گودر کمپانی نشانه های آدم فریبکار ؛ فریبکار خودش را لو می دهد! - گودر کمپانی

رفتاری که نشان می دهد با یک فرد فریبکار سر و کار دارید

وقتی کسی فریبکار است، نمی دانیم چه چیزی را باور کنیم و آیا اصلاً می توانیم به او اعتماد کنیم؟ زیرا نمی توان تشخیص داد که چنین شخصی چه زمانی خود واقعی اش است و چه زمانی نیست؟ در این مطلب ۶ نشانه از افراد فریبکار بیان شده است پس با ما همراه باشید.

۶ نشانه برای شناسایی فرد فریبکار

محققان مطالعات زیادی در مورد رفتار افراد فریبکار انجام داده اند و به نتایج بسیار جالبی رسیده اند. آنچه در ادامه می خوانید، نشانه هایی بر اساس علم روانشناسی است که نشان می دهد با فردی فریبکار سر و کار دارید.

افراد فریبکار رفتار ساختگی دارند

دروغگوها همیشه راحت دیگران را فریب می دهند. بر اساس تحقیقات، افراد بسته به توانایی ها، انگیزه ها و فرصت های خود رفتارهای مختلفی را جعل می کنند. آنها می توانند در فعالیت های مختلف به خوب و اخلاقی بودن، یا بد و ناخوشایند بودن، تظاهر کنند. اما همه این اعمال عمدی فریبنده هستند و وقتی متوجه آن می شوید، می دانید که با یک فرد فریبکار سر و کار دارید.

نشانه فرد فریب دهنده

همیشه سعی می کنند فقط ویژگی های مثبت را نشان دهند

این چیزی است که در شبکه های اجتماعی زیاد می بینیم. مردم عمدتاً در رسانه های اجتماعی زندگی عالی دارند، همه چیز شیک و پر زرق و برق است و مردم فوق العاده خوش اندام و ثروتمند و ماجراجو هستند.

اما چگونه زندگی آنها تا این حد ایده آل است؟

فیلترها و ابزارهای هوش مصنوعی امروزه همه چیز را ممکن می کنند، اما حتی اگر محتوای آنها جعلی نباشد، به این معنا نیست که نحوه ارائه و نمایش آنها دروغین نیست و البته این مورد به شبکه های اجتماعی محدود نمی شود. آنچه در این رفتار بسیار فریبکار است این است که شما فقط یک طرف ماجرا را می بینید و آن سمت مثبت است.

احساسات کاذب نشان می دهند

افراد فریبکار، احساسات جعلی را ابراز می کنند زیرا عموماً احساساتی را نشان می دهند که فکر می کنند، دیگران می خواهند ببینند. آنها می خواهند، پذیرفته شوند و به عنوان بخشی از گروه دیده شوند، بنابراین با احساس عمومی که گروه در آن زمان ابراز می کند، همراهی می کنند.

آن چیزی را می گویند که فکر می کنند، مردم می خواهند، بشنوند

راه دیگری که افراد متظاهر سعی می کنند با دیگران کنار بیایند این است که آنچه را که فکر می کنند دیگران می خواهند بشنوند، بیان می کنند.
آنها اغلب منتظر می مانند تا دیگران ابتدا صحبت کنند و سپس نظرات خود را تکرار کنند. یا اگر اول حرف می زنند، مدام حرف هایشان را تغییر می دهند تا با نظرات دیگران همخوانی داشته باشد.

این رفتار دوم به شدت فریبنده تلقی می شود و به نظر می رسد که مربوط به خودکنترلی باشد. با کمال تعجب، افرادی که خودکنترلی بالایی دارند، می توانند خود را صادقانه تر بیان کنند و کمتر فریب کاری انجام دهند.

فرد فریبکار

سعی می کنند، همزمان همه را راضی کنند

شما نمی توانید همیشه همه را راضی نگه دارید اما در کمال تعجب هنوز افراد زیادی هستند که سعی می کنند همه را راضی کنند.
اگر فکر می کنید که رضایت مردم به معنای پذیرش زیاد است که یک ویژگی اجتماعی مثبت است، بهتر است بدانید که چیزهای دیگری مهم هستند.

افرادی که می خواهند مردم را راضی کنند انرژی و زمان زیادی را صرف انجام آن می کنند. آنها میخواهند به عنوان یک فرد خوب دیده شوند و به طور کلی به دنبال تایید بیرونی هستند. آنها در تلاش برای جلب رضایت همه، در نهایت خود واقعیشان را قربانی می کنند.

نسبت به خود احساس بدی دارند

محققان دریافته‌اند که افراد به روش‌های ساختگی رفتار می‌کنند تا به مزیت‌هایی دست یابند تا احساس کنند از سوی گروهی پذیرفته شده‌اند. با این حال، با بی اصالت بودن، دائماً افکار و عقاید واقعی خود را سرکوب می کنند و این می تواند منجر به احساس تحقیر خود شود.

فردی را تصور کنید که برای کسب امتیاز وانمود می کند که عاشق کسی است که واقعاً از او متنفر است یا به کسی فکر کنید که در مورد صلاحیت های خود دروغ می گوید تا شغلی پیدا کند.

شناخت فرد فریبکار

این افراد ممکن است در کوتاه مدت سود ببرند، اما غیر معتبر بودن می تواند باعث آسیب طولانی مدت شود. احساس ناامنی، عدم اعتماد به نفس و اضطراب ممکن است به سراغ این افراد بیاید و یا احساس بسیار بدی نسبت به خود داشته باشند.
بسیاری از تعاملات اجتماعی بر اساس فرض اعتماد متقابل ساخته می شوند، اما فریبکاری، اعتماد را نقض می کند و خطر سوء ظن را ایجاد می کند.

منبع : دلتامگ

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 88 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 28 فوریه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.