گودر کمپانی چرا در دوران بارداری دچار خونریزی بینی می‌شویم؟ - گودر کمپانی

اگر در دوران بارداری دچار خون دماغ شوید، احتمالاً احساس نگرانی کرده و غافلگیر خواهید شد. خون دماغ اغلب به طور ناگهانی اتفاق می‌افتد و دیدن خون می‌تواند ترسناک باشد. ممکن است تعجب کنید که چرا این اتفاق می‌افتد و آیا راهی وجود دارد که خونریزی بینی می‌تواند به شما یا کودک شما آسیب برساند. خونریزی بینی جالب نیست، اما می‌توانید مطمئن باشید که بسیار رایج است. در واقع بسیاری از افراد در دوران بارداری خود متوجه افزایش خونریزی بینی می‌شوند. این افزایش به دلیل تغییرات هورمونی و افزایش حجم خون است. خوشبختانه خونریزی بینی در دوران بارداری به ندرت جدی است. آن‌ها بیش از هر چیز دیگری مزاحم و آشفتگی هستند. بیایید نگاهی بیندازیم به این که چرا خونریزی بینی در بارداری اتفاق می‌افتد، چگونه آن را مدیریت کنیم و برای جلوگیری از آن چه کاری می‌توانید انجام دهید.

خونریزی بینی در دوران بارداری چه زمانی شروع می‌شود؟

خونریزی بینی در بارداری ممکن است در هر زمانی رخ دهد اما معمولاً در سه ماهه دوم بارداری شروع می‌شود و برخی از افراد از سه ماهه اول شروع به آن می‌کنند.

علائم خونریزی بینی چیست؟

علائم خونریزی بینی می‌تواند به طور ناگهانی ظاهر شود و می‌تواند کاملاً تکان دهنده باشد. خون می‌تواند از یک یا هر دو سوراخ بینی شما خارج شود. جریان می‌تواند سبک‌تر یا سنگین‌تر باشد و معمولاً بیش از ۱۰ دقیقه طول نمی‌کشد. گاهی اوقات هنگام خواب دچار خونریزی بینی می‌شوید. این می‌تواند هم شگفت‌انگیز و هم بسیار آزاردهنده باشد. به علاوه هیچ کس نمی‌خواهد خونریزی بینی را در نیمه شب پاک کند! خون دماغ شبانه اغلب با یک قلقلک در پشت گلو قبل از اینکه خون از بینی شما خارج شود شروع می‌شود. اگرچه برخی از خونریزی‌های بینی خودبخودی هستند و به نظر می‌رسد که از ناکجاآباد ناشی می‌شوند، اما بسیاری از خونریزی‌های بینی با نوعی تحریک مجرای بینی همراه است. این ممکن است عطسه باشد یا زمانی که مرتب بینی خود را پاک کرده‌اید اتفاق افتاده باشد. نکته مهم این است که خونریزی بینی با علائم دیگری مانند درد یا سردرد همراه نیست. اگر این علائم را دارید باید با یک ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی تماس بگیرید.

آیا خونریزی بینی بارداری قابل پیشگیری است؟

اگر در دوران بارداری دچار خونریزی‌های مکرر بینی شده ایداحتمالاً‌امیدوار هستید که راهی برای پایان دادن به آن پیدا کنید. متأسفانه خونریزی بینی همیشه قابل پیشگیری نیست. گفته می‌شود اگر از برخی از محرک‌هایی که می‌توانند باعث خونریزی بینی شوند اجتناب کنید. ممکن است بتوانید از آن‌ها جلوگیری کنید یا حداقل تعداد دفعات آن‌ها را کاهش دهید. هیدراته بمانید، از مرطوب‌کننده برای مرطوب نگه داشتن هوایی که تنفس می‌کنید و استفاده از روان‌کننده بینی استفاده کنید. اتاقی را که در آن هستید خیلی گرم نگه ندارید زیرا هوای گرم می‌تواند مجرای بینی شما را خشک کند.

راه‌های تسکین و درمان خونریزی بینی:

اگر خونریزی بینی دارید سعی کنید وحشت نکنید. چند کار ساده وجود دارد که می‌توانید برای رفع سریع خونریزی بینی انجام دهید:

– ابتدا اگر دراز کشیده‌اید، بنشینید یا بلند شوید. سپس کمی به جلو خم شوید و برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بعد ناحیه نرم بینی خود را درست بالای سوراخ‌های بینی فشار دهید. این فشار را برای تمام مدت ثابت نگه دارید.

– یک بسته سرد یا حتی یک کیسه سبزیجات یخ‌زده را روی بینی خود قرار دهید. دمای سرد می‌تواند رگ‌های خونی شما را منقبض کند و جریان خون را کاهش دهد. پس از خونریزی بینی سعی کنید از خم شدن زیاد به جلو و یا دمیدن بیش از حد شدید بینی خودداری کنید.

چه زمانی باید به یک ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی مراجعه کرد؟

بیشتر خونریزی‌های بینی در دوران بارداری را می‌توان در خانه مدیریت کرد و معمولاً حجم زیادی از خون را شامل نمی‌شود. اگر خونریزی شما به درمان‌های خانگی پاسخ نمی‌دهد و بیش از ۳۰ دقیقه طول می‌کشد به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید.

نتیجه‌گیری:

مواجهه با بینی خونی در دوران بارداری می‌تواند یک تجربه ترسناک باشد. در طول بارداری قابل درک است که شما به چیزی مانند خون‌ریزی ناگهانی واکنش شدید نشان دهید. به همان اندازه که خونریزی بینی می‌تواند ناراحت‌کننده باشد به خصوص دفعه اول نگران نباشید. آن‌ها فقط یکی از آن چیز‌های آزاردهنده در مورد بارداری هستند. با این حال اگر خونریزی بینی شما مکرر است و پیشگیری از آن دشوار یا اگر در مورد آن سؤال یا نگرانی دارید با پزشک خود صحبت کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 226 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 30 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.