گودر کمپانی در کهکشان گوگل بیشتر بدرخشید - گودر کمپانی

کهکشان گوگل

برای اینکه درمورد اهمیت وجود کارشناس سئو بدانید ما با یک مثال این کار را انجام می‌دهیم. اگر بخواهید یک‌خانه بسازید اولین شرط آن بررسی کارشناس از ساختمان و بازدید وی از محل مورد نظر است. درواقع این کارشناسان برای اطمینان از ایمن بودن مکانی که قرار است ساختمانی در آن بنا شود، استخدام می‌شوند.

حالا اگر ساختمانی بدون نظر کارشناسان ساخته شود چه عواقبی در پی خواهد داشت؟ ساختمان‌ها بدون بررسی‌های کارشناسی استحکام و ایمنی مورد نیاز را نخواهند داشت. گاهی اوقات این احتمال وجود دارد که ساختمان در بستر گسل‌های زلزله یا روی زمین‌های سست و سیل‌خیز بنا شوند.

این باعث می‌شود که پس از بروز حادثه ساختمان‌ها به‌صورت جدی آسیب ببینند. وجود کارشناسان سئو برای سایت نیز به همین میزان دارای اهمیت است. به دلیل نقش الگوریتم های گوگل در سئو و آپدیت مداوم آنها طی مدت‌زمان کم، باید کارشناسان سئو برای بررسی سایت و تغییرات مطابق با آن‌ها نظارت داشته باشند.

جهت آشنایی با کارشناس سئو پورفیض کلیک کنید.

کارشناس سئو

کمی با فضای کهکشانی گوگل آشنا شوید

ممکن است شما با فضای موتورهای جستجو و نحوه رتبه‌گیری در آن آشنا باشید. اگر هم اطلاعات زیادی ندارید هیچ اشکالی ندارد ما با زبانی ساده به شما می‌گوییم که این فضای کهکشانی به چه صورت است. بله درست شنیدید، منظور ما دقیقاً یک کهکشان بود، اما به چه دلیل این واژه را استفاده کردیم؟ به این علت که در گوگل میلیون‌ها یا شاید میلیاردها وب‌سایت وجود داشته باشد.

برای خیلی از ما پیش آمده که جهت خرید یا یافتن اطلاعاتی به گوگل مراجعه کنیم. ولی شاید هیچ‌وقت نمی‌دانستیم که این وب‌سایت‌ها چگونه با نظم و ترتیب در صفحه گوگل جا خوش کرده‌اند. وقتی وب‌سایتی برای این موتور جستجو طراحی می‌شود، گوگل به سربازان خود که همان ربات‌های خزنده هستند دستور بررسی آن وب‌سایت را می‌دهد. پس از بررسی و تأیید آن در فهرست گوگل قرار می‌گیرد.

در رستوران‌ها وقتی که قرار است منو غذا نوشته شود اول بررسی‌های لازم انجام می‌شود که اصلاً این غذا خوب است؟ این اولین قدمی است که گوگل نیز با ربات‌های خزنده انجام می‌دهد. پس از تأیید آن الگوریتم‌های گوگل وارد عمل شده و شروع به رتبه‌بندی سایت‌ها می‌کنند.

فاکتورهای مختلفی وجود دارد که رتبه‌بندی سایت بر اساس آن تعیین می‌شود. این فاکتورها به‌وسیله الگوریتم‌ها اعمال می‌شوند. هر سایت برای اینکه در رتبه بالا قرار بگیرد، باید طبق قوانین خاصی عمل کند. کارشناس سئو محمد پورفیض، کسی است که درمورد اکثر این الگوریتم‌ها اطلاع و آشنایی دارد.

کارشناس سئو با چوب جادویی وب‌سایت‌ها را جابه‌جا می‌کند

داشتن یک چوب جادویی که بتوانیم آرزوهای خود را برآورده یا با آن ستاره‌های آسمان را جابه‌جا کنیم، رؤیاییست که از بچگی در سر بیشتر ما وجود داشته است. حالا کارشناس سئو با تخصص خود که همانند چوب جادویی است می‌تواند سایت شما را به رتبه‌‌ اول گوگل برساند.

اما رسیدن به رتبه برتر یا قرارگیری در صدر نتایج جستجو چه مزایایی دارد؟ وقتی که عبارتی را در گوگل سرچ می‌کنید اصولاً اولین سایت نمایش داده ‌شده را برای خواندن محتوا یا خرید خود انتخاب خواهید کرد. حالا فرض کنید روزانه چندین نفر به همین صورت از آن سایت دیدن کنند.

کلیک کردن، مشاهده و صرف وقت در یک سایت در کسب رتبه آن تأثیر بسزایی دارد. برای اینکه سایت شما هم در صدر قرار بگیرد و کاربران زیادی از آن دیدن کنند باید مطابق با الگوریتم‌های گوگل سازماندهی شود. کارشناس سئو، محمد پورفیض، در این حوزه تخصص و تجربه لازم را داشته و می‌تواند سایت‌ها را مطابق با الگوریتم‌ها سازماندهی کرده و رتبه آن را افزایش دهد.

با ریتم الگوریتم های گوگل همگام شوید

رقصنده‌ها برای اینکه در مسابقات برنده شوند باید حرکات خود را با موزیک تنظیم کنند. هرگونه حرکت خارج از ریتم و تخطی از قوانین مسابقه منجر به کسر امتیاز می‌شود. الگوریتم‌ها همان ریتم‌های گوگل هستند که سایت‌ها برای برنده‌شدن باید دقیقاً با آن همگام شوند. در صورت انجام حرکات خلاف ریتم ممکن است توسط یکی از الگوریتم‌ها مثل الگوریتم پاندا جریمه شوید.

قطعاً هیچ‌کس دوست ندارد که جایگاه پایینی در بین رقبای خود داشته باشد. زیرا این باعث می‌شود که سایت شما کمتر دیده شود. رقصنده‌های ماهر و موفق مربی‌هایی دارند که مطابق با برنامه‌های خاصی آنها را تمرین می‌دهند. همچنین تکنیک‌هایی که این مربیان به رقصنده‌ها یاد می‌دهند در درخشیدن آنها نقش قابل توجهی دارد.

اگر بخواهیم به‌صورت مختصر درمورد چگونگی پیدایش الگوریتم‌ها بدانیم باید به سال ۲۰۱۰ برویم. تا قبل از سال ۲۰۱۰ وقتی در گوگل عبارتی را جستجو می‌کردید صفحات یا وب‌سایت‌هایی که برای شما نمایش داده می‌شد آن چیزی نبود که شما انتظارش را داشتید. یعنی با سرچ عبارت «کتاب آشپزی» سایت‌هایی مرتبط با کتاب و آشپزی نمایش داده می‌شد.

بسیاری از سایت‌ها نیز که در گوگل رتبه داشتند اصولاً محتوای ارزشمندی به مخاطب ارائه نمی‌کردند. همه این عوامل باعث شد که نارضایتی کاربران افزایش یابد. از آنجا که گوگل به دنبال کسب رضایت کاربران خود است با مشاهده این وضعیت آنها بیکار ننشست و راه‌حلی برای بهبود و سروسامان دادن گوگل ارائه داد. در حقیقت راه‌حل گوگل همان الگوریتم‌ها بودند.

برای آشنایی با نقش الگوریتم های گوگل در سئو، مسئول نظم سایت‌ها، کلیک کلید.

الگوریتم های گوگل در سئو

چگونه مورد قدردانی گوگل قرار بگیریم؟

حالا که درمورد الگوریتم و تا حدودی کارشناس سئو آشنا شدید وقت آن است که کمی تخصصی‌تر این مطلب را دنبال کنیم. متخصص سئو کسی است که با اعمال تغییرات در سایت‌ها، آنها را برای موتورهای جستجو بهینه می‌کند. او با این کار رتبه سایت را بهبود بخشیده و ترافیک آن را افزایش می‌دهد.

ده سال پیش وقتی هنوز سیستم گوگل به این صورت درنیامده بود، وظایف متخصص سئو بسیار متفاوت‌تر از الان بود. متخصصین این حوزه با خلق محتوای جذاب و طراحی ایده‌آل برای موتور جستجو، ارزش سایت‌ها را بالا می‌برند. این کار باعث می‌شود که گوگل قدر وب‌سایت را بیشتر دانسته و جایگاه خوبی برای آن در نظر بگیرد.

هدف از الگوریتمی مانند پاندا نیز دقیقاً همین مورد بوده است. یعنی سایت‌ها برای جلب توجه بیشتر باید محتوای ارزشمند و باکیفیت ایجاد کنند. سایتی قابل قدردانی است که کاربر را از جستجو کردن در گوگل ناامید نکند. برای اینکه سایتتان مورد قدردانی گوگل قرار گیرد، می‌توانید از محمد پورفیض که در سئو و بازاریابی محتوا تبحر لازم را دارد کمک بگیرید.

الگوریتم پاندا؛ جنگجوی مهربان گوگل

الگوریتم پاندا محتوای وب‌سایت‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. هر سایتی که محتوای جذاب داشته باشند مورد لطف پاندای گوگل قرار می‌گیرند. علاوه بر جذابیت محتوا، باید نگارش و طراحی سایت نیز مد نظر قرار بگیرد. سایت‌هایی که برای کسب رتبه از روش‌های خلاف قوانین گوگل استفاده می‌کنند مورد حمله پاندا قرار می‌گیرند. این در واقع نتیجه خوبی در بر ندارد چرا که پس از مدتی سایت ممکن است از صفحات گوگل حذف شود.

برای کشف الگوریتم پاندا این جنگجوی مهربان گوگل کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 582 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 6 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها