گودر کمپانی نشانه های ترس داماد از مادر زن - گودر کمپانی

در حال حاضر یکی از فوبیاهای جهان ترس از مادر زن می باشد و در میان جوانان امروزی بسیار شایع شده است. این فوبیا با نام علمی پنترافوبیا شناخته می شود و در ادامه قرار است اطلاعاتی در این زمینه و نحوه رفع آن را برای شما شرح می دهیم تا بتوانید از این مورد رهایی یافته و روابط بهتری با مادر زن خود داشته باشید.

ترس از مادر زن و روش های رفع این فوبیا

فوبیا به ترس های مرضی گفته می شود که معمولا فرد از یک چیز یا یک موضوعی به شدت هراس دارد و شاید این ترس او به دلیل ضربه های دوران کودکی اش باشد.
در ادامه قرار است شما را با پنترا فوبیا که به ترس از مادر زن گفته می شود آشنا کنیم. بسیاری از خانم ها هستند که به دلیل حرف های مشهوری که از مادر شوهر گفته می شود سعی دارند حد و مرزهایی را تعیین کنند و برای داشتن روابط بهتر از این حدود فراتر نروند با این حال برخی از مردان نیز هستند که این احساس را نسبت به مادر زن دارند و همین مورد می تواند مشکلات بی شماری در زندگی زوج ها ایجاد نماید.

باید بدانید که فوبیاها از دسته بیماری های اضطرابی می باشند و می توانند منجر به ایجاد یک سری از مشکلات بسیار عمده ای در زندگی شوند. این مورد از فوبیاها که نسبت به افراد خاص وجود دارد نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورها نیز وجود دارد و در بسیاری از فیلم ها نیز می توانید این مورد را مشاهده نمایید.

فوبیای مادر زن

بسیاری از افرادی که از این مورد رنج می برند باید تحت درمان های شناختی باشند و حساسیت زدایی منظم انجام شود تا بتوانند از این مورد رهایی یابند و زندگی بهتری در کنار همسر خود و مادر زنشان داشته باشند. برخی از افراد هستند که راهی غلط به نام طلاق را برای رهایی از این ترس خود انتخاب می کنند.

علل این فوبیا

این فوبیا می تواند به دلایل بسیار متفاوتی ایجاد شود و از مهم ترین این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد :

ترکیبی از وقایع خارجی و آسیب ها
پیش بینی های داخلی مانند ژنتیک یا وراثت
تجربه آسیب زا در سن کم
واکنش های شیمیایی مغز

نشانه های ترس از مادر همسر

این مشکل اضطرابی نیز مانند هر مشکل هراسی دیگر یک سری نشانه هایی دارد و بهتر است با آن ها آشنا شوید. این نشانه ها عبارتند از :

درد سینه
تپش های شدید قلبی
فشارخون بالا
تنگ شدن نفس
گفتار سریع
لکنت زبان
خشک شدن دهان
ناراحتی های معده
حالت تهوع داشتن
گر گرفتگی

نکته : باید بدانید که این نشانه ها بسته به میزان و شدت بیماری در هر فردی متفاوت می باشد و برخی از افراد امکان دارد یک سری از نشانه ها را تجربه نکنند.

رفع این مشکل اضطرابی

برای این که این ترس را در خود از بین ببرید یک سری راه هایی وجود دارد که در این زمینه به شما کمک می کند از این رو بهتر است اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید. قبل از این که به روش های گفته شده بپردازیم این را بدانید که شما تنها نیستید و این مورد از فوبیاها در میان مردان خصوصا جوان ترها بسیار شایع می باشد بنابراین بهتر است نگران نباشید و از روش هایی که بیان خواهیم کرد در جهت رفع این اضطراب و اختلال استفاده نمایید.

روانکاوی داماد و مادر زن

  • برقراری روابط خوب

سعی کنید با مادر زن خود به صورت درست ارتباط برقرار نمایید. صمیمیت داشتن با مادر زن می تواند تا حدودی از این اضطراب ها بکاهد و رابطه شما را گرم تر نماید. بهتر است برای این کار و این که بتوانید نسبت به مادر زن خود ذهنیت خوب تری داشته باشید سعی کنید بد بینی را کنار گذاشته و با او همانند مادر خودتان رفتار نمایید.

یکی از مهم ترین دلایلی که مشکل برای شما ایجاد می کند این است که ذهنیت منفی در مورد مادر همسر وجود دارد بهتر است قبل از این که این ذهنیت ها روی روابط شما تاثیر گذار باشد تمامی آن ها را حذف کنید و سعی کنید رابطه ای بسیار خوب با مادر همسر خود برقرار نمایید.
بسیاری از افراد فکر می کنند که مادر زن ها دوست دارند زندگی آن ها را از هم بپاشند و این مورد یکی از غلط ترین ذهنیت های رایج می باشد زیرا هیچ مادری دوست ندارد زندگی فرزند خود را خراب نماید.

احترام گذاشتن و قدر شناس بودن یکی از بهترین راه هایی می باشد که شما می توانید با استفاده از آن رابطه خود را با مادر زنتان بهبود بخشید و ترس از مادر زن را در ذهن خود از بین ببرید و در نتیجه زندگی بهتری در این زمینه خواهید داشت.

ترس از مادر همسر

  • بخشیدن سختگیری ها

هر مادری دوست دارد فرزندش زندگی آسوده تری داشته باشد از این رو اگر این فرد در زمان خواستگاری شرایطی را برای شما ایجاد کرد باید او را بخشیده و سعی کنید در جهت بهبود زندگی تان تلاش نمایید زیرا این سخت گیری ها منجر به ایجاد رابطه پایدار تری خواهد شد.

سعی کنید رابطه خود را با همسر و مادر زنتان مدیریت نمایید. در این صورت می توانید کنترل بهتری روی زندگی خود داشته باشید و از فوبیای مادر زن رهایی یابید. این فوبیا در برخی از موارد به حدی جدی می شود که فرد تصمیم به طلاق و خراب کردن زندگی خود برای از بین بردن ترس هایش می شود از این رو قبل از این که به این مرحله برسید سعی کنید روابط خود را درست کنید.

  • برقراری حد و مرزها

داشتن حریم در هر رابطه ای بسیار ضروری می باشد از این رو برای این که بتوانید بر فوبیای خود از مادر زنتان غلبه کنید نیاز است در روابط خود محتاط تر باشید و سعی کنید حریمی برای خود و او مشخص کرده و آن را رعایت کنید تا مشکلی در زندگی شما ایجاد نشود.

مقابله با ترس از مادر زن

  • رقیب ندانستن مادر زن

اگر همسر شما رابطه بسیار خوبی با مادر خود دارد بهتر است به این مورد حسادت نکنید و این مورد را اینگونه برداشت نکنید که مادر زن شما رقیبی برای شما می باشد. بهتر است این مورد را بر اساس اصالت خانوادگی همسرتان و این که احترام به بزرگ تر واجب می باشد بگذارید و سعی نکنید با رفتارهای خود مانع از این رفتارهای گرم و دوستانه شوید.
برای این که زندگی بهتری داشته باشید بهتر است حرف های مادر زن خود را جدی نگیرید و سعی کنید به تمامی حرف های او پاسخ ندهید در غیر این صورت ممکن است نتوانید زندگی خوبی داشته باشید و همین اختلاف ها منجر به جدایی شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 272 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 4 ژانویه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.