گودر کمپانی دلیل آبگیری مداوم ماشین لباسشویی - گودر کمپانی

دلیل آبگیری مداوم ماشین لباسشویی

دلیل آبگیری مداوم ماشین لباسشویی را به همراه نکات و روش عیب یابی و تعمیرات برای شما در آی پی امداد ipemdad  توضیح داده ایم تا در صورتی که عمل آب گیری در ماشین لباسشویی شما متوقف نمیشود، اطلاع داشته باشید که چه لوازمی نیازمند بررسی و تعمیرات می باشد.

چهار علت متوقف نشدن آبگیری در ماشین لباسشویی

در این بخش به ۴ علت متوقف نشدن آبگیری در ماشین لباسشویی و در آخر به توضیح کامل عیب یابی آن ها خواهیم پرداخت:

  1. خراب شدن شیربرقی
  2. خراب شدن هیدروستات
  3. کم بودن ارتفاع شیلنگ تخلیه آب
  4. خراب شدن برد الکترونیکی یا تایمر

خرابی شیر برقی یکی از علل آبگیری مداوم ماشین لباسشویی

همان گونه که اطلاع دارید، ماشین لباسشویی جهت انجام کار خود به آب نیاز دارد و شیر برقی هم قطعه‌ای در لباسشویی میباشد که وظیفه پر نمودن مخزن ماشین لباسشویی را با آب دارد. دلیل آبگیری مداوم ماشین لباسشویی در بعضی  از موارد به جهت خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی می باشد. درون شیر برقی بخشی به نام بوبین هست که تایمر، برد الکتریکی و هیدروستات تنظیم کردن و کنترل این بخش را بر عهده دارد.

شما به ‌آسانی و با انجام یک کار ساده می‌توانید تشخیص بدهید که آیا دلیل آبگیری مداوم ماشین لباسشویی ناشی از خرابی شیر برقی است یا خیر؟ برای انجام این کار نخست باید:

  • کابل برق لباسشویی را از برق بکشید.
  • سپس جریان آب در لباسشویی را بررسی نمایید.
  • در صورتی که آب با خاموش شدن لباسشویی همچنان به داخل آن وارد بشود، بدین معناست که شیر برقی در حالت باز خراب‌ شده و نیاز به عوض کردن دارد.
  • اگر که جریان آب با خاموش شدن ماشین لباسشویی ادامه پیدا نکند، نشانگر این موضوع می باشد که شیر برقی سالم و قطعات دیگری در لباسشویی ماشین دچار مشکل شده است.

در صورتی که از لباسشویی بهی استفاده می کنید جهت راهنما تعمیرات می توانید به وب سایت تعمیرات لباسشویی بهی مراجعه فرمایید.

خرابی هیدروستات دلیل آبگیری مداوم ماشین لباسشویی

هیدروستات در ماشین لباسشویی وظیفه تنظیم میزان آب در مخزن ماشین لباسشویی را برعهده دارد. روش کار هیدروستات به این‌ صورت می باشد که در زمان ورود آب به ماشین لباسشویی با رسیدن سطح آب به مقدار مشخص ‌شده، هیدروستات فعال ‌شده و سبب غیرفعال شدن شیر برقی می‌شود و از ورود زیادتر آب به داخل دستگاه پیش گیری می‌کند. این بخش در قسمت پشتی لباسشویی قرار دارد و با استفاده از یک شیلنگ به مخزن آب ماشین لباسشویی وصل شده است.

شما جهت شناسایی متوقف نشدن آبگیری در ماشین لباسشویی بایستی:

  • شیلنگ وصل شده به هیدروستات را از نظر وجود نشتی بررسی نمایید.
  • برای تشخیص این امر، می‌توانید شیلنگ را از محل اتصالش به هیدروستات در آورید و سپس یک سر آن را در آب و در سر دیگر فوت کنید و وجود حباب در آب را بررسی نکنید.
  • درصورت وجود حباب، لازم است شیلنگ را عوض کنید.
  • در صورتی که حباب وجود نداشت، باید قسمت‌های دیگر هیدروستات مانند میکروسوئیچ را چک نمایید.

کم بودن ارتفاع شیلنگ تخلیه آب دلیل آبگیری مداوم ماشین لباسشویی

دلیل آبگیری مداوم ماشین لباسشویی در موارد اندکی به جهت کم شدن فاصله شیلنگ تخلیه آب از سطح زمین می باشد. در صورتی که دلیل آبگیری مداوم ماشین لباسشویی به جهت موارد ذکر شده در بالا نباشد، توصیه داریم ارتفاع شیلنگ تخلیه را هم بررسی نمایید و در صورت کم بودن فاصله آن از مقدار ۵۰ تا ۵۵ سانتی متر از زمین، کمی آن را فاصله بدهید. این مورد در لباسشویی پاکشوما اهمیت زیادی دارد که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به این لینک مراجعه فرمایید.

خراب شدن برد الکتریکی دستگاه یکی از دلیل های متوقف نشدن آبگیری در ماشین لباسشویی

برد الکتریکی قطعه‌ای در لباسشویی است که وظیفه آن فرمان دادن به قطعات دیگر مانند شیر برقی می باشد. توصیه داریم پیش از چک کردن برد، ابتدا تمام موارد گفته‌ شده در بالا را چک کرده و بعد از برد ماشین لباسشویی را بررسی نمایید. برد الکتریکی ماشین لباسشویی از جمله قطعات گران در دستگاه است که خراب شدن و تعویض آن هزینه زیادی را برای شما به دنبال دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 219 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 12 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.