گودر کمپانی ویژگی افراد جزئی نگر و نحوه برخورد با آن ها - گودر کمپانی

افراد جزئی نگر از آن دسته از افرادی هستند که به جزئیات اهمیت بسیار زیادی می دهند و آن ها را نسبت به کلیات بیشتر درک می کنند. ویژگی افراد جزئی نگر را در ادامه برای شما عزیزان بررسی می کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این رابطه به شما خواهیم داد.

ویژگی افراد جزئی نگر و نحوه برخورد با آن ها

اگر افراد جزئی نگر در اطراف شما می باند بهتر است با ویژگی آن ها آشنایی داشته باشید تا بتوانید سریع تر آن ها را بشناسید و راهی برای برقراری ارتباط بهتر با آن ها بیابید. این افراد معمولا اهمیت بسیار زیادی به جزئیات می دهند از این رو دوست دارند که دیگران نیز کمی به جزئیات دقت و توجه کنند از این رو با کسانی که کلی نگر هستند کنار نمی آیند.
این افراد دارای سبک های خاص شناختی می باشند. نحوه مطالعه و بررسی ویژگی های این افراد بسیار خاص می باشد از این رو بهتر است خصوصیات این افراد را بهتر بشناسید.

افراد جزئی نگر

البته این ها بدین معنا نمی باشد که یک فرد جزئی نگر دارای این خصوصیات حتما هست بلکه ویژگی های شخصیتی را باید مانند یک طیف ببینید زیرا نمی شود گفت که فردی دقیقا دارای یک خصوصیت هست و فرد دیگر اینگونه نخواهد بود و این مورد درباره تمامی ویژگی های شخصیتی صدق می کند و اگر بخواهیم مثال ساده تری برایتان بزنیم می توان به درونگرایی و برونگرایی اشاره کنیم که هیچ فردی یک درونگرای ۱۰۰ درصدی نیست و هیچ فردی نیز یک برونگرای ۱۰۰ درصدی نمی باشد بلکه افراد در یک طیف قرار می گیرند.

۱۰ ویژگی برتر این افراد

افراد جزئی نگر دارای ۱۰ خصوصیت بسیار بارز می باشند و شما می توانید به راحتی با دانستن این خصوصیات آن ها را بشناسید.

یکی از بزرگ ترین و بارزترین ویژگی های این افراد این است که نمی توانند به راحتی لغات را تشخیص دهند.
این افراد در یادآوری مطالب خوانده شده کمی مشکل دارند از این رو نمی توانند مطالبی که می خوانند را به راحتی به یاد بیاورند زیرا به کلیات آن توجه نکرده اند.
این افراد اصلا از مطالعه کردن خوششان نمی آید و این کار را صرفا از روی اجبار انجام می دهند و تمامی هدف آن ها از این کار این است که درس را زود تر تمام کنند.
این افراد نمی توانند به درستی و در جایی که نیاز می شود مطالب را به یاد بیاورند.
مطالعه در این افراد آهسته و بی اشتیاق می باشد.
این افراد ذهن آشفته ای دارند و در حین مطالعه تنها یک الی دو لغت را می خوانند.
یک سری از لغات هستند که این افراد سریعا آن ها را تشخیص می دهند.
این افراد اصلا نمی توانند از اطلاعاتی که دارند در زندگی خود استفاده کنند و ارتباط بین متن و تجربه واقعی را درک نمی کنند.
اگر لغتی برای این افراد سخت باشد دست از خواندن آن کشیده و بقیه مطلب را می خوانند.
این افراد از مطالعه کردن نا امید هستند و تا جایی که بتوانند از این مورد دوری خواهند کرد.

ویژگی افراد جزئی نگر در روابط فردی و اجتماعی

تفاوت جزئی نگری در خانم ها و آقایان

جزئی نگری به تنهایی می تواند مشکلات بسیار زیادی در زندگی ایجاد کرده و در نهایت افرادی که با یک دیگر زندگی می کنند مشکلات بی شماری را تجربه خواهند کرد. این افراد معمولا در مورد همه چیز با کل نگرها بحث می کنند و می توانند محیط خانه را پز از آشفتگی نمایند.

بسیاری از افراد بر این باور می باشند که این افراد بیشتر خانم ها می باشند و دوست دارند در مورد مسائل حاشیه ای صحبت کرده و بحث نمایند ولی به صورت کلی این ویژگی در آقایان نیز دیده می شود.در ادامه تفاوت های جزئی نگری در خانم ها و آقایان را برایتان بررسی خواهیم کرد.

زنان جزئی نگر به کوچکترین تغییرات نیز حساس می باشند از این رو دوست دارند دیگران نیز مانند آن ها باشند و به این تغییرات واکنش نشان دهند اما بسیاری از آقایان که کلی نگر می باشند این موضوعات را متوجه نخواهند شد و در نتیجه درگیری هایی بین خانم ها و آقایان دیده می شود.
خانم ها دارای حافظه بسیار قوی می باشند و چون جزئی نگری بیشتری دارند می تاوانند تا مدت ها حرف های طرف مقابل خود را در ذهن داشته باشند و حرف های بسیار زیادی برای گفتن دارند و در مقابل آقایان هستند که معمولا کم حرف تر می باشند و اهمیت بسیاری به جزئیات نمی دهند.

برخورد با افراد جزئی نگر

افراد جزئی نگر می توانند تا مدت ها حرف های شما را در ذهن داشته باشند از این رو برخورد با آن ها باید به گونه ای باشد که این رفتار آن ها بعدا به ضرر خودتان تمام نشود. در ادامه نحوه رفتار با این افراد را برای شما بررسی می کنیم.

جزئی نگری

یادتان باشد که در برخورد و حرف زدن با این افراد دقیق باشید و هرگز سعی نکنید در حین عصبانیت و ناراحتی با آن ها بحث کنید. این افراد به هیچ عنوان نمی توانند حرف های نادرست و قضاوت های بد را از یاد نمی برند از این رو تا مدت ها باید درگیر این مشکل باشید.

سعی کنید در برخورد با این افراد اهمیت زیادی برای آن ها قائل شوید زیرا این افراد به کوچکترین جزئیات نیز حساس می باشند و دوست دارند دیگران نیز همانند آن ها به این موارد اهمیت دهند.

فراموش کار بودن یکی از خط های قرمز این افراد می باشد زیرا این افراد به جزئیات اهمیت می دهند و دوست دارند که کارهایشان نظم داشته باشد از این رو بهتر است سفارش هایی که به شما می کنند را به هیچ عنوان فراموش نکنید در غیر این صورت از چشم این افراد خواهید افتاد.

نکته : اگر می خواهید با هر فردی که جزئی نگر می باشد رابطه داشته باشید باید سعی کنید او را خوب بشناسید و به تمامی بایدها و نبایدهای او آگاهی پیدا کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 410 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 20 دسامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.