گودر کمپانی چگونه کودکمان را متقاعد کنیم ؟ - گودر کمپانی

روش های متقاعد کردن کودک از نظر روانشناسی

با توجه به اینکه نمی‌توان روشی یافت که در تمامی موقعیت‌ ها کارساز و موفق باشد، پس بهتر است مهارت‌های انتقادی اندیشیدن خود را به کار گیرید و با توجه به موقعیتی که در آن قرار دارید، از روشی مناسب برای متقاعد کردن فرزندان استفاده کنید.

مهارت متقاعد کردن فرزندان فقط برای فریب دادن آن‌ها و تأثیر گذاشتن بر اندیشه‌ها و رفتارهایشان نیست. متقاعد کردن می‌تواند کاربردی مثبت و سازنده نیز داشته باشد و موجب بهبود و ارتقای زندگی شود.

برای نمونه، در یک گفتگو با نوجوانتان، شما باید بتوانید او را به گونه‌ای قانع کنید که سخن شما را قبول نماید. در چنین موقعیتی، بدیهی است که شما از روش تملق کردن، ایجاد رعب (ترس) یا جلب ترحم استفاده نمی‌کنید. بلکه می‌کوشید با انتخاب واژگانی سنجیده، ظاهری برازنده، رفتاری شایسته و «زبان بدن» خود. به گونه‌ای بر او تأثیر بگذارید که او شما را بپذیرد.

متقاعد کردن فرزندان

به نظر شما بهترین روش برای متقاعد کردن فرزندان کدام است؟

با توجه به اینکه نمی‌توان روشی یافت که در تمامی موقعیت‌ها کارساز و موفق باشد، پس بهتر است مهارت‌های انتقادی اندیشیدن خود را به کار گیرید و با توجه به موقعیتی که در آن قرار دارید، از روشی مناسب برای متقاعد کردن فرزندان استفاده کنید.

۱- توجه فرزندان را به خود جلب کنید

برای رسیدن به این هدف لازم است رفتارتان به گونه‌ای باشد که فرزندان را برای شنیدن سخنان خود تشویق کند. یعنی، نه تنها با احترام صحبت کنید، ملاحظه کار باشید، فریاد نزنید، فرزندان را تحقیر نکنید، بلکه اعتماد به نفس داشته باشید و منطقی و معقول رفتار کنید.

۲- یک رنگ و روراست باشید

هنگامی که قصد دارید بر فرزندان تأثیری مثبت بگذارید، لازم است با آن‌ها صادق و روراست باشید تا آن‌ها بتوانند به شما اعتماد کنند. برای این کار می‌توانید نمونه‌هایی استفاده کنید که گفته‌های شما را تائید نمایند.

قانع کردن کودکان

۳- به موضوع، شخصی بنگرید

هنگامی که قصد دارید فردی را متقاعد کنید، بهتر است نخست او را بشناسید و سپس از مهارت‌های خود برای تحت تأثیر قرار دادن او استفاده نمایید. برای نمونه، ویژگی‌های فردی فرزند‌تان را در نظر بگیرید. دیدگاه‌های خود را برای او به صورتی شفاف و روشن شرح دهید و به او بگویید که چه انتظار و خواستی از او دارید.

۴- خودتان را علاقه‌ مند و مشتاق نشان دهید

هنگامی که قصد دارید بر شخصی تأثیری مثبت بگذارید، لازم است نخست او را درک کنید و آنگاه بکوشید موضوع مورد نظرتان را با اشتیاق مطرح نمایید. آیا مخاطب‌تان از موضوعی نگران است؟ یا از چیزی ترسیده است؟

متقاعد کردن بهتر کودک

برای موقعیت ذهنی و روانی مخاطب‌تان اهمیت قائل شوید و با رفتارتان به او نشان دهید که به او توجه دارید. برای نمونه، «من می‌توانم نگرانی شما را درباره‌ی امتحان‌های پایان ترم خوب درک کنم. من هم همین نگرانی را داشتم.»

۵- خواست خود را روشن بیان کنید

گاهی لازم است تقاضا و خواست‌تان را به صورت مستقیم بیان کنید. برای نمونه: «من از شما انتظار دارم که هرگاه مطلبی از درس را متوجه نمی‌شوید، از من بپرسید.»

روابط با فرزندان پیچیده است ولی هر والد خلاق و آگاهی از عهده آن بر می‌آید.
اگر در این راستا نیاز به کمک داشتید در جلسات مشاوره فرزندپروری شرکت کنید.
گاهی کودکان و نوجوانان نیاز به کمک تخصصی دارند. و یک کلاس و دوره توسعه مهارت‌های رفتاری می‌تواند موفقیت شغلی و تحصیلی فرزندتان را در پی داشته باشد.

۶٫ برای قانع کردن کودک آنها را تشویق کنید

به فرزندانتان نشان دهید که به آنها باور دارید. به آنها بگویید که چقدر عالی هستند. هرگونه شک و تردید نسبت به خود را در آنها از بین ببرید.
برای آن ها داستان کودکانه بخوانید.

۷٫ برای متقاعد کردن کودک برنامه ریزی کنید

برای رسیدن به اهداف، شما به یک برنامه نیاز دارید. به فرزندان خود کمک کنید تا یک استراتژی برای رسیدن به اهداف خود ایجاد کنند. برای دستیابی به آنها یک برنامه گام به گام تهیه کنید.
درمان و دلایل لجبازی کردن کودک را بیاموزید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 56 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 20 دسامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.