گودر کمپانی بررسی عواقب عجله کردن در ازدواج از دیدگاه روان شناسان با تجربه ! - گودر کمپانی

عجله در ازدواج کردن بدون فکر چه عواقبی خواهد داشت ؟

بسیاری از جوانان خواه دختر یا پسر، ممکن است با رسیدن به سن جوانی و با برخورد با جنس مخالف، خیلی زود دل از دست بدهند و فکر کنند که عاشق شده اند اما آیا معنای عشق را واقعا درک کرده اند؟

در این مطلب قصد داریم به شما بگوییم که ازدواج اگرچه بسیار اتفاق مبارک و ارزشمندی در زندگی هر فردی است اما باید جوانب بسیاری را بسنجید و اقدام به انتخاب شریک زندگی خود کنید. پس عجله در ازدواج می تواند عواقب بسیار بدی داشته باشد که به آن خواهیم پرداخت.

ازدواج در کنار تولد و مرگ یکی از سه اتفاق بزرگ زندگی و سرنوشت ساز هر فردی است که برخلاف آن دو، در حیطه اختیار قرار دارد.
انتخاب خردمندانه همسر نخستین و مؤثرترین گام در مسیر زندگی مشترک است. امام صادق (ع) به مردم یادآور می شوند که با توجه به اثرگذاری درازمدت پیوند زناشویی، همسر خود را با بررسی کامل برگزینند .

در ازدواج عجله نکنید!

با این توضیحات، عقل و دین نمی پذیرد که انتخاب های بدون بررسی و دقت را به عاملی موهوم به نام بخت و شانس نسبت دهیم، و این گونه اشتباهات و بی تدبیریهای خود را توجیه کنیم.

باربارا دی آنجلس در کتاب «آیا تو آن گمشده ام هستی» این گونه می گوید:
“در طی سال ها کار با هزاران مرد و زن و نیز تجزیه و تحلیل زندگی خود چنین دستگیرم شده است:
اگر مراقب باشیم گرفتار یک یا چند اشتباه از خطاهای زیر نشویم، می توانیم مانع از بخش بزرگی از رنج، دل شکستگی و یأسی شویم که در عشق تجربه می کنیم.

خطاهای ما در زمان انتخاب به این قرارند:

  • پرسش های کافی از طرف مقابلمان نمی کنیم؛
  • نشانه های هشداردهنده را نادیده می گیریم؛
  • توافق های ناپخته و شتابزده می کنیم؛
  • اسیر هوس و شهوت خود می شویم؛
  • فریب مادیات را می خوریم؛
  • و نفس ازدواج کردن برایمان مهم است نه اینکه با چه کسی ازدواج می کنیم!

عاقبت عجله در ازدواج

روان شناس دیگری به نام دکتر «نیل کلارک وارن» هفت علت مهم شکست در ازدواج ها را با تأکید بر پژوهش های خود یادآور می شود و می نویسد: اگر کسی به هنگام انتخاب به این علت ها توجه کند، با ۸۱ درصد اطمینان می توان گفت در زندگی مشترک خود دچار مشکل نخواهد شد:

تصمیم عجولانه در ازدواج
ازدواج در سن پایین
اشتیاق بیش از حد دختر و پسر یا هر دو به ازدواج
انتخاب همسر برای راضی کردن دیگران
شناخت ناکافی از یکدیگر
انتظارات غیر واقع بینانه
مسائل رفتاری و شخصیتی حل و فصل نشده

حتماً بخوانید:

در یادداشت حاضر نیز مشاهده کردید که این فرد در مورد اول، بدون توجه به تفاوتهای فرهنگی، عدم بلوغ اقتصادی ،سن کم، مخالفت خانواده و ..بر ازدواج اصرار ورزید و بلافاصله نیز با مشاهده مشکلات ارتباطی و اقتصادی و بدون تلاش برای حفظ زندگی مشترک، اقدام به جدایی نمودند.

عجله در ازدواج کردن بدون فکر چه عواقبی خواهد داشت ؟

در مورد دوم نیز بدون توجه به اختلاف سنی معکوس و بدون توجه به ویژگی های روحی این خانم و ویژگی های زن سالاری که داشته، علی رغم مخالفت خانواده ها باز هم بدون گذراندن دوران شناخت، شتابزده وارد جریان ازدواج شدند و در نهایت هم با وجود اینکه شاهد مشکلات جدی ارتباطی بودند، طفلی بی گناه را به این دنیا آوردند و پس از مدتی کوتاه بدون تلاش برای یافتن راهی جهت حفظ زندگی زناشویی ، برای جدایی اقدام نمودند.

و از همه بدتر اینکه برای فرار از تنهایی به فضای مجازی پناه برده واز این مجرا در صدد انتخاب همسر برآمدند و بدون توجه به غیر قابل اعتماد بودن این فضا برای چنین انتخابی سرنوشت ساز، عجله در ازدواج را پیش گرفتند.

منبع : همسر تایم

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 256 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 28 می 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.