گودر کمپانی بهترین اسباب بازی آموزشی برای کودکان کدام اند ؟ - گودر کمپانی

بهترین اسباب بازی آموزشی برای کودکان کدام اند ؟

به طور طبیعی اغلب والدین و بزرگسالان دوست دارند تا کودکان خود را از صفحه های نمایش گوشی ها و تبلت های هوشمند دور کنند. اما اگر آن ها نتوانند در عوض این ابزارها چیز سرگرم کننده دیگری همچون با خرید اسباب بازی آموزشی جذاب را در اختیار کودکان قرار بدهند، آن ها دوباره به بازی با ابزار هوشمند الکترونیک باز خواهند گشت.

 

در اینجا ما تلاش خواهیم کرد تا مجموعه ای از بهترین اسباب بازی برای جایگزین کردن با ابزارهای نا خوشایند دیگر را مورد اشاره قرار دهیم.

خرید باربی یکی از انتخاب های مناسب برای فرزندان ما خواهد بود.

اسباب بازی های کامیون (برای سنین ۱ تا ۵ سال)

کامیون های اسباب بازی در مدل ها و انواع گوناگونی با رنگ های جذاب و چشم نواز وجود دارند.

 

بچه های کوچکی که در ابتدای راه کسب شناخت و درک نسبت به محیط پیرامون خود قرار دارند از پخش کردن قطعات (یک مربع ، ستاره، مثلث و دایره) به سطلی که در عقب این کامیون قرار داده شده است لذت خواهند برد، همچنین کودکان بزرگتر می توانند با قرار دادن شکل ها به طور مرتب و متناسب، مهارت های مهارت های حرکتی و قدرت تشخیص شکل خود را تقویت نمایند.

 

هنگامی که کودک مرحله نوزادی را پشت سر گذاشت، می توانید از این اسباب بازی به عنوان یک شیوه و فرآیند آموزشی مداوم و پایدار بهره ببرید.

 

همچنین مجموعه ای از این اسباب بازی ها از کوزه های پلاستیکی بازیافتی ساخته شده است تا برای حفظ سلامتی کودکان ایمن باشد و همچنین در راستای حفظ محیط زیست انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهد.

 

این اسباب بازی آموزشی از ویژگی ای مناسب دیگری نیز برخوردار است که عبارتند از:

 

شکل های سبک که برای دست های کوچک و قدرت اندک کودکان مناسب است.

ساخته شده از ۱۰۰ درصد مواد بازیافتی

به راحتی تمیز می شود و نیازی به استفاده از ابزاری چون ماشین ظرفشویی برای تمیز کردن آن ها نیست.

مجموعه فعالیت های یادگیری منابع الفبا

تعدادی قطعه جذاب با طراحی و رنگ های زیبا که حروف الفبا بر روی آن ها نوشته شده است، و می تواند مهارت های سواد آموزی اولیه را از طریق یادگیری عملی، لمسی و بصری ارتقا دهد.

 

همچنین این اسباب بازی ها در شکل های مختلفی که برای کودکان دارای جذابیت است تولید می شوند، به عنوان مثال طرح های همچون تخم مرغ های روز عید، میوه ها، و سایر مواردی که با رنگ ها و تصویرهای دیگر تزئین شده اند می توانند کودکان را برای بازی با آن ها ترغیب نمایند.

 

از سوی دیگر ممکن است هر کدام از این قطعات در بسته دارای یک سوپرایز برای کودکان باشند و وقتی کودک در آن ها را باز می کنند با قطعه کوچکی مواجه شوند که مورد علاقه آن ها قرار گیرد.

 

از این طریق و با استفاده از این اسباب بازی علاوه بر آن که کودک سرگرم شده و برخی از مهارت های شناختی و درک رنگ ها و زیبایی آن ها را کشف می کند همچنین می تواند نسبت به حروف الفبا و خواندن و نوشتن آن ها نیز اطلاعات مناسب و مفیدی را کسب نماید.

مرجع خرید باربی یکی از انتخاب های مناسب برای فرزندان ما خواهد بود.

برخی از ویژگی های مهم این اسباب بازی آموزشی به طور خلاصه عبارتند از:

 

این مجموعه کامل از قطعاتی با نمایش حروف الفبا به کودکان خردسال درباره حروف، اصوات و کلمات آموزش های خوبی را ارائه می کند

این قطعات دارای یک کلاه یا قسمتی با قابلیت جدا شدن است با قابلیت جابجایی است و یک شکل مخفی محسوب می شود که یادگیری اولیه زبان را به وسیله بازی های لمسی و بصری تقویت می کند

این بازی برای هر نوع بازی مستقل توسط کودکان و یا بازی های مشترک با دیگر کودکان و حتی والدین و بزرگسالان مناسب است.

پازل هایی با حروف کلمات

وقتی که زمان آن می رسد که کودکان یاد بگیرند که چگونه باید کلمات را بخوانند، همواره وارد چالشی جدی در خصوص حفظ و تقویت اعتماد به نفس می شوند، در این شرایط برخی پازل ها که از قطعات کوچک با بخش های جدا شده از حروف الفبا ساخته شده اند، می توانند علاوه بر ایجاد تمرکز و تقویت مهارت های حل مسئله، با ایجاد احساس مثبت در کودکان اعتماد به نفس آن ها را نیز تقویت نمایند.

 

این قطعات کوچک به وسیله شباهت هایی که به یکدیگر دارند به کودکان کمک می کنند تا چیدمان درست کلمات و یا جملات در کنار یکدیگر را تشخیص دهند، حتی اگر میزان تشخیص آن ها شما برای توجه به حروف بسیار کم باشد، باز هم از تمرین مهارت حرکتی خوب برای قرار دادن این قطعات مقوایی مستحکم بهره مند خواهد شد.

 

چنانچه با تکرار و تداوم یادگیری بصری، می توانند سرعت یادگیری حروف الفبا را افزایش دهند، تا حدی که ممکن است از میزان رشد سرعت این یادگیری متعجب شوید.

 

برخی از ویژگی های مفید این اسباب بازی آموزشی عبارتند از:

 

تکه های مقوایی بزرگ این پازل ها به راحتی در دستان کودک جای می گیرند و به رشد مهارت های حرکتی در دستان آن ها کمک می کنند

پازل های کلمه ای سه و چهار تکه با قرار گرفتن در کنار همدیگر قدرت املایی یا نوشتاری و خواندن کودکان را تقویت کرده و پرورش می دهند

این پازل ها دارای تصاویر جذاب و ساده است که برای یادگیری بصری در سطح سواد اولیه بسیار مفید هستند

صفحه ها و تابلوهایی برای نوشتن

استفاده از این صفحه نوشتن و  نقاشی بسیار آسان است. می توان از آن برای سرگرمی بیشتر و همچنین دروس مختلفی که نیازمند تمرین کردن هستند استفاده نمود.

 

طراحی این صفحات به شکلی است که در هر حالتی که مورد علاقه کودکتان است می توان از آن استفاده کرد.

 

کودکان در حالت های نشسته، ایستاده، درازکش و بر روی مبل کاناپه و میزهای مختلف می توانند از نوشتن و کشیدن بر روی آن لذت ببرند. استفاده از مدادها و ماژیک های رنگارنگ برای نقاشی کشیدن و ترکیب رنگ های مختلف بر روی این صفحه می تواند برای کودکان بسیار هیجان انگیز و جذاب باشد.

 

همواره می دانیم که مهارت های نوشتن و خواندن و طراحی کردن نیازمند تمرین و ممارست مداوم، از سوی تهیه یک اسباب بازی آموزشی که جذاب و ترغیب کننده نیز باشد می تواند فرصتی را فراهم نماید که کودکان به تمرین در خصوص مهارت های خواندن و نوشتن تشویق شوند و فرآیندهای رشد و پرورش در این مسیر را با سرعت و کیفیت بیشتری سپری کنند.

برخی از ویژگی های موثر این اسباب بازی عبارت است از:

 

صفحه نمایش رنگی بزرگ برای مشاهده آسان و گستره دید بیشتر

مناسب برای تمرین نوشتن در سطحی بالا و پیشرفته

ایجاد خطوط برجسته و ایجاد هماهنگی میان خطوط نوشتاری

تلسکوپ مخصوص کودکان

این اسباب بازی چه در درون خانه و درکنار پنجره قرار داده شوند و چه در حایط خانه و فضایی باز، در هر صورت بر اساس آنچه که امروزه متخصصان کودکان معتقدند این وسیله کودکان را مجذوب چیزهایی می کند که در آسمان می بینند.

 

تلسکوپ مخصوص کودکان با داشتن قابلیت جابجایی و با وجود درجایت گوناگون بزرگنمایی از جمله لنزی که به طور ویژه برای تماشای ماه طراحی شده است، کودکان را حیرت زده خواهد کرد.

 

این اسباب بازی یک مجموعه کامل و عالی برای درس هایی در خصوص نجوم و ستاره شناسی به کودکان عرضه می کند و می تواند ساعت هایی را قبل از خوابیدن در شب به عادتی مناسب برای نگاه کردن به آسمان اختصاص دهد.

 

برخی از ویژگی های مهم این تلسکوپ در چند مورد خلاصه می شود:

 

حتی وقتی که در حالت کم نور تنظیم می شوند قابلیت ارائه تصاویر به وسیله لنز با وضوح بالا و امکان دید واضح را فراهم می کنند

جستجو و پرسش های علمی کودکان در خصوص آسمان و زمین را پرورش می دهند

سه پایه و تلسکوپ بسیار سبک وزن و متناسب با قد کودک هستند

 

دوربین های عکاسی و شکاری واضح مخصوص کودکان

اسباب بازی آموزشی دوربین شکاری و عکاسی از وضوحی قابل قبول و دقیق برخوردارند، چنانچه اصطلاحاً می گویند که زانوهای زنبور عسل را نیز می توان دید.

 

با استفاده از این وسیله احتمالاً کودک شما دوست دارد اجزای کوچک زنبورها را ببیند، پرندگان در حال حرکت یا ایستاده را دید بزند و یا تنها بخواهد همچون یک جاسوس به عابرینی که از خیابان گذر می کنند نگاه کند.

 

این دوربین دارای قابلیتی هستند که می توانند همه این خدمات را به کودکان ارائه نمایند.

 

همچنین این دوربین ها دارای بندهایی است که می تواند کنترل و نگه داشتن آن را به وسیله کودکان آسان تر نماید.

 

این دوربین ها احتمالاً بهترین اسباب بازی در میان مجموعه ای از اسباب بازی هاست که مهارت های اجتماعی و پژوهش در خصوص محیط پیرامون کودکان را تقویت کرده و پرورش می دهند.

 

برخی از ویژگی های این وسیله به طور خلاصه عبارتند از:

 

بزرگنمایی قابل قبول و سطح دیداری با کیفیت بالا و ایجاد نمای روشن برای مطالعه طبیعت از نزدیک را ارائه می دهند

پارچه ای برای تمیز کردن، بند گردن، بند دستی و تقویم الکترونیکی در مورد پرندگان و اطلاعاتی در مورد آن ها را به کودکان عرضه می کند

سازه های مقوایی طبیعت

این اسباب بازی دارای ساختاری سه بعدی است که با هدف آموزش به کودکان در خصوص  اعداد، رنگ ها، شکل ها و اندازه ها تولید شده است.

 

قطعات این اسباب بازی آموزشی برای پرداختن به مفاهیم اصلی و اساسی تقویت زبان با دقت انتخاب شده اند و در چند بخش از این سازه مقوایی باغ یا مزرعه به قسمت های مرتبط با خود می چسبند.

 

و از همین رو بچه ها از یادگیری و نحوه تطبیق تصاویر باغ با کلمات لذت می برند. این اسباب بازی که نیازمند تعامل با دیگران نیز هست و یک بازی اشتراکی محسوب می شود، همچنین شامل یک جزوه است که دروسی در رابطه با یادگیری زبان را به کودکان ارائه می کندو فعالیت هایی را در راستای انجام مهارت های زبانی و ارتباطی مشترک به آن ها پیشنهاد می کند.

برخی از ویژگی های مفید این اسباب بازی عبارتند از:

 

به رشد و پرورش توان گفتاری و گسترش دایره واژگان کودکان مفید است

مجموعه ای با ساختارهای حسی و تعاملی متنوع که بر قدرت دیداری و رشد مغز کودک موثر است

تایید شده توسط مرکز اختلالات مرتبط با اوتیسم است و بر بهبود و حفظ سلامت بیماران اوتیسمی موثر است

پازل کره زمین در منظومه شمسی

این اسباب بازی علاوه بر آنکه در کاهش استرس موثر است، حافظه کوتاه مدت را بهبود می بخشد و استدلال بصری و مهارت های شناختی را نیز تقویت می کند.

 

پس از آنکه پازل کره زمین در منظورمه شمسی توسط کودکان تکمیل گردید فرصتی فراهم می آید تا کودکان پرسش های شکل گرفته در ذهنشان را با بزرگسالان و والدین مطرح کرده و در این خصوص وارد گفتگو شوند.

 

چنین چیزی علاوه بر آنکه قوه ی تفکر و تخیل کودک در خصوص جهان خود و کره های دیگر را تقویت می کند، همچنین مهارت های طرح سوال و پرسیدن از دیگران و گفتگو درباره آن را پرورش می دهد.

 

این اسباب بازی آموزشی می تواند اطلاعات خوبی را در خصوص منظومه شمسی به کودکان ارائه کند و همچنین ضرورت های نگهداری از کره زمین را به آن ها یادآوری نماید.

 

برخی از ویژگی های مهم این اسباب بازی عبارتند از:

 

دارای قطعه های مقوایی محکم با قابلیت ماندگاری بالا هستند

تقویت قدرت بصری کودکان در رابطه با آموزش هایی در زمینه نجوم

کتاب های رنگ آمیزی

در دست گرفتن مداد و کنترل دست در هنگام حرکت دادن مهرات هایی هستند که طی سال های پیش دبستانی با جدیت بیشتری رشد می یابند و طی سال های آینده به تدریج مورد اصلاح و بهبود قرار می گیرند.

 

اسباب بازی آموزشی کتاب های رنگ آمیزی  می توانند به کودکان کمک نمایند تا با تمرین مداوم مهارت های دست خود به طور تدریجی دست خط خود را نیز بهبود ببخشند.

 

به ویژه والدینی که از دست خط و مهارت های دستان کودکان خود رضایت ندارند می توانند از این گزینه عالی بهره ببرند.

 

این اسباب بازی علاوه بر این که به کودکان کمک می کند تا کنترل بیشتر و بهتری بر روی دستان خود اعمال نمایند، همچنین با شکل های زیبایی که در آن طراحی شده و نیاز به رنگ آمیزی دارد کودکان را سرگرم کرده و آن ها را از دین نتیجه کار خود هیجان زده می کند.

 

از سوی دیگر به آن ها کمک می کند تا با ترکیب رنگ های مختلف قدرت زیبایی شناسی خود را تقویت نمایند.

 

جدا از اسباب بازی ها که موجب رشد مغزی و خلاقیت کودکان می شوند، بازی با عروسک ها نیز می تواند کمک زیادی بکند که در مقاله « فواید بازی با عروسک برگرفته از نوروساینس چیست؟ » توضیحات کامل داده شده است.

ژپتویز مرجع خرید باربی یکی از انتخاب های مناسب برای فرزندان ما خواهد بود.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 216 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 14 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.