گودر کمپانی چگونه با عصبانیت قبل از قاعدگی کنار بیاییم ؟ - گودر کمپانی

چگونه می توانم سندرم پیش از قاعدگی را کنترل کنم؟

احساس اینکه کنترل احساسات خود را در طول سندرم پیش از قاعدگی از دست می دهید، می تواند بسیار خسته کننده باشد. شما نمی خواهید عصبانی باشید، اما در عین حال، احساس نمی کنید که تقصیر شماست. و واقعا اینطور نیست!

تجارب خشم پیش از قاعدگی رایج است و تقصیر هیچ کس نیست. اما ممکن است تعجب کنید که در مورد آن چه کاری می توانید انجام دهید.
 این مقاله در مورد اینکه چرا عصبانیت قبل از قاعدگی رخ می دهد بحث می کند و سپس استراتژی های زیر را با جزئیات بیشتری مرور می کند تا به شما در مدیریت علائم سندرم پیش از قاعدگی قبل از قاعدگی کمک کند.
علائم را در یک برنامه پیگیری کنید تا از غافلگیری جلوگیری کنید.

  1. به خودتان زمان استراحت بدهید.
  2. زیاد به خودت سخت نگیر
  3. درمان های طبیعی را در نظر بگیرید.
  4. به جای کمال، روی مدیریت تمرکز کنید.

 

عصبانیت در دوران قاعدگی

چه چیزی باعث PMS و عصبانیت قبل از پریود من می شود؟

کارشناسان دقیقاً مطمئن نیستند که چه چیزی باعث سندرم پیش از قاعدگی یا PMS می شود. با این حال، بیشتر معتقدند که این امر با تغییرات هورمونی در طول ماه مرتبط است. هنگامی که تخمک از تخمدان ها آزاد می شود، سطح استروژن و پروژسترون می تواند کاهش یابد، که با کاهش سطح سروتونین در بدن در طول سندرم پیش از قاعدگی مرتبط است. سروتونین پایین با علائمی مانند مشکل در خواب، تحریک پذیری، غم و اندوه و حتی میل به غذا مرتبط است.

هنگامی که این سطوح هورمونی کاهش می یابد، بسیاری از افرادی که قاعدگی دارند، علائم سندرم پیش از قاعدگی را افزایش می دهند. این می تواند ناامید کننده باشد زیرا نامرئی است، به این معنی که شما اغلب متوجه نمی شوید که در آن زمان چه چیزی را تجربه می کنید. ممکن است قبل از اینکه متوجه شوید علت آن چیست، علائم شدید سندرم پیش از قاعدگی را تجربه کنید.

کنترل عصبانیت قبل از پریود

به دلیل هورمون های شما از برخی جهات از کنترل شما خارج است. با این حال، این به این معنا نیست که شما موجه عمل به خشم خود هستید، و همچنین به این معنا نیست که شما در تغییر آن ناتوان هستید. برای کنترل خشم و علائم سندرم پیش از قاعدگی می توانید چندین رویکرد را در پیش بگیرید.

مقابله با عصبانیت مربوط به سندرم پیش از قاعدگی می تواند بسیار خسته کننده باشد، اما می توانید برای کمک به مقابله با این وضعیت اقداماتی انجام دهید. به یاد داشته باشید که هر فردی با دیگری متفاوت است و آنچه برای یکی مفید است ممکن است برای دیگری کارساز نباشد.
آزمون و خطا ممکن است لازم باشد. این بدان معناست که باید زمان بگذارید، استراتژی‌ها را آزمایش کنید و ببینید چه چیزی برای شما مفید است. سعی کنید در این فرآیند با خودتان صبور باشید.

سندرم پیش از قاعدگی

 

علائم سندرم پیش از قاعدگی را دنبال کنید

وقتی برای اولین بار شروع به پریود شدن کردید، ممکن است به شما توصیه شده باشد که تاریخ های تقویم خود را پیگیری کنید. به‌ویژه در مواقع شلوغ، از دست دادن مسیر چرخه‌تان می‌تواند آسان باشد. با این حال، اگر یک چرخه منظم دارید، پیش‌بینی اینکه چه زمانی شروع می‌کنید باید نسبتاً آسان باشد. چندین برنامه می توانند به شما کمک کنند تا قاعدگی و علائم خود را پیگیری کنید.

چه از یک برنامه استفاده کنید یا از کاغذ و مداد، از داده ها به نفع خود استفاده کنید. به جای اینکه فقط تاریخ شروع و پایان چرخه خود را پیگیری کنید، یک تقویم یا دفترچه یادداشتی داشته باشید که شامل چه نوع علائم سندرم پیش از قاعدگی در چندین دوره باشد. شما می توانید سطح انرژی و انگیزه، احساسات فیزیکی، عواطف، هوس های غذایی و غیره را پیگیری کنید.

وقتی احساسات روزانه خود را در طول زمان در یک مجله پیگیری می کنید، می توانید به گذشته نگاه کنید و سعی کنید الگوها را شناسایی کنید. این می تواند به شما کمک کند که مثلاً زمانی که قرار است تحریک پذیرتر شوید، پیش بینی کنید. سپس، می‌توانید در آن مرحله از چرخه خود مراقب باشید تا از عصبانیت دیگران جلوگیری کنید.

به خودتان زمان اضافی برای استراحت بدهید

استراحت می تواند باعث شود که شما احساس خستگی کنید. زمانی که خسته هستید، معمولی است که احساس تحریک پذیری بیشتری داشته باشید. بنابراین، عاقلانه است که مطمئن شوید قبل از شروع قاعدگی به خودتان زمان بیشتری برای استراحت می دهید. در صورت امکان، سعی کنید زودتر به رختخواب بروید، یا راهی برای چرت زدن در طول روز پیدا کنید. ممکن است انجام این کارها ممکن نباشد، اما به دنبال راه هایی باشید تا کمی استراحت بیشتری به خود بدهید.

سعی نکنید کارهایی را انجام دهید که شما را ناامید می کند – ارزشش را ندارد

بعد از اینکه چند ماه علائم خود را در یک تقویم دنبال کردید، ممکن است بتوانید زمان هایی را که در طول چرخه خود بیشترین مشکل را با عصبانیت و تحریک پذیری دارید پیش بینی کنید. وقتی فهمیدید این زمان ها چه زمانی است، تمام تلاش خود را بکنید تا از انجام کارهای جدید یا چیزهایی که صبر شما را در آن زمان ها امتحان می کند، خودداری کنید. انجام این کار می تواند باعث ناامیدی شما شود.

 

کنترل عصبانیت دوران قاعدگی

اگر در موقعیتی قرار گرفتید، مثلاً در محل کار، که گزینه‌هایی برای انتخاب وظایفی که به عهده می‌گیرید برای شما باقی نمی‌گذارد، بیشتر مراقب باشید که کارتان چگونه بر نگرش شما تأثیر می‌گذارد. سعی کنید در طول هر روز با خودتان تماس بگیرید تا سطح عصبانیت یا ناامیدی خود را در نظر بگیرید. از خود بپرسید که آیا احساس خشم قابل توجیه است یا احتمالاً توسط وضعیت فیزیولوژیکی شما ایجاد شده است.

بر مدیریت علائم تمرکز کنید

زمانی که با سندرم پیش از قاعدگی سر و کار دارید، مانند اطمینان از اینکه عادت‌های خود مراقبتی خوبی را انجام می‌دهید، کمک کنند. خودمراقبتی سندرم پیش از قاعدگی شامل مراحلی مانند خواب کافی، خوردن غذاهای مناسب و وقت گذاشتن برای فعالیت بدنی است. ورزش همچنین راهی عالی برای افزایش سطح سروتونین و تقویت خلق و خوی شماست.

همچنین ممکن است یادداشت برداری برای شما مفید باشد. نوشتن احساسات و عواطف و چیزهایی که تجربه می کنید می تواند به شما در پردازش احساسات و موقعیت ها کمک کند. اگر چیزی شما را عصبانی می کند، یادداشت برداری در مورد آن می تواند به شما کمک کند تا وضعیت را واضح تر ببینید و راه حلی پیدا کنید.

توصیه هایی برای کنترل عصبانیت دوران قاعدگی: معمولا ریشه عصبی بودن ها اضطراب یا افسردگی است. افرادی که این دو حالت را تجربه می کنند بی حوصلگی زیاد دارند. و به دلیل آستانه پایین تحمل خود زود عصبی می شوند. لذا اگر دچار این حالت ها هستید باید مورد درمان قرار بگیرید.

سعی کنید همواره آگاهی بالایی از خلق خود ایجاد کنید و خلق خود را مورد ارزیابی قرار دهید. وقتی عصبی هستید علت را جویا شوید و میزان تنش دهی علت را با میزان خلق خود بسنجید. اگر این انطباق ناموزون است سعی کنید. افکاری را که ناخودآگاه در ذهن شما به عصبیت منجر می شود. را از بین ببرید و به سمت مسایلی حرکت کنید. که حال شما را خوب می کند.

مثلا فرض کنید اکنون عصبی هستید. خوب فکر کنید و دلیل آن را پیدا کنید و سپس افکاری که این مساله در ذهن شما مرتبا تکرار می شوند. را بشناسید و سپس از این افکار جلوگیری کنید و فعالیتی را انجام دهید. که حال شما را خوب کند. به عبارتی در حال عصبی باقی نمانید.

 

عصبانیت پریودی

میزان آهن خون خود را چک کنید. کم خونی می تواند با این علائم همراه باشد.

در طی روز حتما زمانی را به ورزش و به خصوص پیاده روی اختصاص دهید. تا با ترشح آندروفین علائم پیش از قاعدگی را از بین ببرد.

پیش از قاعدگی با مشورت پزشک از ویتامین B6 و E استفاده کنید. تا میزان زیادی از تنش های درونی شما کاسته شود. منابع غذایی حاوی ویتامین B6 مانند جگر، سیب زمینی. موز، عدس و اسفناج و منبع غنی ویتامین E جوانه گندم است.

حتماً بخوانید:

۱۰ درمان خانگی سندروم قاعدگی

۱۰ درمان خانگی سندروم قاعدگی

درمان سندرم قاعدگی برای بسیاری از زنان،شامل گرفتگی عضلانی دردناك، دل درد و کمر دردهای بسیار زجر آور است.شاید با خود فکر کنید که جز مصرف مسکن راه…

مصرف سدیم را کاهش دهید. زیرا سدیم باعث حفظ آب در بدن شده که خود منجر به نفخ شکم می شود. بسیاری از غذاهای آماده دارای مقدار زیادی سدیم هستند. به عنوان مثال. کنسروها، کالباس، سوسیس، زیتون شور، خیار شور و پنیر شور. منابع سرشار از سدیم است.
اجتناب از مصرف قهوه و کافئین. و استفاده از مکمل های کلسیم می تواند موثر باشد.
استراحت کافی داشته باشید.
با اطرافیان در مورد وضعیتتون گفتگو کنید.
غذاهایی مانند گوجه فرنگی. خرما، موز، آناناس و آووکادو به دلیل داشتن ماده ای که در معده. به سطح گیرنده های موجود متصل شده. و باعث تشدید فعالیت و واکنش سرتونین در مغز می گردند توصیه می شود.
در صورت ادامه علائم به روان پزشک مراجعه نمایید.

منبع : وبلاگ دکتر آقا زاده

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 178 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 20 نوامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.