گودر کمپانی چگونه بین دو راهی زندگی درست تصمیم بگیریم ؟ - گودر کمپانی

چگونه در دوراهی های زندگی تصمیم بگیریم؟

برای همه ما پیش آمده که در بسیاری از تصمیمات مهم زندگی خود بر سر دو راهی هایی قرار می گیریم و شرایط انتخاب برایمان سخت می شود. تصمیم برای انتخاب بین دو شغل انتخاب رشته تحصیلی ازدواج و … تصمیم گیری در دوراهی های زندگی، یکی از پر استرس ترین مراحل زندگی ماست.

دید افرادی را که همه فکر میکنند فوق العاده با استعداد هستند و میتوانند در آینده به یکی از موفق ترین انسان ها تبدیل شوند، این افراد دو دسته هستند. دسته اول که با تصمیم گیری درست از استعداد خود بهترین استفاده ممکن را میبرند. و دسته دوم که معمولاً هم بیشتر هستند، همان هایی هستند که با تصمیم های اشتباه، زندگی خود را به نابودی میکشانند.

زمانی که بین دو تصمیم مردد هستید مزایا و معایب تصمیمی که می خواهید بگیرید را بنویسید. اگر مزایا و معایب هر دو تصمیم را بنویسید متوجه می شوید که مزایای کدام یک از دیگری بیشتر است.
موضوعی را در نظر بگیرید که همین حالا با آن مواجه هستید. تصمیمات گوناگونی که برای آن موضوع در نظر دارید را، بنویسید. سپس در ذهن خود به چند سال آینده بروید.

تصمیم گیری درست

زندگی شما با انتخاب هر یک از گزینه ها چگونه خواهد بود؟ تا جایی که ممکن است به جزئیات توجه کنید. قصد دارید کدام یک از گزینه ها را برای چند سال آینده خود انتخاب کنید؟ چرا؟
یک گام مهم دیگر، سوال پرسیدن از خودتان است.

آیا این تصمیم با ارزش هایم سازگار است؟
اگر این تصمیم را بگیرم در نهایت پشیمان خواهم شد؟
این تصمیم، میتواند باعث موفقیت من شود؟
آیا دارم تحت تأثیر دیگران این تصمیم را میگیرم؟
علایق من این تصمیم را تأیید میکنند؟

در تصمیم گیری بهتر است با افراد آگاه، متخصص و باتجربه مشورت کنیم. یادمان باشد عواقب شکست احتمالی آینده را به دوش دیگران نیندازیم. دیگران به ما اطلاعات می دهند ما را از نظر خود برخوردار می کنند اما در نهایت آن کسی که تصمیم می گیرد خود ما هستیم.

بسیاری اوقات تصمیم گیری ما را فلج می کند چرا که از پیامد آن می ترسیم. باید بیاموزیم که با ترس هایمان رو به رو شویم. ده تا از بدترین چیزها که ممکن است بر اثر دست زدن به این انتخاب اتفاق بیفتد را بنویسید. مثلا با همسرتان اختلاف پیدا کرده اید و می خواهید به زندگی مشترکتان خاتمه دهید.

انتخاب یک تصمیم درست

مرحله ی بعدی این است که ببینید آیا با بدترین نتیجه ی این تصمیم می توانید کنار بیایید؟ آیا بعد از جدایی با زندگی مجردی می توانید کنار بیایید؟ تکلیف بچه هایتان چه می شود؟ به آینده و نتایج تصمیم خود خوب و دقیق بیندیشید و تا انتهای مسیر را ببینید.

ترس های خود را کنترل کنید

ترس ها عامل مهمی هستند که موجب می شوند تا شما دچار خطا شوید در صورتی که بتوانید این ترس ها را کنترل کنید توانایی شما در تصمیم گرفتن بالاتر می رود.

حتماً بخوانید:

تصمیمات را مقایسه نکنید

در زمان تصمیم گیری سر دوراهی ممکن است تصمیمات خود را مقایسه کنید در واقع شما ممکن است تصمیماتی را که در گذشته گرفته اید برای این تصمیم اتخاذ کنید این در صورتی است که تصمیمات در شرایطی ویژه صورت می گیرند و برای هر شرایط باید تصمیم مناسب اتخاذ شود.

تصمیم گیری بین دو راهی

خواسته های غلط را شناسایی کنید

در هر تصمیم گیری ما با خواسته هایی نادرست مواجه هستیم که در صورتی که شناسایی شوند موجب می شود تا فرد یک تصمیم درست و عقلانی بگیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 53 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 25 دسامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.