل هستند معمولاً پس از مدتی دیگر نمی توانند در اجتماع حضور داشته باشند. این افراد احساس می کنند که زندگی دیگر برایشان معنا و مفهوم خوبی ندارد. فرض کنید شما به عنوان یک فرد سالم در طول روز با شخصی روبرو هستید که همیشه از زندگی می نالد، مدام گریه می کند و هیچ انگیزه ای برای ادامه راه ندارد.

  • جدا شدن فرد افسرده از جامعه

او از دیگران شکایت دارد و خود را برای این روزگار اضافی می دارد. در این حالت چه احساسی به شما دست می دهد؟ قطعاً علاقه ای به ارتباط با او نخواهید داشت! اینجاست که فرد افسرده از جامعه جدا می شود و هیچ یک از افراد جامعه پذیرای او نخواهند بود.
اگر به این مرحله برسید از مسیر زندگی خارج خواهید شد!

حتماً شنیده اید که فردی از فرط افسردگی به مرحله خودزنی رسیده است! این مرحله که معمولاً شرایط نامناسبی در افراد ایجاد می کند بر روح و جسم آنها اثر می گذارد و سبب می شود تا به خودشان آسیب برسانند.

عوارض درمان نکردن افسردگی

آنها و دست و پای خود را با تیغ و سایر ابزارهای آسیب رسان خط خطی می کنند و از درد ایجاد شده احساس بخشش می کنند و فکر می کنند بخشی از گناهانشان بخشیده شده است.
زمانی که افسردگی به خودزنی برسد قطعاً شخص دیگر نمی تواند مسیر درست زندگی را طی کند و دچار مشکلات زیادی می شود احتمال آسیب رساندن به اطراف نیز در او ایجاد می شود.

  • اثرات درمان نشدن در زندگی شخصی و زناشویی

معمولاً افراد افسرده از سوی پدر و مادر، همسر و فرزندان خود طرد می شوند. این افراد در زندگی زناشویی خود بسیار مشکل دارند و این موضوع سبب می شود تا نتوانند مسیر درست زندگی را طی کنند و در نهایت زندگی شان از هم پاشیده می شود.

زنان افسرده علاقه ای به بغل کردن فرزندان خود ندارند و دچار بی مهری افراطی می شوند. آنها نسبت به همسر خود بسیار بیخیال و یا بسیار شکاک می شوند و این احساس در ذهن آنها بیشتر و بیشتر می شود.

آیا درمان افسردگی بدون دارو امکان پذیر است؟

کسانی که درگیر مشکلات روحی هستند می توانند با روشهای غیر دارویی هم درمان گردند. مثلا توسط مشاور و درمانگران اقدام به درمان خود نمایند و یا از درمانهای تکنولوژیک استفاده کنند. درمانهای تکنولوژیک مثل لورتا، نوروفیدبک، tDCS و rTMS به همین منظور ساخته شده انرد که درمان افسردگی بدون دارو و بدون مشاوره نیز قابل انجام باشد. افراد می توانند مراحل درمان خود را بدون دارو طی کنند. پس این تصور که همه مشکلات روانی نیاز به دارو دارند به کل اشتباه است.

حتماً بخوانید:

بهترین درمان افسردگی و اضطراب

افسردگی موضوعی است که اگر به موقع تشخیص داده شود، با این تکنیک ها کامل درمان می شود. طبق آماری که به دست ما رسیده است، حدود ۷۰ درصد از مشکلات روحی به واسطه نوروتراپی و روان درمانی برطرف می شود و مصرف دارو مربوط به شرایطی است که فرد وارد باتلاق مشکلات روانی شده است و ناچاریم به کمک دارو او را نجات دهیم.

عواقب درمان نشدن اختلالات روانی

این روزها درمان باید در سریع ترین زمان ممکن صورت بگیرد تا اثر بخشی خوبی داشته باشد و دیر نشود.اگر فکر می کنید نشانه های افسردگی در شما وجود دارد بهتر است خودتان را برای درمان آماده کنید. هیچ کس به غیر از خود شخص به فکر خود نیست. پس منتظر معجزه نباشید و سعی کنید هر آنچه نیاز است برای بهبود وضعیت خود در نظر داشته باشید.

منبع : وبلاگ مغز من

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 266 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 15 می 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.