گودر کمپانی مود ترکر : استفاده از آن چه کمکی به ما می کند ؟ - گودر کمپانی

مود ترکر چیست؟ با آن آشنا شوید!

هر فرد در دوران‌های متعدد زندگی باید به ورزش و وضعیت تغذیه خود توجه کند. همچنین پیگیری حالات روحی به شخص کمک می‌کند با اختلالات ناشی از سلامت روان مقابله نماید. البته این نوع پیگیری با کمک مود ترکر صورت می‌گیرد و یکی از برنامه‌های ردیاب خلق‌وخوی از پیشرفت‌های تکنولوژی در حوزه سلامت روان به شمار می‌رود. همچنین هر فرد با هر نوع شرایط سلامتی و اختلال روان قادر به استفاده از این برنامه می‌باشد.

اهمیت استفاده از مود ترکر

برنامه ردیاب مود ترکر علاوه بر ثبت احساست از قابلیت‌های بیشتری همچون ثبت ورزش، تغذیه و خواب برخوردار است. همچنین تاثیر تغییراتی مانند مصرف دارویی خاص یا آغاز دوره‌ای درمانی بر سلامت روان را تجزیه و تحلیل می‌نماید. سپس خلق‌وخوی بهداشت روانی مثبت همچون مدیتیشن و یادداشت روزانه را پیگیری می‌کند.
البته این برنامه ردیاب تلفن همراه با توجه به گزارش‌های فعالیت و خلق‌وخوی کاربر از طریق منابع موثق جهت کمک به بهتر شدن حال او ارائه می‌گردد. پس یکی از بهترین و سودمندترین امکانات این برنامه ارسال پیامک‌های یادآور است. در نتیجه این برنامک‌ها، گزارش دقیق‌تری از شرایط جسمی و روانی در دسترس کاربر قرار می‌دهند.

مود ترکر چیست ؟

نحوه عملکرد مود ترکر

طبق تحقیقات صورت گرفته برنامه‌های ردیاب مود ترکر به کاربر کمک کرده تا حالات جسمی و روانی خود را بهتر درک و شناسایی کند. زیرا این شناخت اثر مثبتی بر سلامت روان فرد می‌گذارد. همچنین برخی از برنامک‌ها دارای ابزارهای مقابله‌ای همچون بازسازی شناختی می‌باشند. پس زمانی که کاربر با مشکلی مواجه می‌گردد قادر به کنترل آن از طریق این برنامه‌ها می‌باشد.
بنابراین استفاده از اطلاعات برنامه‌های ردیاب هنگام برگزاری جلسات سلامت روان می‌تواند ارتباط کاربر با درمانگر را بهبود بخشد. ناگفته نماند که این برنامه احساس قدرت به کاربر بخشیده تا تمایل او به مواظبت از خود نسبت به گذشته افزایش یابد.

برخی از برنامه‌های ردیاب مود ترکر جهت پیش‌بینی رفتار یا خلق‌وخوی کاربر استفاده از علم یادگیری ماشینی را در اولویت قرار داده اند. البته هدف از یادگیری ماشین همان تکنولوژی ساخت سیستم‌های کامپیوتری می‌باشد که فعالیت آن بر اساس داده‌های ورودی و به صورت خودکار است. همچنین عوامل متعددی این پیش‌بینی‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند که شامل موارد زیر می‌باشند.

داده‌ها یا اطلاعات پارالزبانی (چگونه صحبت کردن کاربر، ریتم و زیر و بمش)
حرکت جسمی بر مبنای اطلاعات ردیاب حرکتی با کمک تلفن همراه
صدای محیط یا مقدار نور
تغییر شرایط مکانی بر مبنای GPS
تعداد پیام‌ها و تماس‌ها
الگو و میزان استفاده از برنامه‌ها

فواید و کاربرد مود ترکر

اثربخشی برنامه‌های مود ترکر

نتایج حاصل از تحقیقات برنامه‌های ردیاب مود ترکر با تکنولوژی پیش‌بینی بسیار گودر کمپانی کننده می‌باشند. زیرا در اکثر این تحقیقات، پیش‌بینی حالت‌های غیر افسردگی و افسردگی از دقت ۸۰ الی ۹۰ درصد برخوردار است. همچنین طبق پژوهش‌های دیگر به کمک حس توانمندی و خودکارآمدی بیشتر می‌توان بهبود سلامت روان کاربران را تضمین نمود. پس جهت اثربخشی بیشتر و بهتر برنامه ردیاب خلق‌وخوی باید زمان استفاده از آن به نکات زیر توجه کرد.

با خود صادق باشید

به احتمال زیاد هنگام ثبت داده‌ها در برنامه ردیاب مود ترکر، وسوسه پنهان نمود احساسات منفی و تنها ثبت احساسات از نوع مثبت گریبان کاربر را می‌گیرد. پس فرد باید صادق بوده و از دروغ گفتن به خود و درمانگر پرهیز کند.

شادی کنید

زمانی که کاربر ناراحت است میل بیشتری به ردیابی و ثبت احوالات درونی دارد. همچنین به محض بهبود وضعیت کاربر می‌توان فراموش کردن برنامه ردیاب خلق‌وخوی را در او مشاهده کرد. پس جهت ردیابی صحیح حالات کاربر نیاز است که به الگوهای خلقی خوب یا بد خود توجه نماید. در نتیجه کاربر با شناخت کامل تلاش کرده و در موقعیت‌های مختلف، حس و حال خود را ثبت خواهد نمود.

چگونه از مود ترکر استفاده کنیم ؟

وضعیت خود را در فواصل منظم بررسی کنید

کاربر بایستی در بازه‌های زمانی مختلف و منظم، خلق‌وخوی خود را ثبت نماید تا به تصویر بهتری از وضعیت روانی خود دست یابد. برای مثل در طول روز و در سه وعده صبح، ظهر و عصر خلق‌وخوی خود را یادداشت کرده تا به تغییر احساسات خود در طول زمان پی ببرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 86 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 27 فوریه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.